Dyrektor generalny Boeinga nazywa transakcję Trumpa Air Force One ryzykiem „może nie należało podejmować”

Dyrektor generalny Boeinga, Dave Calhoun, mówi, że umowa firmy z Trumpem na budowę Air Force One była ryzykiem, którego firma „być może nie musiała podejmować”. Komentarz pojawił się w środę podczas rozmowa grupowa omówić firmę Wyniki za pierwszy kwartał za 2022 r., wskazując, że program prezydencki przekroczył w ostatnich miesiącach 660 milionów dolarów więcej niż przewidywany budżet. w depozyt pieniędzy (PDF), Boeing donosi, że stracił teraz 1,1 miliarda dolarów na kontrakcie.

Air Force One, nazwiemy to bardzo wyjątkowym momentem, bardzo wyjątkowymi negocjacjami, bardzo wyjątkowym zestawem ryzyk, których być może Boeing nie powinien był podejmować, ale jesteśmy tam, gdzie jesteśmy i zamierzamy dostarczyć świetne samoloty , Dowiemy się, jaki jest z tym koszt” — mówi Calhoun.

W 2018 roku Boeing osiągnął porozumienie z ówczesnym prezydentem Trumpem w sprawie opracowania i budowy dwóch nowych samolotów Air Force One po stałej cenie 3,9 miliarda dolarów. Według quis.govumowa o oprocentowaniu stałym ma miejsce, gdy wykonawca (w tym przypadku Boeing) płaci taką samą kwotę za projekt, niezależnie od kosztów – i ewentualnie strat – jakie poniesie.

Nowa umowa została zawarta po tym, jak Trump zagroził (oczywiście za pośrednictwem tweeta) Uchylenie poprzedniego rozkazu Rządu Sił Powietrznych Jako środek redukcji kosztów w 2016 r. Oszacowano, że pierwotny projekt kosztował od 4 do 5 miliardów dolarów. Nowa umowa zmieniła też harmonogram budowy samolotu – Trump najwyraźniej chciał, żeby to było zrobione do 2021, a nie do 2024 roku, Według CNN.

Boeing nie trzymał się tego harmonogramu, co nie jest strasznie zaskakujące. Od czasu zawarcia tej transakcji firma jest wstrząśnięta 737 Max skandal (Powodowało to zwolnienie jej prezesa Dennisa Muilenburga i zastąpienie go Calhounem), nie mówiąc już o wybuchu globalnej pandemii.

Calhoun powiedział podczas środowej rozmowy, że COVID-19 był szczególnie trudny dla pracy firmy nad Air Force One. „W świecie obronnym, gdy znikają COVID-y lub gdy grupa pracowników startuje, nie mamy całej gromady zdezynfekowanych ludzi, którzy mogliby dostać się do butów” – powiedział, odnosząc się do „bardzo wysokich” wymaganych poświadczeń bezpieczeństwa do pracy na pokładzie samolotu prezydenta. „Zostaliśmy trafieni w wielu różnych obszarach”.

READ  Zmniejsza się biurokracja w przypadku akcji spółek technologicznych; Wzrost gazu ziemnego: rynki opakowane

Wskazał też, że nie chce zaciągać żadnych dodatkowych kontraktów po stałej cenie i ma na ich temat „bardzo inną filozofię” w porównaniu z poprzednim prezesem firmy.

Jeśli chodzi o kontrakty rządowe, mówi Calhoun, Boeing miał „chaotyczną dzielnicę”, głównie dzięki projektowi Air Force One. „Pamiętaj, że to były publiczne negocjacje, które miały miejsce jakiś czas temu. Podjęliśmy pewne ryzyko, nie wiedząc, że nadejdzie koronawirus, i nie wiedzieliśmy, że środowisko inflacyjne utrzyma się tak, jak miało to miejsce.”

Polityka Raportowanie Boeing planuje teraz dostarczyć pierwszy Air Force One w 2024 roku, a drugi w następnym roku. CNBC jednak Raporty Może to być dalej opóźnione, a sprawozdanie finansowe Boeinga mówi, że może nadal tracić pieniądze na projekcie.

Historia CNBC obejmuje również: 2018 tweet od Boeinga który opisuje projekt (który znowu ma już ponad miliard w dołku) „niesamowitą wartość dla podatników”. W tweecie czytamy również: „Prezydent Trump wynegocjował dobrą umowę w imieniu narodu amerykańskiego”. Ale oto pytanie – jeśli Boeing ponosi ogromne straty na projekcie i odpisuje podatki, czy ogółowi społeczeństwa naprawdę lepiej poradzili sobie z rzekomymi oszczędnościami?

Ostatnia uwaga: 2 miliardy dolarów na samolot to wciąż niesamowita kwota. Wiesz, że F-35 jest znany z tego, że jest nieprzyzwoity w stosunku do budżetu, a jego ostateczna cena jest oczekiwana Około 1,6 biliona dolarów? Do tego limitu Lockheed mówi Zbudowała około 800 takich samolotów, co oznacza, że ​​każdy z nich kosztuje obecnie około 2 miliardy dolarów, chociaż liczba ta będzie spadać w miarę budowy kolejnych samolotów.

READ  Najpopularniejsze typy Ryana Bushella: 26 sierpnia 2021 r.

Jak mój kolega Andrew Hawkins wskazałyJednak Boeing prawdopodobnie będzie wysoce zaawansowanym Air Force One, zdolnym do unikania pocisków i przetrwania opadu nuklearnego i EMP – istnieje koszt, jak to ujął, „najbardziej elastyczne, zaawansowane technologicznie, oszustwo-jumbo- odrzutowiec w istnieniu”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top