Dwa źródła: Tata’s Air India podpisuje połowę zamówienia na jumbo jet

Dwa źródła: Tata’s Air India podpisuje połowę zamówienia na jumbo jet

NEW DELHI (Reuters) – Air India podpisał w piątek połowę zamówienia na około 495 samolotów z Boeingiem. (zapobieganie) i dostawcy silników General Electric (G.N) i CFM International, jak podają źródła branżowe, ponieważ nowy właściciel stara się ożywić linię lotniczą i konkurować z większymi rywalami.

Po miesiącach trudnych negocjacji i ścisłej straży, Air India zamierza złożyć zamówienie na 190 wąskokadłubowych samolotów Boeing 737 MAX oraz około 20 Boeingów 787 i 10 Boeingów 777X w jeden dzień przypadający w pierwszą rocznicę przejęcia przez Tata Group kontroli nad linia lotnicza poprzedni mandat. Dwa źródła poinformowały Reutera, że ​​lotniskowiec był sprawny.

Druga połowa popytu, o czym poinformowały źródła branżowe Reutera obejmuje Około 235 samolotów Airbus (POWIETRZE.PA) Oczekuje się, że budowa samolotu wąskokadłubowego i około 40 samolotów szerokokadłubowych Airbus A350 zostanie oficjalnie zakończona w najbliższych dniach.

Oczekuje się, że wyżsi urzędnicy Boeinga, w tym Stanley Deal, dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes, wraz z kierownictwem GE i CFM przybędą do Indii, aby sfinalizować transakcję w piątek.

Pomimo wcześniejszych oczekiwań co do jednego skoordynowanego ogłoszenia, pozostaje niejasne, kiedy którakolwiek umowa może zostać ujawniona publicznie, zwłaszcza że zbliżają się pokazy lotnicze Aero India w lutym, kiedy takie umowy są zwykle ujawniane.

Producenci Boeing i Airbus, a także nasi partnerzy joint venture General Electric i Safran odmówili komentarza.

Air India nie odpowiedział na prośbę o komentarz, ale w notatce dla personelu w piątek, z okazji pierwszej rocznicy posiadania Tata, linia lotnicza stwierdziła, że ​​„finalizuje historyczne zamówienie na nowe samoloty, aby pobudzić przyszły wzrost”.

agencji Reutera wspomniany W zeszłym miesiącu Air India był bliski podpisania umowy na zakup około 500 samolotów.

Zamówienie, po sfinalizowaniu, ma na celu umieszczenie Air India w lidze głównych światowych linii lotniczych i uczynienie z niego wpływowego klienta dla producentów samolotów i dostawców w czasie, gdy na rynku krajowym obserwuje się silny wzrost liczby podróży po COVID-19.

READ  Zdesperowani pracodawcy wymachują premiami za podpisanie kontraktu, aby zwabić pracowników

Dane rządowe pokazały, że krajowy pasażerski ruch lotniczy w Indiach wzrósł o 47% w 2022 r. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Analitycy ostrzegają, że linia lotnicza stoi w obliczu ostrej konkurencji, biorąc pod uwagę łączność zapewnianą przez lokalnych i międzynarodowych konkurentów.

Indie, które mają wyprzedzić Chiny jako najbardziej zaludniony kraj świata, mają duży rynek nieobsługiwanych podróży lotniczych, zdominowany przez taniego przewoźnika IndiGo. (INGL.NS). Jednak większość ruchu pasażerskiego wychodzącego z Indii jest obsługiwana przez przewoźników z Bliskiego Wschodu, takich jak Emirates Airlines i Qatar Airways.

Air India Odnawialne

Pod rządami nowych właścicieli Air India chce przywrócić swoją reputację w kraju i za granicą jako linia lotnicza z nienaganną obsługą i światowej klasy samolotami.

Serwis zwrócił blisko 20 samolotów, które od lat były uziemione z powodu braku części i pieniędzy. Linia lotnicza również powiedziała, że ​​tak wydawać Ponad 400 milionów dolarów na całkowity remont starzejącej się floty samolotów szerokokadłubowych, składającej się z 27 samolotów Boeing 787-8 i 13 samolotów 777.

Celem jest zdobycie 30% lokalnego rynku w ciągu najbliższych pięciu lat i tym samym zmniejszenie dystansu do lidera rynku IndiGo. Firma chce również „wielokrotnie” zwiększyć swój udział w podróżach międzynarodowych, powiedział Campbell Wilson, dyrektor generalny firmy.

Cztery linie lotnicze Tata, w tym dwóch tanich przewoźników, Air India i Vistara, spółka joint venture z Singapore Airlines (SIAL.SI)ma łączny udział w rynku na poziomie 24%.

Analitycy stwierdzili, że Air India jest w stanie odzyskać część pasażerów z konkurencyjnych linii lotniczych z Zatoki Perskiej, ale nie wcześniej niż dostosuje się do jakości swojej floty i usług. A krajowa bitwa z IndiGo nie odbyłaby się bez ostrej konkurencji ze strony linii lotniczej, która wciąż się rozwija.

Dodatkowe raporty autorstwa Tima Hevera. Montaż przez Eileen Hardcastle, Robert Purcell

READ  Air Canada przeprasza za wydalenie pasażerów w związku ze skargami dotyczącymi zabrudzonych wymiocinami siedzeń

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *