NEW DELHI (Reuters) – Air India podpisał w piątek połowę zamówienia na około 495 samolotów z Boeingiem. (zapobieganie) i dostawcy silników General Electric (G.N) i CFM International, jak podają źródła branżowe, ponieważ nowy właściciel stara się ożywić linię lotniczą i konkurować z większymi rywalami.
Po miesiącach trudnych negocjacji i ścisłej straży, Air India zamierza złożyć zamówienie na 190 wąskokadłubowych samolotów Boeing 737 MAX oraz około 20 Boeingów 787 i 10 Boeingów 777X w jeden dzień przypadający w pierwszą rocznicę przejęcia przez Tata Group kontroli nad linia lotnicza poprzedni mandat. Dwa źródła poinformowały Reutera, że lotniskowiec był sprawny.
Druga połowa popytu, o czym poinformowały źródła branżowe Reutera obejmuje Około 235 samolotów Airbus (POWIETRZE.PA) Oczekuje się, że budowa samolotu wąskokadłubowego i około 40 samolotów szerokokadłubowych Airbus A350 zostanie oficjalnie zakończona w najbliższych dniach.
Oczekuje się, że wyżsi urzędnicy Boeinga, w tym Stanley Deal, dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes, wraz z kierownictwem GE i CFM przybędą do Indii, aby sfinalizować transakcję w piątek.
Pomimo wcześniejszych oczekiwań co do jednego skoordynowanego ogłoszenia, pozostaje niejasne, kiedy którakolwiek umowa może zostać ujawniona publicznie, zwłaszcza że zbliżają się pokazy lotnicze Aero India w lutym, kiedy takie umowy są zwykle ujawniane.
Producenci Boeing i Airbus, a także nasi partnerzy joint venture General Electric i Safran odmówili komentarza.
Air India nie odpowiedział na prośbę o komentarz, ale w notatce dla personelu w piątek, z okazji pierwszej rocznicy posiadania Tata, linia lotnicza stwierdziła, że „finalizuje historyczne zamówienie na nowe samoloty, aby pobudzić przyszły wzrost”.
agencji Reutera wspomniany W zeszłym miesiącu Air India był bliski podpisania umowy na zakup około 500 samolotów.
Zamówienie, po sfinalizowaniu, ma na celu umieszczenie Air India w lidze głównych światowych linii lotniczych i uczynienie z niego wpływowego klienta dla producentów samolotów i dostawców w czasie, gdy na rynku krajowym obserwuje się silny wzrost liczby podróży po COVID-19.
Dane rządowe pokazały, że krajowy pasażerski ruch lotniczy w Indiach wzrósł o 47% w 2022 r. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Analitycy ostrzegają, że linia lotnicza stoi w obliczu ostrej konkurencji, biorąc pod uwagę łączność zapewnianą przez lokalnych i międzynarodowych konkurentów.
Indie, które mają wyprzedzić Chiny jako najbardziej zaludniony kraj świata, mają duży rynek nieobsługiwanych podróży lotniczych, zdominowany przez taniego przewoźnika IndiGo. (INGL.NS). Jednak większość ruchu pasażerskiego wychodzącego z Indii jest obsługiwana przez przewoźników z Bliskiego Wschodu, takich jak Emirates Airlines i Qatar Airways.
Air India Odnawialne
Pod rządami nowych właścicieli Air India chce przywrócić swoją reputację w kraju i za granicą jako linia lotnicza z nienaganną obsługą i światowej klasy samolotami.
Serwis zwrócił blisko 20 samolotów, które od lat były uziemione z powodu braku części i pieniędzy. Linia lotnicza również powiedziała, że tak wydawać Ponad 400 milionów dolarów na całkowity remont starzejącej się floty samolotów szerokokadłubowych, składającej się z 27 samolotów Boeing 787-8 i 13 samolotów 777.
Celem jest zdobycie 30% lokalnego rynku w ciągu najbliższych pięciu lat i tym samym zmniejszenie dystansu do lidera rynku IndiGo. Firma chce również „wielokrotnie” zwiększyć swój udział w podróżach międzynarodowych, powiedział Campbell Wilson, dyrektor generalny firmy.
Cztery linie lotnicze Tata, w tym dwóch tanich przewoźników, Air India i Vistara, spółka joint venture z Singapore Airlines (SIAL.SI)ma łączny udział w rynku na poziomie 24%.
Analitycy stwierdzili, że Air India jest w stanie odzyskać część pasażerów z konkurencyjnych linii lotniczych z Zatoki Perskiej, ale nie wcześniej niż dostosuje się do jakości swojej floty i usług. A krajowa bitwa z IndiGo nie odbyłaby się bez ostrej konkurencji ze strony linii lotniczej, która wciąż się rozwija.
Dodatkowe raporty autorstwa Tima Hevera. Montaż przez Eileen Hardcastle, Robert Purcell
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”