Grupa byłych inżynierów SpaceX buduje elektryczne i samojezdne pojazdy szynowe

Grupa byłych inżynierów SpaceX połączyła siły, aby stworzyć nowy start-up, który chce produkować elektryczne i autonomiczne pojazdy szynowe, aby zrewolucjonizować kolejowy transport towarowy. Przed nimi duże zadanie.

Do prac kolejowych trudno się włamać. Jest to stały oligopol zdominowany przez kilku gigantów, którzy siedzą na swoich prawach kolejowych i dokonują minimalnych inwestycji, aby zmaksymalizować zyski.

Z biegiem lat linie kolejowe w Ameryce Północnej zostały sprywatyzowane, a firmy nie miały problemów z zamykaniem mniejszych linii kolejowych. Często zamykają mniejsze linie kolejowe, gdy nie mogą znaleźć na nich sposobu na zarobienie na nich pieniędzy i skupiają się na bardziej opłacalnych trasach z dłuższymi pociągami – często o długości do 3 mil.

Pomimo tych problemów, pociągi towarowe pozostają dobrym rozwiązaniem, ponieważ są około czterokrotnie wydajniejsze niż ciężarówki. Ale ponieważ oczekuje się, że ciężarówki staną się elektryczne i autonomiczne w nadchodzących latach, wypełnią lukę w wydajności pociągów.

Teraz Matt Sol, długoletni były inżynier SpaceX, nawiązał współpracę z byłymi kolegami z firmy kosmicznej, Elonem Muskiem, aby uruchomić nowy start-up, Parallel Systems, w celu opracowania nowych pojazdów elektrycznych i autonomicznych.

Firma właśnie zebrała 50 milionów dolarów w rundzie finansowania serii 1 i wyszła z trybu ukrycia z artykułem w szczęście. Ideą jest stworzenie małych, autonomicznych wagonów z napędem elektrycznym, które umożliwią inny sposób wykorzystania kolei.

Możesz zrzucić ładunek na poszczególne pojazdy systemu równoległego i sprawić, by poruszały się bez czekania na rozładunek całego pociągu.

Następnie każdy kontener może przemieszczać się pojedynczo na odległość do 500 mil lub łączyć ze sobą, aby stać się bardziej wydajnym.

Umożliwi to ponowne otwarcie mniejszych linii kolejowych, stworzenie nowych sposobów dostarczania towarów bliżej klientów i utrzymanie części rynku z dala od ciężarówek. Umożliwi również kilka przydatnych ruchów, takich jak:

READ  Strajk Fraser Valley Crossing kończy się po ratyfikacji umowy przez członków związku

W przypadku tego samego pojazdu pojazdy Parallel Systems mogą przewozić 128 000 funtów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż półciężarówka. Pojazdy mają zasięg 500 mil na torach i można je naładować w około godzinę.

Jednak firma ma obecnie tylko prototyp testowany na 50 milach.

Weź elektryczny

To dla mnie ciekawe rozwiązanie. Widzę przyszłość, w której ten system jest na kolei i rozładowywany na elektryczne półciężarówki, aby dotrzeć do miejsca docelowego. Sprawi to, że cały system transmisji będzie bardziej wydajny.

Myślę jednak, że przekonanie spółek kolejowych do inwestycji w to będzie ogromnym zadaniem. Nie jest to przypadek, w którym konkurują i zakłócają rynek. Muszą być dostawcami dla tych firm, wiedząc to, co wiem o Union Pacific, CN i tak dalej, to będzie bardzo trudna walka.

Ale życzę im powodzenia.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych, aby zarabiać. jeszcze.


Subskrybuj Electrek na YouTube, aby otrzymywać ekskluzywne filmy i zasubskrybuj notacja dźwiękowa.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *