Dodge Charger Daytona SRT Concept debiutuje z układem wydechowym „Fratzonic” EV

Dodge Charger Daytona SRT Concept debiutuje z układem wydechowym „Fratzonic” EV

Dodge nie kroczy miękko w świecie samochodów elektrycznych. Mamy na myśli to dosłownie, ponieważ Dodge Charger Daytona Concept EV, który tu widzicie, faktycznie ma układ wydechowy. Nazywa się to wydechem Fratzonic Chambered, chociaż nie jest do końca jasne, czy jest napędzany… fratzone? Banshee? Widać wyraźnie, że Dodge ciężko pracuje, aby jego elektryczna przyszłość była czymś zupełnie innym niż konkurencja.

A przyszłość jest tym, na co patrzymy tutaj. Sarkastycznie, uchyla się Ciągnie ostro na swoim jasnym, mocnym samochodzie, ponieważ Concept Charger Daytona jest odą do klasycznego dwudrzwiowego modelu z lat 1968-1970. Zaczniemy od projektu, ponieważ można docenić wpływy retro i Dodge nie oferuje większego zasięgu, prędkości ani wydajności.Poza tym, że ta elektryczna koncepcja jest szybsza niż Hellcat.

Koncepcja Dodge Charger Daytona SRT
Koncepcja Dodge Charger Daytona SRT

Wyrośnijmy więc na szerokiej twarzy i płaskim kapturze konceptu, który wyraźnie czerpie inspirację ze starego frachtowiec. Ale w grze jest duży zwrot, ponieważ kaptur wcale nie jest płaski. Jest bardzo klapowa, przepuszcza powietrze przez kratkę, a jednocześnie przechodzi przez to, co Dodge nazywa R-Wing. Tak, Grand Suite w Charger Daytona już jest Przede mnąZwiększona siła docisku i aerodynamika.

W drzwiach widać bardziej klasyczny efekt Chargera, chociaż zlicowane klamki są na wskroś nowoczesnym akcentem. Jednak nie znajdziesz klipsa do tylnego pokładu z pudełkiem. Hatchback otwiera się, ukazując przepastną przestrzeń, a po złożeniu tylnych siedzeń zapewnia temu potężnemu pojazdowi „niespodziewaną pojemność i użyteczność”. Zobaczysz również dziwną plakietkę w kształcie trójkąta na zespole tylnych świateł w stylu vintage – plakietkę Fratzog, która była pierwotnie używana w samochodach Dodge w latach 60. i 70. bez żadnego konkretnego znaczenia. Teraz połączenie osiągów producenta samochodów reprezentuje przeszłość z elektryczną przyszłością.

Koncepcja Dodge Charger Daytona SRT
Koncepcja Dodge Charger Daytona SRT

Być może zauważyłeś również podświetlone odznaki Hellcat na błotnikach, ale to nie są Hellcats. To Banshee, ponieważ to właśnie napędza koncepcję Charger Daytona SRT. Dodge nie podaje żadnych szczegółów na temat tego elektrycznego układu napędowego, poza stwierdzeniem, że jest to system 800 V i działa na wszystkie cztery koła. W sztuce jest też przekaz o nazwie wybuchać Oferuje wiele prędkości z wyraźnymi punktami zwrotnymi i przyciskiem, aby uzyskać krótki zastrzyk dodatkowej mocy. Jak silny? Ile prędkości? Dodge nic nie mówi, ale firma obiecuje „elektromechaniczną zmianę biegów”, która odnosi się do marki.

READ  Prezes Laurentian Bank podał się do dymisji w ramach protestu po nagłym zwolnieniu dyrektora generalnego

Jest to również powód, dla którego wydech Fratzonic Chambered i tak, to jest rzeczywista nazwa, której używa Dodge. Został opisany jako pierwszy w branży system, który zapewnia „wydajny dźwięk przez głośnik i komorę strojenia umieszczoną z tyłu pojazdu”. Jaka jest rzeczywista natura dźwięku? Ponownie, jest to coś, czego Dodge jeszcze nie wyjaśnił, ale poprosiliśmy o lepszą odpowiedź.

zgodnie z definicją, wydechowy W tym kontekście istnieje miara gazu lub powietrza wyrzucanego z maszyny. Przechwytywanie niektórych dźwięków silników elektrycznych i wzmacnianie ich za pomocą niektórych modów może być świetne. Ale jak teraz, Fratzonic Wydech komory Brzmi jak fantazyjny sposób na opisanie potężnej armaty basowej, która wypuszcza syntetyczny szum V8. W każdym razie dźwięk dochodzi do 126 decybeli, co jest podobno tak głośne jak Hellcat V8 pod przepustnicą. Na pewno przejdziemy do aktualizacji, jeśli Dodge odpowie szczegółami na temat tego dziwnego systemu.

W środku sprawy nie są aż tak kapryśne, ponieważ znajdziesz sportowe wnętrze, które oferuje nieco tradycyjny design. Wyświetlacz centralny o przekątnej 12,3 cala, pochylony pod kątem w kierunku kierowcy, z 16-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i 8-calowym wyświetlaczem dostarczającym najważniejszych informacji o pojeździe. Klasyczna szeroka osłona chłodnicy jest również charakterystyczna dla wnętrza, co widać w świetlistej tkaninie, która owija się w poprzek kokpitu. W dużej konsoli środkowej znajduje się trzpień zmiany biegów, przypominający stary chwyt pistoletowy.

Wnętrze Dodge Charger Daytona SRT
Wnętrze Dodge Charger Daytona SRT
Wnętrze Dodge Charger Daytona SRT

Nie jest to też kwestia całkowicie cyfrowa. Oprócz skrzyni biegów, pod ekranem dotykowym znajdują się dotykowe elementy sterujące ustawieniami klimatyzacji. Funkcje na kierownicy SRT obejmują funkcje radia i sterowanie palcami w czterech trybach jazdy Charger Daytona – Auto, Sport, Track i Drag. Panoramiczny dach wpuszcza mnóstwo światła dla kierowcy i trzech pasażerów.

READ  Przepisy dotyczące pojazdów elektrycznych mogą kosztować producentów samochodów miliardy

A teraz najważniejsze pytanie. Czy patrzymy na pojazd półprodukcyjny, czy na abstrakcyjną koncepcję? W tym momencie również nie wiadomo, chociaż można założyć, że przynajmniej niektóre aspekty Charger Daytona SRT zostaną ujawnione. A ponieważ produkcja ładowarek i Challengera obecnej generacji kończy się w grudniu 2023 r., może to nastąpić raczej wcześniej niż później. Więcej informacji o przyszłości zelektryfikowanego Dodge’a można się spodziewać w nadchodzących miesiącach.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *