Ciągłe wyzwania globalnego łańcucha dostaw skutkujące miesiącami oczekiwania na urządzenia

Kiedy Amy Studholme odwiedziła The Brick krótko po Boxing Day w zeszłym roku, nie wyobrażała sobie, że prawie rok później nadal będzie bez zamówionego sprzętu.

Studholme poprosił o lodówkę, kuchenkę i zmywarkę. Powiedziała, że ​​piec przybył za kilka tygodni, ale okazał się uszkodzony; Musiała zapłacić kilkaset dolarów więcej za kolejny, który był w sklepie. Jej zmywarka niedawno trafiła do sklepu, ale teraz czeka na lodówkę, aby mogła zabrać oba urządzenia do domu jednocześnie.

„Zasadniczo, co miesiąc, The Brick mówi mi, że mój sprzęt pojawi się w przyszłym miesiącu. .

Studholme powiedziała, że ​​wykonała kilka telefonów, a nawet jedną na jedną wizytę w sklepie.

„Najbardziej frustrującą rzeczą jest brak odpowiedzialności w ich imieniu” – powiedziała. „Za każdym razem, gdy moje urządzenia mają tu być, dokonuję przygotowań – a potem jest nowe spotkanie”.

Amy Studholme powiedziała, że ​​zamówiła trzy nowe urządzenia z The Brick około Boxing Day 2020. Nadal czeka na dwa z nich. (Talia Ritchie/CBC)

Studholme jest jednym z wielu klientów, którzy powiedzieli CBC News, że czekali kilka miesięcy na urządzenia zamówione podczas pandemii w różnych sklepach.

Według Canadian Retail Council, ciągłe globalne wyzwania w łańcuchu dostaw powodują, że niektórzy detaliści zgłaszają, że sytuacja się pogorszyła z powodu opóźnień produktów, niedoborów i wyższych cen.

Whirlpool, największy na świecie producent dużego sprzętu, powiedział, że ciężko pracuje, aby przezwyciężyć te wyzwania, aby nadal spełniać wymagania konsumentów.

Eksperci biznesowi i detaliści oczekują, że sytuacja poprawi się w 2022 roku, ale dla tych, którzy teraz czekają na sprzęt, czas jest frustrujący.

Phil Saleh zamówił nowe Maytags w The Brick w październiku zeszłego roku i nadal czeka w lodówce. Powiedziano mu wówczas, że dostawa może zostać opóźniona o dwa miesiące.

„To tak jakby wzięło się stamtąd:„ Przyjeżdża w styczniu ”. Tydzień lub dwa przed tym czasem mówili: „Przyjeżdża za kolejne dwa tygodnie”. Powiedział: „Przyjeżdża za tydzień” powiedział.

„Wtedy był sierpień. Potem od sierpnia był 2022. Doszliśmy więc do roku i liczymy”.

Saleh powiedział, że jego czteroosobowa rodzina od miesięcy zadowalała się małą lodówką, dopóki ktoś nie zaoferował im lodówki, którą wyrzucali.

„Zapłaciliśmy dużo pieniędzy za tę lodówkę, która się nie pojawiła” – powiedział. „Mógłbym anulować zamówienie, ale gdybym teraz kupił podobną lodówkę, prawdopodobnie byłaby ona co najmniej o 30 procent droższa… ponieważ ceny wzrosły”.

Saleh, podobnie jak Studholme, powiedział, że jest bardzo sfrustrowany brakiem komunikacji i zmianą informacji.

Pandemia jest obwiniana o bieżące problemy w łańcuchu dostaw

Niedobory sprzętu pojawiły się po raz pierwszy w wyniku problemów z globalnym łańcuchem dostaw i rosnącego popytu Mniej więcej o tej porze w zeszłym roku. Michelle Waseline, rzeczniczka Canadian Retail Council, powiedziała, że ​​sytuacja jeszcze się nie poprawiła.

„Po pierwsze, w przypadku pełnej gamy produktów części zamienne są często pozyskiwane z zagranicy. Wraz z wybuchem epidemii COVID różne kraje przyjmują różne polityki, co może poważnie wpłynąć na globalny łańcuch dostaw” – powiedziała w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

„Widzieliśmy to w Chinach i Wietnamie, gdzie porty były zamknięte od tygodni, gdy uporano się z epidemią COVID. Inne wyzwania obejmują zwiększone koszty frachtu i frachtu, a także niezwykłe wzorce popytu konsumentów i stłumiony popyt na niektóre produkty na całym świecie.”

Wasylyshen powiedział, że detaliści dokładają wszelkich starań, aby utrzymać wysokie ceny, ponieważ wzrosła również wielkość sprzedaży, pomagając zrównoważyć wyższe koszty łańcucha dostaw. Ale dla konsumentów oznacza to również, że niektóre dostawy trwają dłużej niż w okresie przed pandemią.

Problem jest złożony, powiedział Dave Johnston, profesor zarządzania operacyjnego i systemów informatycznych w Schulich School of Business na Uniwersytecie York, ale zaczął się, gdy wszystko zwolniło w marcu 2020 r., kiedy wybuchła pandemia i gospodarki na całym świecie się zamknęły. Wewnątrz Toronto.

„Oznacza to, że wymagania dotyczące wszystkiego, na przykład sprzętu, uległy spowolnieniu, a wszystkie komponenty, które wchodzą w ten sprzęt, spowolniły” – powiedział. „Potem zaczęliśmy wracać po wprowadzeniu szczepień – i nagle znów przyspieszamy naszą gospodarkę”.

David Johnston jest profesorem w Schulich School of Business na Uniwersytecie York i dyrektorem George Weston Center Limited ds. zrównoważonych łańcuchów dostaw. (Gordon Hawkins)

Kiedy w marcu zeszłego roku ustały zamówienia, powiedział Johnston, niektóre fabryki produkujące komponenty do urządzeń podjęły działania, takie jak zwolnienie pracowników i wstrzymanie zamówień na materiały.

„Restartowanie ich wymaga czasu” – powiedział. „W naszej globalnej gospodarce bardzo trudno jest szybko przejść od uczty do głodu”.

Zauważył, że gorący rynek mieszkaniowy w Kanadzie również przyczynił się do wzrostu sprzedaży sprzętu, dodając kolejną warstwę popytu.

Oprócz produkcji wpłynęły również środki zdrowia publicznego związane z COVID. Globalne metody wysyłkiI Porty, do których przybywają towary i wyposażenie jak magazyny.

Szacowanie, kiedy łańcuch dostaw znów będzie działał płynnie, jest „grą w zgadywanie”, powiedział Johnston, ale jego prognoza jest taka, że ​​w 2022 r. wszystko powinno zacząć nadrabiać zaległości w różnych branżach.

jego rada? Jeśli naprawdę nie potrzebujesz nowego urządzenia, czekanie może być dobrym pomysłem.

Departament Rządu i Usług Konsumenckich w Ontario powiedział w oświadczeniu, że nie może wypowiedzieć się na temat potencjalnych niedoborów dostaw dla firm detalicznych, ponieważ nie podlega to jego jurysdykcji.

“Zgodnie z ustawą o ochronie konsumenta, gdy konsument zamawia towar lub usługę, musi być dostarczony w ciągu 30 dni od daty dostawy lub rozpoczęcia. Jeżeli dostawa nie została zrealizowana do tego czasu, konsument ma prawo odstąpić od umowy na w dowolnym momencie przed dostarczeniem produktu lub rozpoczęciem usługi.”

Rzecznik powiedział, że klienci mogą również składać skargi do Ochrony Konsumentów w Ontario.

„Bardzo ciężkie czasy” mówi sprzedawca

CBC News zwróciło się do The Brick o komentarz i nie otrzymało odpowiedzi.

Korporacja Whirlpool, która zarządza markami Whirlpool i Maytag, poinformowała w e-mailowym oświadczeniu, że 15 000 pracowników zakładu w całych Stanach Zjednoczonych pracuje niestrudzenie, aby zaspokoić potrzeby konsumentów.

Wskazała jednak, że wdrożenie środków bezpieczeństwa w celu zabezpieczenia fabryk przed wirusem Corona może wpłynąć na linie produkcyjne i tempo produkcji.

„Nasze fabryki doświadczyły krótkich przerw w produkcji związanych z pandemią, w tym braków komponentów lub materiałów, ale ogólnie rzecz biorąc, działały w tym trudnym czasie” – czytamy w oświadczeniu.

Josh Luftspring (po lewej) i Sam Zahler są współwłaścicielami Best Brand Appliance w North York. Mówią, że trudno jest komunikować się z klientami w sprawie opóźnień w produktach, ponieważ często nie mają dokładnych informacji o tym, kiedy przesyłki dotrą. (Talia Ritchie/CBC)

Jak mówi Josh Luftspring, współwłaściciel Best Brand Appliance w Toronto, North York, radzenie sobie z tymi opóźnieniami trwa nieprzerwanie.

„To bardzo trudne czasy” – powiedział. „Popyt w Toronto jest bardzo wysoki. Ludzie postrzegają teraz swoje domy jako swoje zamki; chcą je wyremontować i czuć się bardziej komfortowo w swoim otoczeniu”.

Powiedział, że zwiększony popyt i niedobory produktów na całym świecie to recepta na katastrofę.

„Jeśli łańcuch dostaw nie może dostarczyć półprzewodników, chipów i chemikaliów izolacyjnych do lodówek, wszystko płynie – klienci nie mogą dostać swoich produktów, są opóźnienia. To staje się trochę koszmarem”.

Luftspring powiedział, że jego firma dokłada wszelkich starań, aby przekazać klientom wszelkie informacje, ale nie zawsze są one dokładne, ponieważ informacje od dostawców nie zawsze są dokładne.

Sprzedawcy mówią teraz klientom, aby zaopatrywali się w swoje stare urządzenia, gdy rozpoczynają się prace remontowe – aby nie pozbywali się ich ani nie sprzedawali online. „Zachowaj to jako kopię zapasową”, powiedział, „ponieważ niestety nasze daty nie są dokładne”.

Luftspring i jego zespół mają nadzieję, że w 2022 r. produkcja znów będzie w pełni gotowa do pracy. Tymczasem klienci są również zachęcani do cierpliwości wobec wszystkich w branży.

„Mam nadzieję, że na końcu tunelu będzie światło… Walczymy, nasi konkurenci i nasi dostawcy walczą”.

READ  Browar Phillips mówi, że nie ma strzałów, nie ma usługi

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top