AT&T, Verizon wstrzymują niektóre nowe sieci 5G po tym, jak operatorzy uruchomili alarm


David Koenig, Associated Press

Opublikowano 18 stycznia 2022 22:24 EST

AT&T i Verizon opóźnią uruchomienie nowej usługi bezprzewodowej w pobliżu głównych lotnisk po tym, jak największe krajowe linie lotnicze poinformowały, że usługa będzie zakłócać technologię samolotów i powodować szerokie zakłócenia lotów.

Decyzja firm została podjęta we wtorek, gdy administracja Bidena wkroczyła, aby spróbować pośredniczyć w ugodzie między przewoźnikami i przewoźnikami w sprawie wprowadzenia nowej usługi 5G.

Firmy zapowiedziały, że w środę uruchomią usługę 5G lub 5G, ale opóźnią działanie wież 5G w promieniu dwóch mil od pasów startowych zidentyfikowanych przez urzędników federalnych. Nie wspomnieli, jak długo pozostaną na tych wieżach bezczynnie.

Prezes Joe Biden powiedział, że decyzja AT&T i Verizon „pozwoli uniknąć potencjalnie katastrofalnych zakłóceń w podróżach pasażerskich, operacjach towarowych i ożywieniu gospodarczym, umożliwiając jednocześnie ponad 90% wdrożeń wież bezprzewodowych zgodnie z planem”. Powiedział, że administracja będzie nadal pracować nad trwałym rozwiązaniem.

Nawet w przypadku koncesji ze strony przewoźników urzędnicy federalni stwierdzili, że w niektórych przypadkach mogą wystąpić pewne odwołania i opóźnienia z powodu ograniczeń sprzętowych Samoloty. Delta Airlines powiedział również, że mogą wystąpić problemy z lotami operującymi przy złej pogodzie z powodu ograniczeń na lotniskach nałożonych przez organy regulacyjne w zeszłym tygodniu, kiedy wydawało się, że wdrożenie 5G odbędzie się zgodnie z harmonogramem.

Nowa, szybka usługa bezprzewodowa wykorzystuje część widma radiowego zbliżoną do wysokościomierzy, urządzeń mierzących wysokość samolotu nad ziemią. Wysokościomierze służą pilotom do lądowania w warunkach słabej widoczności i są połączone z innymi systemami Samoloty.

AT&T i Verizon twierdzą, że ich urządzenia nie będą zakłócać elektroniki samolotu, a technologia ta jest bezpiecznie używana w 40 innych krajach.

Jednak prezesi 10 przewoźników pasażerskich i towarowych, w tym American, Delta, United i Southwest, twierdzą, że 5G będzie bardziej destrukcyjny niż wcześniej sądzono. Dzieje się tak, ponieważ dziesiątki dużych lotnisk podlegają ograniczeniom lotów ogłoszonym przez Federalną Administrację Lotnictwa w zeszłym tygodniu, jeśli w pobliżu zostanie wdrożona usługa 5G. Prezesi dodali, że ograniczenia te nie ograniczą się do czasów, gdy widoczność jest słaba.

READ  Przewidywanie cen gazu ziemnego — ceny spadają, gdy dynamika staje się ujemna

„Dopóki nasze kluczowe węzły lotnicze nie zostaną oczyszczone, zdecydowana większość pasażerów i ładunków zostanie zasadniczo uziemiona. Oznacza to, że w dzień taki jak wczoraj, ponad 1100 lotów i 100 000 pasażerów doświadczy odwołań, objazdów lub opóźnień” – powiedzieli prezesi. list w poniedziałek do urzędników federalnych. „Szczerze mówiąc, handel narodu ustanie”.

Konflikt między przemysłem lotniczym i telekomunikacyjnym a rywalizującymi organami regulacyjnymi – FAA i Federalną Komisją Łączności, która nadzoruje widmo radiowe – grozi dalszym zakłóceniem branży lotniczej, która była nękana przez pandemię od prawie dwóch lat.

To był kryzys, który narastał od lat.

Linie lotnicze i Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) twierdzą, że próbowały ostrzegać przed potencjalnymi zakłóceniami z pasma C 5G, ale zostały zignorowane przez FCC.

Przewoźnicy, Federalna Komisja Łączności i ich zwolennicy twierdzą, że wysokościomierze w paśmie C i samoloty działają wystarczająco daleko w widmie radiowym, aby uniknąć zakłóceń. Mówią również, że branża lotnicza była świadoma technologii pasma C od kilku lat, ale nie zrobiła nic, aby się przygotować – linie lotnicze zdecydowały się nie aktualizować wysokościomierzy, które mogą być przedmiotem zakłóceń, a FAA nie rozpoczęła skanowania sprzętu na Samoloty Aż do ostatnich kilku tygodni.

Randall Berry, profesor inżynierii elektrycznej i komputerowej na Northwestern University, porównał problem interferencji do dwóch nakładających się stacji w radiotelefonii. Powiedział, że separacja ustalona przez FCC „może być wystarczająca dla niektórych (wysokościomierzy), ale nie dla innych”.

Jednym z rozwiązań może być wyposażenie wszystkich wysokościomierzy w dobre filtry przeciwzakłóceniowe, powiedział Berry, chociaż może być spór co do tego, kto płaci za tę pracę — linie lotnicze czy przewoźnicy.

Po tym, jak rywal T-Mobile zabezpieczył tak zwane pasmo średniego pasma od przejęcia Sprint, AT&T i Verizon wydały dziesiątki miliardów dolarów na widmo pasma C na aukcji rządowej prowadzonej przez FCC w celu zaspokojenia swoich potrzeb w zakresie średniego pasma, a następnie wydali miliardy więcej na budowę nowych sieci, które planowali uruchomić na początku grudnia.

READ  Więcej grzybów Enoki wycofanych z Kanady z powodu możliwego skażenia listerią – co warto wiedzieć

W odpowiedzi na obawy linii lotniczych początkowo zgodzili się na opóźnienie usługi do początku stycznia.

Późnym wieczorem w sylwestra sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg i administrator FAA Stephen Dixon poprosili firmy o kolejne opóźnienie, ostrzegając przed „niedopuszczalnymi zakłóceniami” w usługach lotniczych.

Dyrektor generalny AT&T John Stanke i dyrektor generalny Verizon Hans Vestberg odrzucili prośbę w liście, który miał naganę, a nawet sarkastyczny ton. Ale po interwencji, która dotarła do Białego Domu, mieli wątpliwości. Prezesi zgodzili się na drugie, krótsze opóźnienie, ale zasugerowali, że nie będzie więcej ustępstw.

W ramach tej umowy przewoźnicy zgodzili się zmniejszyć przepustowość swoich sieci w pobliżu 50 lotnisk na sześć miesięcy, podobnie jak we Francji. W zamian Federalna Administracja Lotnictwa i Departament Transportu obiecały nie sprzeciwiać się wprowadzeniu 5G C-Band.

Biden również pochwalił umowę, ale linie lotnicze były niezadowolone z umowy, widząc w niej zwycięstwo komunikacji, która nie uwzględniała ich obaw.

Pisarze Associated Press Tully Arbel w Nowym Jorku i Zeke Miller w Waszyngtonie przyczynili się do powstania tej historii.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *