Ardern mówi, że kryzys klimatyczny to „życie lub śmierć”, ponieważ przełomowy raport Nowej Zelandii wzywa do radykalnych zmian | Nowa Zelandia

Nowa Zelandia otrzymała nową wizję radykalnego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych – w tym zmniejszającej się liczby zwierząt w gospodarstwach, braku nowych połączeń gazowych w domu do 2025 r. oraz radykalnego przejścia na samochody elektryczne w następnej dekadzie.

Premier Jacinda Ardern powiedziała, że ​​kryzys klimatyczny jest kwestią „życia lub śmierci”, przemawiając podczas publikacji nowej mapy drogowej dotyczącej reakcji rządu na globalne ocieplenie.

Komisja Klimatyczna, niezależny organ powołany w celu doradzania rządowi, opublikowała w środę swoją ostateczną opinię – kompleksowy dokument określający, co Nowa Zelandia musi zrobić, jeśli ma osiągnąć cel, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. i ograniczenie bio- metan. Emisje o 24%-47%.

Ardern i sekretarz ds. klimatu James Shaw poparli wyniki raportu, nazywając je „osiągalnym planem” zmian. Podkreślili jednak, że będą potrzebowali więcej czasu na przetrawienie 400-stronicowego dokumentu przed zdefiniowaniem oficjalnej odpowiedzi politycznej.

Wielostronna ustawa uchwalona przez Ardern w 2019 r Oznacza to, że rząd jest prawnie zobowiązany do rozważenia i opracowania planu politycznego za radą Komisji, który wyda przed końcem roku.

Raport nakreślił ścieżki dla Nowej Zelandii, aby spełnić swoje zobowiązania do redukcji gazów cieplarnianych do 2050 r. Obejmują one zakrojoną na szeroką skalę reformę rolną w celu zmniejszenia emisji metanu, zmniejszenia wielkości stada o 10-15%, zakończenia importu pojazdów z silnikami spalinowymi oraz Wyeliminuj nowe połączenia gazowe w samochodzie i ogólnie ogranicz podróże samochodem. Niektóre z tych zmian muszą być radykalnymi zmianami: aby osiągnąć swój cel w zakresie emisji z transportu, Nowa Zelandia będzie musiała zwiększyć udział w rynku pojazdów elektrycznych do 50% w ciągu najbliższych 10 lat. Obecnie wynosi około 1-2%.

Wydając radę komisji, Ardern powiedział, że raport jest „jednym z najważniejszych dokumentów, jakie otrzymam podczas mojej kadencji jako premier”.

READ  Ukraina odzyskuje główne przedmieście Kijowa, gdy cywile uciekający z Mariupola opisują zniszczenia

Wskazała również, że droga naprzód będzie trudna dla Nowej Zelandii. „Posiadanie mapy drogowej nie zmienia faktu, że droga będzie czasami stroma i trudna” – powiedziała.

W swoim przemówieniu Ardern podkreśliła, że ​​„osiągnięcie naszych celów klimatycznych jest osiągalne i przystępne cenowo przy pomocy obecnej technologii” i nakreśliła postępy, jakie już poczynił rząd. Jednak osiągnięcie celów klimatycznych będzie wymagało całkowitego odwrócenia obecnej trajektorii Nowej Zelandii. Nowa Zelandia Jest jednym z najgorszych na świecie Wydajność przy zwiększonej emisji. Ich emisje wzrosły o 57% w latach 1990-2018 – drugi największy wzrost ze wszystkich krajów uprzemysłowionych. Na początku tego roku dane pokazały, że emisje w Nowej Zelandii wzrosły o 2% w latach 2018-2019.

Wzrost oznacza, że ​​rady komisji zmieniły się w stosunku do poprzednich projektów – teraz wzywa ona do ostrzejszych cięć emisji niż w styczniu.

Plan będzie wymagał zmian w każdej części życia w Nowej Zelandii. W rolnictwie można by wykonać pewne prace w celu zmniejszenia emisji metanu poprzez poprawę praktyk rolniczych i hodowlę zwierząt, które produkują mniej gazu – ale komisja stwierdziła, że ​​wymagałoby to również zmniejszenia o 10-15% całkowitej populacji stada.

Kraj będzie musiał zakończyć import samochodów napędzanych paliwami kopalnymi do 2030-35 roku i przejść na pojazdy elektryczne. Ardern powiedział, że rząd podejmuje środki, aby uczynić go przystępnym – w tym przekształcenie floty rządowej w samochody elektryczne w celu stworzenia rynku używanego oraz stworzenie nowego systemu zachęt. Opublikowany w maju budżet na 2021 r. przeznaczył około 300 milionów dolarów na zachęty, aby spróbować zwiększyć popularność samochodów elektrycznych, ale nie zawierał szczegółów dotyczących tego, jak program miałby wyglądać.

Nowa Zelandia jest jednym z najgorszych wyników pod względem zwiększania emisji Zdjęcie: Fiona Goodall/Getty Images

Projekt porady komisji wzbudził obawy, że Nowozelandczycy mogą stracić dostęp do ukochanej kiełbasy na grillu gazowym, który niektórzy uważają za podstawę kultury Kiwi. Komisja potrzebowała chwili, aby konkretnie odrzucić to twierdzenie.

READ  Zapnij pasy: Republikanie z Arizony prezentują wyniki przeliczenia 2020

„Wielu skarżących było zaniepokojonych, że rada może oznaczać „zakaz grillowania gazowego” i zdecydowanie temu sprzeciwiała się. Nie wydano żadnych zaleceń dotyczących zakazu grilla gazowego”.

Rada komitetu była również jasna w przypadku niepowodzeń politycznych w przeszłości, które nie skierowały Nowej Zelandii na ścieżkę redukcji emisji – i ostrzegł, że poleganie na kompensacji w celu sadzenia lasów w celu zmniejszenia emisji netto nie wystarczy. „Zamiast wprowadzać politykę dekarbonizacji gospodarki… Aotearoa wykorzystywała zasadzone lasy w latach 90., aby zrównoważyć swoje emisje i osiągnąć swoje cele” – powiedziała. „Korzyści z dekarbonizacji tych lasów dobiegają końca”.

Rząd podejmuje działania, powiedział Xu, i zrobił więcej w sprawie klimatu w ciągu ostatnich trzech i pół roku niż przez ostatnie trzy i pół dekady rządów razem wziętych. – Czy to wystarczy? Nie. Powiedział.

„Jeszcze nie zaobserwowaliśmy trwałej redukcji zanieczyszczenia, które wprowadzamy do atmosfery. Nawet jeśli to robimy, musimy zapewnić, że spadek będzie kontynuowany i faktycznie przyspiesza każdego roku.”

Komisja zaprojektowała zarówno koszt zalecanych zmian, jak i koszt nicnierobienia. Zalecane zmiany kosztowałyby około 1,2% PKB do 2050 r. Jednak opóźnianie działań w związku z kryzysem klimatycznym będzie kosztować gospodarkę więcej, a PKB w 2050 r. spadnie o około 2,3%. Tak czy inaczej, koszt ten opisywał spadek wzrostu gospodarczego.

Ardern powiedział, że modelowanie pokazało, że „działanie teraz ma większy sens ekonomiczny niż czekanie i że możemy zmniejszyć emisje, jednocześnie kontynuując rozwój gospodarki”.

Komitet wyznacza cele dotyczące redukcji emisji netto, w tym 18% redukcji netto dwutlenku węgla od poziomów z 2019 r. do 2025 r., 47% poniżej 2019 r. do 2030 r. i 78% do 2035 r. 8% redukcji do 2025 r., 12% do 2030 r. i 17 % do 2035 roku.

Raport pojawia się, gdy największe światowe demokracje pracują nad zwiększeniem zobowiązań i wywierają nacisk na innych, aby zrobili to samo, aby zmniejszyć emisje w tej dekadzie, mówi nauka, że ​​jest to niezbędne. Temat ten będzie głównym tematem szczytu G7 w Kornwalii pod koniec tego tygodnia. Wszystkie kraje G7 zwiększyły swoje zobowiązania do 2030 roku w ostatnich miesiącach i obiecują nowe polityki.

READ  Biden rozważa złagodzenie sankcji nałożonych na Wenezuelę w celu odizolowania Rosji i zwiększenia produkcji ropy

Kolejnym krokiem w odpowiedzi na raport komisji jest przygotowanie na jego podstawie przez rząd planu redukcji emisji, który wyda do końca 2021 roku.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *