Air Canada zgadza się zapłacić 4,5 mln USD za opóźnienia w przyznawaniu zwrotów COVID-19 w USA

Air Canada zgodziła się zapłacić 4,5 miliona dolarów Departamentowi Transportu USA za poważne opóźnienia w zwrocie kosztów tysiącom konsumentów, których loty do lub z USA zostały odwołane lub znacząco zmienione podczas pandemii.

Za pośrednictwem Urzędu Ochrony Konsumentów Lotnictwa (OACP), Agencja szukała 25 milionów dolarów Stany Zjednoczone od linii lotniczej po otrzymaniu ponad 5000 skarg od klientów, którzy latali liniami lotniczymi od 1 marca 2020 r.

Według agencji, linia lotnicza potrzebowała od pięciu do 13 miesięcy na wydawanie zwrotów za odwołane loty.

W przypadku lotów transgranicznych linie lotnicze mają dokonywać zwrotów kartą kredytową w ciągu siedmiu dni, aw przypadku biletów zakupionych za gotówkę do 20 dni.

Departament Transportu USA powiedział, że w zeszłym roku dał więcej czasu na zwrot pieniędzy z powodu gwałtownego wzrostu odwołanych lotów, pod warunkiem, że linia lotnicza podejmie wysiłek, aby zwrócić pieniądze. Jednak we wcześniejszym oświadczeniu w tej sprawie stwierdzono, że Air Canada nie dołożyła starań w dobrej wierze, aby szybciej przetwarzać zwroty.

Oglądaj | Dlaczego rząd USA domaga się 25 milionów dolarów od Air Canada:

Stany Zjednoczone domagają się grzywny w wysokości 25 milionów dolarów przeciwko Air Canada za „ekstremalne opóźnienia” w zwrotach pieniędzy klientom

Departament Transportu USA domaga się grzywny w wysokości 25 milionów dolarów dla Air Canada za „ekstremalne opóźnienia” w zapewnianiu zwrotów klientom, których loty zostały odwołane z powodu pandemii COVID-19. 2:01

Agencja podała w oświadczeniu wydanym w poniedziałek, że grzywna jest najwyższą w historii OACP wymierzoną linii lotniczej.

Zastępca sekretarza Polly Tortenberg powiedziała w oświadczeniu, że grzywna pokazuje, że administracja „pociąga linie lotnicze do odpowiedzialności, zapewniając sprawiedliwe traktowanie pasażerów w przypadku znacznej zmiany lub odwołania lotów”.

„Administracja jest zobowiązana do ochrony konsumentów linii lotniczych i zapewnienia wszystkim pasażerom terminowych zwrotów, do których są uprawnieni” – powiedziała.

READ  Czego Kanadyjczycy mogą spodziewać się po COVID-19 jesienią i zimą

Z 4,5 miliona dolarów, 2,5 miliona zostanie dodanych do Air Canada w celu zwrotu kosztów pasażerom, którzy kupili bezzwrotny bilet na lot do lub ze Stanów Zjednoczonych, którego pasażer ostatecznie zdecydował się nie brać. Pozostałe 2 miliony dolarów trafią do Departamentu Skarbu USA. Oprócz grzywny, linia lotnicza poinformowała, że ​​„zgodzi się dokonać zwrotu opłaty pasażerom, którzy kupią bilety bezzwrotne do lub ze Stanów Zjednoczonych, których loty zostały odwołane lub znacząco zmienione przez przewoźnika”.

Podczas gdy obie strony zgodziły się na ugodę, umowa czeka teraz na zatwierdzenie przez sędziego prawa administracyjnego, który przewodniczy sprawie, według Ministerstwa Transportu.

Odpowiedzi Air Canada

W oświadczeniu dla „CBC News” linia lotnicza wskazała, że ​​ugoda z Departamentem Transportu jest „bez uprzedzeń lub jakichkolwiek konsekwencji niewłaściwego postępowania.

„Umowę tę zawarto, aby uniknąć przedłużającego się postępowania sądowego, ponieważ Air Canada, wraz ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, koncentruje się na odbudowie po pandemii” – powiedział rzecznik Peter Fitzpatrick, dodając, że amerykańska agencja rządowa obecnie aktualizuje swoje przepisy, aby wymagać od linii lotniczych. dobrowolnie wobec klientów. Zwroty pieniędzy to „coś, co Air Canada zaczęło robić przed rozpoczęciem tej akcji w czerwcu”.

„Zmieniliśmy nasze zasady, aby od 13 kwietnia 2021 r. klienci, którzy kupią bilet bezzwrotny, mogli otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli ich lot zostanie odwołany lub opóźniony o ponad trzy godziny”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top