Indeks CPI spadł w październiku, a Indeks Cen Producentów był ujemny już 13. miesiąc

Indeks CPI spadł w październiku, a Indeks Cen Producentów był ujemny już 13. miesiąc
  • W październiku wskaźnik CPI w Chinach spadł o 0,2% rok do roku, co stanowi więcej niż oczekiwany spadek o 0,1%.
  • Indeks cen producentów spadł w zeszłym miesiącu o 2,6%, spadając 13. miesiąc z rzędu.

Pracownik pracuje na linii montażowej oświetlenia LED w Chinach.

VCG | Chińska Grupa Optyczna | Obrazy Getty’ego

Ceny konsumpcyjne spadły w Chinach w październiku, gdy druga co do wielkości gospodarka świata odnotowuje nierównomierne ożywienie po Covid-19.

Czwartkowe dane Chińskiego Narodowego Biura Statystycznego pokazały październik Indeks cen towarów i usług konsumenckich spadł r/r, co stanowiło więcej niż spadek o 0,1% oczekiwany przez ekonomistów ankietowanych przez Reuters.

Nastąpiło to po nieoczekiwanym utrzymaniu się wskaźnika CPI w Chinach we wrześniu, co uwypukliło potrzebę większego wsparcia politycznego.

Ceny producenta Spadł o 2,6%, nieco poniżej oczekiwanego spadku o 2,7% i utrzymywał się na poziomie ujemnym 13. miesiąc z rzędu. Chiny Wskaźnik cen producentów wyniósł 2,5%. wrzesień, wskazując na utrzymującą się presję deflacyjną w fabrykach.

„Chiny nadal znajdują się w środowisku deflacyjnym. Popyt krajowy pozostaje słaby” – powiedział Qiu Zhang, prezes i główny ekonomista Pinpoint Asset Management.

Pekin zapewnił ukierunkowane wsparcie polityczne, mimo że najnowsze dane sugerują, że wzrost gospodarczy pozostaje powolny. Zaufanie konsumentów dodatkowo pogarsza trwający kryzys zadłużenia w dwóch największych chińskich deweloperach. Sektor nieruchomości w Chinach reprezentuje około 30% gospodarki.

„Wraz ze wzrostem deficytu budżetowego i prawdopodobnym wsparciem rządu dla deweloperów, popyt krajowy prawdopodobnie poprawi się w przyszłym roku” – powiedział Zhang.

Inwestorzy będą teraz śledzić tegoroczny festiwal zakupów z okazji Dnia Singla, który zakończy się 11 listopada, aby ocenić siłę chińskiej konsumpcji.

Jednak emocje związane z festiwalem zakupów opadły.

„Myślę, że tegoroczna sprzedaż z okazji Dnia Singla nie spełniła oczekiwań” – powiedział Hao Hong, partner i główny ekonomista w Grow Investment Group, w rozmowie z CNBC Squawk Box Asia.

READ  Oczekiwania dotyczące stóp procentowych i inflacji są kluczowymi trendami, ponieważ banki przygotowują się do raportowania wyników - wiadomości biznesowe

„Od zeszłego roku ludzie przestali wydawać tak dużo pieniędzy na wyprzedaże z okazji Dnia Singla, więc będzie to słaby rok sprzedażowy” – stwierdził Hong.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *