„Zatoka przypraw” polskiej TVP to światowy hit Deadline

„Zatoka przypraw” polskiej TVP to światowy hit Deadline

Witamy w Global Breakouts, programach telewizyjnych i filmach, które zabijają emocje na swoich lokalnych terytoriach podczas dwutygodniowego występu Deadline. Branża jest tak samo zglobalizowana jak nigdy dotąd, ale przełomowe hity cały czas pojawiają się w kieszeniach na całym świecie i mogą być trudne do śledzenia. Dlatego wykonujemy dla Ciebie całą ciężką pracę.

W tym tygodniu po raz pierwszy wybieramy się do Polski, aby obejrzeć dramat szpiegowski z czasów II wojny światowej. Zatoka Przypraw Nawiązuje do twórczości niemieckiego zdobywcy Oscara Życie innych ludzi i Johna Le Carré Adaptacje telewizyjne, np Nocny menadżer. Politycznie Polska jest obecnie gorącym miejscem. Opowieść inspirowana filmem noir, oparta na prawdziwych wydarzeniach wojennych i prawdziwej dwuznaczności moralnej. To nie przypadek, że jest to obecnie najgłośniejszy program w kraju.

Nazwa: Zatoka Przypraw
Kraj: Polska
Sieć: TVP
Producent: Studio akcji
Sprzedaż międzynarodowa: TVP
Gdzie możesz zobaczyć?: DPC
Dla fanów: Johna Le Carré, Życie innych ludzi, kluczFilm noir

Polskie nadawanie jest w centrum batalii politycznej. Tuż przed świętami nowy, proeuropejski rząd koalicyjny Donalda Tuska zwolnił szefów państwowej TVP i zamknął jej kanały informacyjne, z których korzystało prawicowe ugrupowanie Prawo i Sprawiedliwość (PiS) poprzedniej partii rządzącej. Sieć kampanii. Protesty zorganizowano jako protest przeciwko krajowym mediom.

Przy takiej niepewności na scenie politycznej nic dziwnego, że zainteresowanie jest tak duże Zatoka Przypraw, najnowszy i prawdopodobnie najbardziej ambitny serial dramatyczny TVP. Spektakl, którego akcja rozgrywa się w Gdyni lat 40. XX wieku, w okupowanej przez nazistów Polsce podczas II wojny światowej, jest studium odcieni szarości i dylematów moralnych.

Oparty na prawdziwych wydarzeniach serial opowiada historię Franza Neumanna, młodego oficera nazistowskiego wywiadu, który odkrywa, że ​​jego prawdziwy ojciec jest Polakiem. Wykorzystując to, zostaje szpiegiem aliantów i otrzymuje zadanie zdobycia informacji na temat działań niemieckiej marynarki wojennej („Kreigsmarine”). Wykorzystując połączenie charyzmy i uroku, infiltruje niemiecką elitę i wplątuje się w relacje z trzema kobietami, ale wkrótce zostaje podejrzany o zdradę stanu przez Niemców i Polaków. Aby przetrwać, zmuszony jest złamać zasady i całkowicie zmienić swoje wartości.

TVP

Scenariusz dziewięcioodcinkowego serialu napisał Michał Godzic (W pogoni za marzeniami, Kobiety wojny) i Wojciecha Lepianki (Rower mojego ojca), a seryjna projektantka mody Wanda Kowalska otrzymała niedawno Orła na Festiwalu Filmowym w Gdyni. TVP ma prawa do międzynarodowej dystrybucji i rozumiemy oczekiwanie, że Netflix przejmie prawa do lokalnego drugiego okna, podobnie jak w przypadku poprzednich seriali z reżyserem Michałem Rogalskim znakomitego lokalnego producenta Action Studios i TVP. Polowanie na ćmy.

Serial prosi widzów o zastanowienie się, czy honor ma znaczenie, gdy wszystko inne jest fałszywe. I, dodaje Rogalsky, przebija to pogląd, że „dwuznaczność jest istotą dobrego opowiadania historii i ludzkiego dramatu”.

Rogalski zauważa, jak Franz, grany przez polskiego aktora Bartosza Gellnera, zmienia się z „młodego, odnoszącego sukcesy nazistowskiego playboya, użytkownika i wojownika” w mężczyznę, który „bierze swój wygodny świat i musi wybierać między dobrem a złem”. Niejednoznaczność staje się „kluczowym czynnikiem” – mówi Rogalski, który za swój film zdobył nagrodę za scenariusz na Światowym Festiwalu Filmowym w Montrealu. Przesilenie letnie.

TVP

Rogalski zauważa, że ​​gdyńskie położenie nad Bałtykiem odpowiada jemu i jego zespołowi. Seria rozpoczyna się u „szczytu zwycięstwa nazistów” w Europie latem 1940 roku, po inwazji i okupacji Polski oraz wejściu Francji pod niemiecką kontrolę podczas II wojny światowej. Ameryka nie przyłączyła się jeszcze do wysiłku wojennego, a nad kanałem La Manche szalała bitwa o Anglię. „W tamtym czasie bardzo trudno było przeciwstawić się nazistowskim Niemcom” – mówi reżyser. „Dlatego jest to interesujący dylemat moralny głównego bohatera. Dało nam to okazję do zbadania wewnętrznego napięcia.

Podobnie Rogalski i jego zespół szukali inspiracji kinematograficznych w mrocznej, czarno-białej estetyce filmu noir. Filmy te, powstałe w Ameryce przed II wojną światową, mają korzenie w niemieckim ekspresjonizmie i często poruszały tematykę szarych stref życia, dylematów moralnych i poczucia lęku, które przenika zwykłe życie. Czy wiedziałeś? Producenci przyjrzeli się także fotografiom z epoki oraz filmom, których akcja rozgrywa się na morzu podczas II wojny światowej, w tym filmowi z Sophią Loren w roli głównej. klucz Od 1958 r.

Opowiadając o serialach i filmach z gatunku szpiegowskiego, Rogalsky mówi: „Zawsze skupiają strach i emocje w bardzo krótkich okresach, a ich szczyty są bardzo wysokie. Ludzie chcą to zobaczyć. „

Ponieważ we współczesnych czasach technologia kamer w produkcji telewizyjnej stała się bardziej zaawansowana, wyzwaniem dla filmowców jest nadanie programowi takich ambicji, jak „własny charakter pisma”. Zatoka Przypraworaz: „Nie jesteśmy Fellinim, ale nadal musimy naciskać na naszą osobowość”. Pomysł podoba się lokalnej publiczności. Ratingi Nielsena zapewniają mu 18% udziału w cotygodniowym niedzielnym wieczornym slocie po jego uruchomieniu w styczniu.

Szerszy obraz

TVP

W polskiej telewizji możliwości producentów są ograniczone. Netflix jest powszechnie uważany za najaktywniejszego komisarza z największymi kieszeniami, wypuszczającego seriale dramatyczne. Wysoka woda I to 1607 Po otwarciu biura w Warszawie w 2022 roku. Jednak pierwotna prezes CEE Anna Nagler opuściła streamer w listopadzie 2023 r.

Warner Bros. wycofało się z oryginalnej gry w regionie CEE w Discovery 2022, kończąc wieloletnią współpracę z polskimi producentami. Wspierany przez Comcast i Paramount Global streamer SkyShowtime kupił później lokalną ofertę HBO Max, w tym polskie seriale dramatyczne. Warszawianka. Rogalski powiedział, że HBO chce obecnie produkować jeden lub dwa projekty rocznie, podczas gdy dostawca płatnej telewizji Canal+ pozostaje aktywny i zleca około ośmiu projektów rocznie. Komercyjne stacje TVN i Pulsate próbują włamać się na rynek telewizji premium, ale producenci twierdzą, że nadal skupiają się bardziej na szeroko rozumianej, niskobudżetowej kryminałach i współczesnych dramatach. SkyShowtime, Disney+ i Prime Video mają w kraju działy rozwojowe, ale nie są zbyt aktywne.

Pozostaje TVP, która przechodzi poważne zmiany w związku z zastąpieniem tradycyjnie prawicowych rządów z przeszłości przez grupę centrową. Rogalski twierdzi, że „toczy się walka” o duszę nadawcy państwowego, utworzonego przez PiS w 2015 r. w 2015 r. z uprawnieniami do zwalniania administracji i rekrutacji sympatycznych dziennikarzy – w atmosferze konfliktów politycznych, nowego rządu i regulacji medialnych. . W grudniu kanał informacyjny TVP Info został usunięty z anteny, bo Tusk uznał go za narzędzie propagandy PiS, co spowodowało dymisję szefów państwowej telewizji i radia. Politycy opozycji zorganizowali protest okupacyjny w studiu TVP Info.

Rogalski, który w pełni popiera nową koalicję, twierdzi, że „wada” w polskim prawie oznaczała, że ​​nadawca był często wykorzystywany jako „łup wojenny” ówczesnej partii rządzącej. Budżety wydają się być zamrożone na najbliższą przyszłość w wyniku reform rządu Tuska. „TVP w przyszłym roku nie zrobi żadnego wielkiego dramatu” – mówi Rogalski. „To straszny bałagan”.

TVP

Nie przeszkodziło to jednak w planach na drugi sezon Zatoka Przypraw. Rogalski opisuje szefa Acton Studios Michaela Kwiczyńskiego jako „bardzo kreatywnego faceta” i pisze, że chociaż TVB nie potwierdziła drugiego sezonu, sfinansuje drugą odsłonę. „To było jego własne ryzyko i myślę, że była to słuszna decyzja ze względu na recenzje, które otrzymaliśmy” – dodaje. „Ludzie chcą wiedzieć, co się dzieje z naszymi bohaterami. Chcemy być gotowi, gdy otrzymamy pieniądze.

Wystąpiliśmy Zatoka Przypraw Nie bez powodu w naszym podsumowaniu 15 międzynarodowych seriali, które warto obejrzeć w 2012 roku. Z zawirowaniami politycznymi czy bez, serial ukazuje, co mogą osiągnąć czołowi twórcy filmowi w kraju, jeśli otrzymają wsparcie.

READ  Rasht Al-Khemsi ubiega się o czwartą światową koronę motorowodną w Polsce

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *