InPost widzi lepsze marże w Polsce, bez redukcji zatrudnienia w tym roku

GDAŃSK (Reuters) – Firma paczkomatowa InPost odnotowała w piątek poprawę marży na swoim kluczowym polskim rynku i wykluczyła redukcję zatrudnienia i wyższe podwyżki cen w tym roku, ponieważ czerpie korzyści z cięcia kosztów i zwiększania wolumenu paczek.

InPost, którego paczkomaty umożliwiają klientom odbiór przesyłek, prognozuje wzrost skorygowanej marży zysku podstawowego (EBITDA) w Polsce, która spadła z 46,1% w 2021 r. do 43,3% w ubiegłym roku.

W rozmowie telefonicznej prezes Rafał Brzoska wykluczył redukcję etatów w tym roku, mówiąc, że InPost planuje zatrudnić w zamian. Powiedział, że firma nie podniesie cen ponownie w 2023 roku, po pierwszej podwyżce w marcu.

Pomimo wyższych kosztów i oznak spowolnienia popytu konsumpcyjnego, Inpost notuje rekordowe liczby paczek, korzystając ze wzrostu handlu elektronicznego w trakcie i po pandemii Covid-19.

„Jak dotąd w I kwartale 2023 r., pomimo oznak spowolnienia wydatków konsumpcyjnych, nie widać tego samego trendu w naszych wolumenach” – podała firma.

Wolumen przesyłek w Polsce nadal rośnie w dwucyfrowym tempie rocznym, z podobną tendencją obserwowaną we Francji.

Firma będzie pracować nad rozwiązaniem wąskich gardeł logistycznych w Wielkiej Brytanii i planuje doprowadzić do rentowności działalności do 2024 roku.

Spodziewa się, że w tym roku wyda od 1,1 do 1,2 mld zł na nakłady inwestycyjne, głównie na wsparcie rozwoju za granicą.

Grupa odnotowała rekordowy całoroczny skorygowany zysk podstawowy w wysokości 1,96 miliarda złotych (457,29 miliona dolarów), nieco powyżej prognozy 1,94 miliarda z ankiety przeprowadzonej wśród analityków ankietowanych przez firmę.

Liczby APM w Polsce osiągnęły na koniec 2022 roku 19 306, nieco mniej niż zeszłoroczna prognoza 20 000.

(1 $ = 4,2861 zł)

(Reportaż Olivera Zorko; montaż: Matt Scuffham i Clarence Fernandez)

Oliver Zorko

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top