Wyniki Canadian Tyre pokazują, że konsumenci odchodzą od uznaniowych zakupów

Wyniki Canadian Tyre pokazują, że konsumenci odchodzą od uznaniowych zakupów
Otwórz ten obraz w galerii:

Sklep Canadian Tire w północnym Vancouver 10 maja 2012 r. Firma Canadian Tire podała, że ​​jej całkowity przychód spadł o 3,4 procent w ciągu 13 tygodni kończących się 1 kwietnia, do 3,7 miliarda dolarów.Jonathan Hayward/Kanadyjska prasa

Konsumenci odczuwający szczyptę inflacji ograniczają zakupy, które nie są niezbędne, ponieważ stoją w obliczu wyższego oprocentowania kredytów hipotecznych i wygórowanych cen podstawowych artykułów pierwszej potrzeby, takich jak artykuły spożywcze.

To, co pojawia się w handlu detalicznym, jest pod wieloma względami odzwierciedleniem trendów obserwowanych podczas pandemii COVID-19 – kiedy łańcuchy dostaw z trudem nadążały za rosnącym popytem na drogie artykuły, takie jak sprzęt AGD i meble, a także na produkty takie jak rowery i sprzęt outdoorowy zapewniający rozrywkę, gdy podróże są ograniczone.

Kanadyjska firma oponiarska Sp. z o.o. CTC-AT był ostatnim sprzedawcą detalicznym, który zwrócił uwagę na te trendy w czwartek, zgłaszając słabszy popyt na produkty dyskrecjonalne, a kupujący zaczęli szukać tańszych podstawowych produktów.

Dane kart kredytowych firmy ujawniły, że ogólne wydatki konsumentów spadły po raz pierwszy od 2020 r., powiedział analitykom dyrektor generalny Greg Hicks podczas telekonferencji omawiającej wyniki finansowe za pierwszy kwartał. Dane z programu lojalnościowego Canadian Tire wykazały spadek wydatków w sklepach we wszystkich grupach dochodowych.

„Obecne wysokie stopy inflacji spowodowały, że klienci przedkładali podstawowe produkty nad produkty uznaniowe o wyższych cenach”, powiedział Hicks podczas rozmowy, dodając, że kupujący są „świadomi” swoich wydatków podczas odnawiania kredytów hipotecznych o wyższych stopach procentowych, a także wracając do wydawania pieniędzy w obszarach, które upadły w czasie epidemii, takich jak podróże i jedzenie w restauracjach.

Inne firmy zauważyły ​​podobne tendencje. W zeszłym miesiącu Whirlpool Corp. WHR-N odnotował spadek przychodów, ponieważ zmieniające się zaufanie konsumentów doprowadziło do mniejszej liczby dużych zakupów urządzeń.

READ  Ulga, trochę gniewu, gdy Calgary Flames ogłasza obowiązkową politykę szczepień

United Parcel Service Inc. UPS-N powiedział, że zaobserwował zmianę zachowań zakupowych, przy czym zakupy uznaniowe spadły, ponieważ całkowita sprzedaż detaliczna w USA spadła w marcu. Artykuły spożywcze stanowią większy procent budżetów gospodarstw domowych, a amerykańscy konsumenci kierują swoje dochody do dyspozycji „z dala od towarów i na rzecz usług” – powiedziała analitykom prezes UPS, Carol Twomey, podczas kwietniowej rozmowy telefonicznej w celu omówienia zarobków firmy.

W całej branży transportowej stawki frachtowe spadły, a popyt na fracht ładunków stałych gwałtownie spadł w ostatnich miesiącach, ponieważ zapasy rosły. Firma Canadian Tire niedawno sfinalizowała jednorazowy kontrakt na fracht morski o wartości 13,5 miliona dolarów, w ramach którego firma spodziewa się w najbliższej przyszłości zaksięgować korzystniejsze koszty frachtu morskiego.

Poziomy zapasów produktów wiosennych i letnich są wysokie w całej branży detalicznej, powiedział analitykom TJ Flood, prezes Canadian Tire Retail. Intensywność promocji prawdopodobnie wzrośnie, szczególnie w kategoriach uznaniowych, powiedział Pan Flood.

Podczas gdy zakupy artykułów podstawowych, takich jak karma dla zwierząt domowych i produkty samochodowe, utrzymywały się na stosunkowo wysokim poziomie w pierwszym kwartale, firma Canadian Tyre Inc. poinformowała w czwartek, że zmiana zachowań konsumentów, a także wyjątkowo ciepła zima i powolny początek wiosny przyczyniły się do jej zysków. Ze względu na słaby popyt na produkty sezonowe.

Canadian Tire zmienia markę stacji benzynowych w ramach nowego partnerstwa Petro-Canada

Firma Canadian Tire przeznacza połowę swoich dolarów sponsorskich na sport zawodowy kobiet

Canadian Tire poinformował, że jego całkowity przychód spadł o 3,4 procent w ciągu 13 tygodni kończących się 1 kwietnia, do 3,7 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna – ważny wskaźnik śledzący wzrost sprzedaży niezwiązany z otwieraniem nowych sklepów – spadła o 4,8 procent w kanadyjskich sklepach z oponami. Porównywalna sprzedaż w seriach produktów firmy wzrosła o 4,8 proc., aw kategorii Sport Chic o 3,7 proc. dzięki wyższej sprzedaży odzieży sportowej i codziennej. Przychody marki Helly Hansen wzrosły rok do roku o 22,9 procent.

READ  Nissan GT-R 2024 przechodzi lifting i powraca specyfikację T

Przychody w segmencie usług finansowych Canadian Tire wzrosły o 11,5% do 38,1 mln USD.

Pan Flood powiedział, że gdy pogoda stała się bardziej korzystna po zakończeniu pierwszego kwartału, biznes poprawił się, a sprzedaż wzrosła o 3 procent na koniec kwietnia.

Canadian Tire odnotował spadek zysku netto do 42,8 mln USD, czyli 14 centów na akcję, w pierwszym kwartale, w porównaniu do 217,6 mln USD, czyli 3,05 USD na akcję, w tym samym okresie ubiegłego roku. Firma poinformowała, że ​​około 87 centów uderzenia w jej dochody było związane z kosztami pożaru 15 marca w jednym z jej największych centrów dystrybucyjnych w Brampton, Ont. Zwyczajne zyski z wyłączeniem tych kosztów wyniosły 1 USD na rozwodnioną akcję, co nie spełniło oczekiwań analityków.

Firma zgłosiła 67,7 miliona dolarów kosztów związanych z pożarami w tym kwartale – w tym sprzątanie i naprawy budynków – które nie zostały jeszcze zrekompensowane przez wypłaty roszczeń ubezpieczeniowych. Spółka nadal ponosi koszty i oczekuje rozpoznania odzyskanych należności ubezpieczeniowych w przyszłych kwartałach.

Detalista stracił miliony dolarów w zapasach w pożarze i odnotował spadek dochodów o około 20 milionów dolarów z powodu opóźnionych dostaw i zakłóceń w łańcuchu dostaw. Kierownictwo poinformowało w czwartek, że obiekt wróci do pełnej sprawności w drugiej połowie roku. W międzyczasie firma Canadian Tire musiała przenieść ważne produkty do innych centrów dystrybucyjnych i utworzyć tymczasowe obiekty do zarządzania wysyłkami do sklepów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *