UAW wnosi oskarżenie o nieuczciwe praktyki pracownicze przeciwko GM, Stellantis

UAW wnosi oskarżenie o nieuczciwe praktyki pracownicze przeciwko GM, Stellantis

31 sierpnia (Reuters) – Związek zawodowy United Auto Workers oświadczył w czwartek, że wniósł do Krajowej Rady ds. Stosunków Pracy oskarżenia o nieuczciwe praktyki w pracy przeciwko General Motors i spółce macierzystej Chryslera, Stellantis, twierdząc, że je odrzuciły. Transakcja w dobrej wierze.

Zarówno GM, jak i Stellantis zaprzeczyły nieuczciwym oskarżeniom dotyczącym pracy.

Ford Motor Co. (FN) podał, że zaoferował podwyżkę wynagrodzeń o 9% do 2027 r., czyli znacznie poniżej 46% podwyżki, o którą zabiegał związek zawodowy.

Dwa zarzuty, do których dotarł Reuters, opierają się na tym, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy producenci samochodów odmawiali prowadzenia w dobrej wierze negocjacji w sprawie wynagrodzeń i świadczeń.

Prezydent UAW Sean Fine powiedział w uwagach internetowych, że obie strony są daleko od siebie.

„Będziemy ciężko walczyć, aby zapewnić pracownikom sprawiedliwą część sprawiedliwości” – powiedział. „Możemy to osiągnąć, ale lepiej, żeby te firmy ciężko pracowały i podeszły do ​​tematu poważnie”.

Fine powiedział, że producenci samochodów z Detroit chcą możliwości zamykania amerykańskich fabryk samochodów i przenoszenia ich do krajów o niskich płacach, dodając, że groźby producentów samochodów dotyczące zamykania amerykańskich fabryk są uważane za „terroryzm gospodarczy”.

Ford powiedział, że jego „hojna oferta” zapewni pracownikom zatrudnionym na stawkę godzinową gwarantowaną 15% łączną podwyżkę wynagrodzenia, kwoty ryczałtowe i ulepszone świadczenia.

„Ogólnie rzecz biorąc, ta oferta jest znacznie lepsza niż to, co szacujemy, że będą zarabiać pracownicy Tesli i zagranicznych producentów samochodów działających w Stanach Zjednoczonych” – powiedział Ford.

Żądania związku obejmują natychmiastową podwyżkę płac o 20%, emerytury o zdefiniowanym świadczeniu dla wszystkich pracowników, krótsze tygodnie pracy i dalszy wzrost kosztów utrzymania.

READ  Greatway Financial czeka na wnioski w Ontario, ale nie w Kolumbii Brytyjskiej

Obecne czteroletnie umowy o pracę obejmujące 146 000 pracowników trzech producentów samochodów z Detroit wygasają 14 września.

Fine powiedział, że ani GM, ani Stellantis nie złożyły kontrofert.

Stellantis stwierdziła, że ​​jest zszokowana zarzutami UAW, „że nie negocjowaliśmy w dobrej wierze. Jest to zarzut, który nie ma podstaw w faktach”. Stellantis powiedział także, że jest rozczarowany faktem, że Fain „bardziej skupia się na składaniu błahych zarzutów prawnych niż na faktycznych negocjacjach w sprawie ugody”.

Gerald Johnson, szef produkcji GM, powiedział, że firma stanowczo odrzuca nieuczciwe opłaty za pracę. „Uważamy, że nie ma to żadnych podstaw i stanowi obrazę dla komitetów negocjacyjnych. Byliśmy bardzo skupieni na bezpośrednich negocjacjach w dobrej wierze z UAW i czynimy postępy” – powiedział Johnson.

W zeszłym tygodniu UAW podała, że ​​około 97% członków głosowało za zezwoleniem na strajk, jeśli porozumienie nie zostanie osiągnięte do 14 września.

UAW chce także, aby wszyscy pracownicy tymczasowi amerykańskich producentów samochodów zostali zatrudnieni na stałe, zwiększyli udział w zyskach, znacznie zwiększyli liczbę płatnych urlopów, przywrócili emerytom świadczenia zdrowotne i dostosowanie kosztów utrzymania.

UAW stwierdziło, że Ford nie chce ograniczać zatrudnienia pracowników tymczasowych i że pracownicy ci nie będą uczestniczyć w podziale zysków, będą zarabiać mniej niż 60% najwyższej stawki wynagrodzenia pracowników stałych i otrzymają mniej świadczeń opieki zdrowotnej.

Ford oświadczył, że podniesie początkową płacę pracowników tymczasowych do 20 dolarów za godzinę, co stanowi wzrost o 20%, i zaoferuje pracownikom stałym dostosowanie kosztów utrzymania w wysokości 12 000 dolarów w trakcie obowiązywania umowy.

Tylko 2-3% godzinowej siły roboczej Forda to pracownicy tymczasowi, co stanowi najniższy odsetek wśród trzech firm z Detroit, powiedział Ford.

UAW stwierdziło, że zmiana formuły podziału zysków Forda zmniejszyłaby płatności o 21% w ciągu ubiegłych dwóch lat, natomiast Ford oświadczył, że oferuje pracownikom stałym i tymczasowym premię za podpisanie umowy w wysokości 5500 dolarów po ratyfikacji umowy.

READ  Zapomnij o redukcji zatrudnienia: kanadyjscy seniorzy mieszkają w dużych domach nawet po 80. roku życia, częściowo z powodu braku opcji

Raportowanie Davida Shepardsona. Pod redakcją Chrisa Reese i Leslie Adler

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *