Ten, który przeżył śmiertelną katastrofę, „obrzydził” Sask. Linia lotnicza wystartowała z lodem w samolocie

Jedna z ocalałych mówi, że była „zniesmaczona”, gdy dowiedziała się, że linia lotnicza w Saskatchewan zdecydowała się wystartować z odległej północnej społeczności z lodem na pokładzie, co spowodowało rozbicie się samolotu zaledwie kilka sekund później.

Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu (TSB) opublikowała swoje ustalenia w czwartek, 13 grudnia 2017 r., Podczas lotu Westwind, który rozbił się po starcie z lotniska Fond-du-Lac na Sask.

Chociaż pierwszy oficer zakończył inspekcję i poinformował kapitana o obecności lodu na pokładzie, samolot wystartował bez rozmrożenia, stwierdził TSB.

„Brak odpowiedniego sprzętu do rozmrażania oraz praktyka startowania bez rozmrażania spowodowały śmierć [crash]Niezależna agencja nadzoru zakończyła.

Jeden pasażer zmarł w szpitalu dwa tygodnie później, a kilku innych zostało poważnie rannych

Amanda Short była na tej wycieczce i doznała złamania kręgosłupa, wstrząsu mózgu, bólu i problemów ze zdrowiem psychicznym, które cierpi do dziś.

Planuje prowadzić klinikę w odległym północnym regionie. Ale od czasu incydentu nie wróciła na północ.

„Nie mogłam tam wrócić” – powiedziała Short ze swojego domu w Saskatoon w czwartek. „Moim celem było pielęgniarstwo podróżne, a to oczywiście zostało mi odebrane, ponieważ nie czuję się bezpiecznie podróżując lub lecąc samotnie lub chcę być w podobnej sytuacji”.

Wyniki śledztwa w sprawie TSB zostały jej udostępnione przed upublicznieniem wyników w czwartek. Agencja ustaliła, że ​​kapitan sam nie dokonał inspekcji samolotu.

„W środku czuję się bardzo zły” – powiedział Short.

„W końcu jestem tak zniesmaczony, że ktoś na tak wyższej pozycji mógł ciąć takie rogi. Zdając sobie sprawę, że na pokładzie był lód i nie patrząc na niego, zdumiewa mnie to.

READ  Akcje spadają, Dow idzie piąty dzień strat z rzędu

„Jako pracownik służby zdrowia cały czas mam do czynienia z życiem ludzi, a jeśli ktoś mnie zapyta i powie, że coś jest nie tak, sam się na tym skupiam”.

Zegarek | TSB wyjaśnia swoje ustalenia w badaniu wypadku:


Na początku dochodzenia TSB stwierdziło, że jedyny sprzęt do odmrażania dostępny dla linii lotniczej na lotnisku Fond-du-Lac składał się z ramp, butelki z rozpylaczem noszonej z elektrycznym kocem i różdżką oraz pojemnika do odladzania. Zamrażanie płynu.

TSB stwierdziło, że wyposażenie i oględziny samolotu przez pierwszego oficera – bez użycia latarki w słabo oświetlonym miejscu, gdzie samoloty czekają przed startem lub po lądowaniu – były niewystarczające.

Według śledczych, dostępny sprzęt do rozmrażania składał się z drabin, butelki z rozpylaczem noszonej z kocem elektrycznym i różdżką oraz miski z płynem do rozmrażania. Samolot nie został rozmrożony przed startem. (Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu)

„Samolot nigdy nie powinien opuścić samolotu, jeśli na krytycznej powierzchni jest lód” – powiedziała szefowa TSB Cathy Fox podczas konferencji prasowej.

Odpowiedzialny śledczy, Eric Vermet, powiedział, że West Wind ma teraz „lepszy” sprzęt do odladzania, który został zweryfikowany przez TSB.

Linia lotnicza z siedzibą w Saskatoon – obecnie znana jako Rise Air po rebrandingu na początku 2021 roku – zorganizuje własną konferencję prasową o godzinie 14:00 CST.

Przeczytaj pełny raport TSB na temat incydentu poniżej lub Kliknij tutaj.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *