Rocketmen: Bezos, Musk i Branson walczą o dominację w kosmosie | przestrzeń

To był tydzień, w którym dwaj miliarderzy podróżujący w kosmos po raz kolejny walczyli w swojej futurystycznej grze o pojedynczą kosmiczną supremację. I tym razem Elona Muska nie było na przyjęciu.

Po ogłoszeniu, że Jeff Bezos, założyciel Amazona i najbogatszy człowiek na świecie, udaje się w kosmos w przyszłym miesiącu na pierwszy załogowy start swojej rakiety Blue Origin New Shepard, szybko nastąpił wyciek z imperium Virgin Galactic Richarda Bransona, że Brytyjski miliarder może chcieć zastąpić plik. Dzień Niepodległości 4 lipca jest niesamowity spontanicznie.

Zespół Bransona szybko zbagatelizował tę możliwość, twierdząc, że data jego pierwszego lotu w kosmos nie została jeszcze ustalona. Ale w przeciwieństwie do tego, co niektórzy mogą postrzegać jako próżnych miliarderów używających realistycznych rakiet jako zabawek, odcinek pokazuje, jak blisko lukratywny i wciąż rodzący się komercyjny przemysł kosmiczny zbliżył się do rutynowego wystrzeliwania silników w przestrzeń kosmiczną i osiągnięcia celu w ciągu dwóch dekad.

W sobotę zostanie ogłoszony zwycięzca aukcji na miejsce, które ma towarzyszyć Bezosowi i jego bratu Markowi w ich wielkiej kosmicznej przygodzie w przyszłym miesiącu… Niebieskie pochodzenie. Licytacja w czwartek wyniosła 4,2 miliona dolarów za 11-minutową podróż w obie strony.

“Gratulacje Jeff Bezos Branson powiedział: „I jego brat Mark, kiedy ogłaszał plany lotów kosmicznych w tweecie skierowane przeciwko przeciwnikowi. „Jeff zaczął budować Umieść tweeta W 2000 roku rozpoczęliśmy budowę @galaktyczna dziewica W 2004 roku i teraz obydwa otwarte dostępy do przestrzeni – cóż za niezwykła rzecz! Spójrz na tę przestrzeń…”

W tweecie Bransona nie było żadnej wzmianki o Musk, którego niedopasowana firma zajmująca się technologiami eksploracji kosmosu – znana również jako… SpaceX – Od niepewnego startu w 2002 roku wyrosła na dominującego gracza w komercyjnym sektorze kosmicznym i Główny partner amerykańskiej agencji kosmicznej NASA. Firma już wykonuje regularne loty dla astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną, a jesienią wynajmuje swoją kapsułę kosmiczną Dragon. Pierwszy prywatny lot kosmiczny, z czteroosobową załogą podczas trzydniowego lotu orbitalnego.

Z różnymi ambicjami i długoterminowymi celami trzej miliarderzy wspólnie zmienili tradycyjny, finansowany przez rząd paradygmat lotów kosmicznych i tworzą nową, dobrze prosperującą erę komercyjnej przestrzeni kosmicznej, jak twierdzi Matthew Winzierl, profesor Harvard Business School i ekspert w dziedzinie ekonomii kosmicznej.

Ostatnie osiągnięcia SpaceX, a także nadchodzące wysiłki Boeingoraz Blue Origin i Virgin Galactic, aby umieścić ludzi w kosmosie w sposób zrównoważony i na dużą skalę, otwierając nowy rozdział prywatnych lotów kosmicznych”.

Elon Musk w Kennedy Space Center w styczniu 2020 r. „Piżmo całkowicie okrąża Marsa”. Zdjęcie: Joe Skipper/Reuters

„Mają zamiar i możliwość sprowadzenia prywatnych obywateli w kosmos jako pasażerów, turystów i ostatecznie osadników, co otwiera drzwi dla firm, aby zaczęły zaspokajać zapotrzebowanie, które ci ludzie będą tworzyć w ciągu najbliższych kilku dekad”.

Weinzierl przewiduje, że nastąpi stopniowe przejście od pieniędzy wydawanych w kosmosie na rzecz Ziemi, takich jak inwestycje w telekomunikację, satelity internetowe i infrastrukturę, do tzw. są niezbędne do wspierania ludzkich siedlisk i napędzania głębszych misji kosmicznych na Marsa lub dalej.

Eksperci twierdzą, że Bezos i Musk zawsze mieli na uwadze wyższe cele, nawet gdy stawiali pierwsze nieśmiałe kroki w przemyśle kosmicznym. Ale ich wizje rozchodzą się poza ludźmi lecącymi na niską orbitę okołoziemską, a nawet lotem suborbitalnym, ponieważ krótka przygoda Bezosa odbędzie się w lipcu.

“Piżmo jest całkowicie o Marsie. Jego pasją jest zabieranie ludzi na Marsa jako planu zapasowego dla Ziemi i uczynienie ludzkości gatunkiem wieloplanetarnym” Marcia SmithZałożyciel i Główny Analityk spacepolicyonline.com.

Bezosa interesuje księżyc i przestrzeń między ziemią a księżycem. Chce przenieść cały przemysł ciężki z Ziemi w kosmos księżycowy. Mówi o podziale gruntów pod przemysł lekki i budownictwo mieszkaniowe.

„Więc oboje są zainteresowani próbą ratowania Ziemi z powodu wszystkich problemów, z jakimi boryka się Ziemia, ale mają bardzo różne wizje tego, jak to się może wydarzyć”.

NASA inkubowała obu miliarderów, realizując własne programy poszukiwawcze. W kwietniu agencja wybrała SpaceX do zbudowania statku kosmicznego, który po raz pierwszy od 1972 roku sprowadzi ludzi na Księżyc, decyzja Wyzwał Blue Origin. Mysterious Musk zareagował w typowy wojowniczy sposób, Świergot: „Nie mogę go dostać (na orbicie) lol” w odniesieniu do nieudanego dotychczas wysiłku Bezosa, aby wystrzelić załogę w kosmos.

Tymczasem Blue Origin opracowuje pod nim osobny ciężki pojazd nośny wielokrotnego użytku, New Glenn Umowa NASAA Aby jednak zapewnić możliwość podłączenia satelitów Projekt został zatrzymany.

Działalność obu firm ma potencjał, by przyciągnąć do Stanów Zjednoczonych miliardy dolarów inwestycji za pośrednictwem klientów komercyjnych, a Weinzierl postrzega przestrzeń kosmiczną jako „ostateczną branżę przyszłości”, chociaż mówi, że osiągnięcie jej potencjału może zająć więcej czasu niż w obecnym stuleciu. .

„Sektor zmienił się radykalnie w ciągu ostatnich dwóch dekad, głównie ze względu na obecność nowych konkurentów, którzy chcą obsługiwać klientów z sektora prywatnego, a także rządy” – powiedział.

Tymczasem NASA i inne agencje publiczne pozostają dominującymi źródłami finansowania i konkretnych planów dotyczących przestrzeni poza niską orbitą okołoziemską, gdzie od dawna aktywny jest prywatny rynek satelitarny. Nawet SpaceX, mimo całego swojego sukcesu, nie istniałby bez partnerstwa NASA.

Smith twierdzi, że Musk stworzył własną fortunę, aby pozycjonować SpaceX jako lidera na nowym rynku prywatnej przestrzeni kosmicznej.

Richard Branson na parkiecie nowojorskiej giełdy po debiucie Virgin Galactic w październiku 2019 r.
Richard Branson na parkiecie nowojorskiej giełdy po debiucie Virgin Galactic w październiku 2019 r. Zdjęcie: Drew Angerer/Getty Images

“Musque naprawdę zmienił biznes, sprowadzając biznes z powrotem do Stanów Zjednoczonych, z niższymi cenami i potencjałem ponownego wykorzystania. On naprawdę zrobił różnicę” – powiedziała.

„Bezos próbuje zbudować tę rakietę New Glenn i ma problemy z silnikiem”.

John Logsdon, ceniony emerytowany profesor na George Washington University i założyciel Space Policy Institute, w wywiadzie dla The Guardian z 2018 r. przedstawił różnice między tymi dwoma gigantami w inny sposób.

Styl Muska to afiszowanie się rzeczami, a następnie ich robienie, styl Bezosa to robienie rzeczy, a następnie ich afiszowanie.

„Nazywam to konkurencją, a konkurencja to amerykański styl życia”.

Jeśli chodzi o Bransona, w zeszłym miesiącu założyciel Virgin otrzymał cios, gdy jego samolot rakietowy SpaceShipTwo osiągnął wysokość 55,4 mil, w przestrzeni lub na krawędziach, w zależności od obliczeń linii Kermana, postrzeganej granicy przestrzeni kosmicznej. . To przybliża jego długo wyczekiwaną, ale znacznie opóźnioną ambicję wylądowania intratnego biznesu w turystyce kosmicznej.

Jak ważny jest lot braci Bezos w samolocie? Nowy ShepardJego rakieta, nazwana na cześć Alana Sheparda, pierwszego Amerykanina w kosmosie, będzie spełnieniem szerszych ambicji Blue Origin, chociaż Weinzierl, profesor z Harvardu, uważa ją za coś więcej niż chwyt reklamowy.

„Chodzi o udowodnienie, że ufa technologii w najmocniejszy możliwy sposób” – powiedział.

READ  Solidny żelazny rdzeń wewnętrzny Ziemi rośnie szybciej niż druga strona

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top