Prawdziwym problemem Kanady nie jest utrata pracy, to pęd do przejścia na emeryturę

Prawdziwym problemem Kanady nie jest utrata pracy, to pęd do przejścia na emeryturę

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

OTTAWA (Reuters) – Ponad rok po rozpoczęciu Wielkiej Rezygnacji w Stanach Zjednoczonych Kanada stoi przed własną szarą wersją: wielką emeryturą.

Siła robocza w Kanadzie wzrosła w sierpniu, ale spadła w ciągu ostatnich dwóch miesięcy i pozostała niższa niż przed latem, ponieważ dziesiątki tysięcy ludzi po prostu przestało pracować. A Statistics Canada powiedziało, że wiele z tego można przypisać większej liczbie Kanadyjczyków na emeryturze niż kiedykolwiek wcześniej.

Nie tylko ludzie w wieku 65 lat pakują swoje biurka i przyczepiają pasy z narzędziami. Dane Statscan pokazują, że rekordowa liczba Kanadyjczyków w wieku od 55 do 64 lat zgłasza swoją emeryturę w ciągu ostatnich 12 miesięcy. (opłata: https://tmsnrt.rs/3RVXvNM)

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

Grafika Reutera

Ekonomiści twierdzą, że przyspiesza to masowy exodus najbardziej wykwalifikowanych pracowników z Kanady, powodując zamieszanie firm, przyczyniając się do gwałtownego podniesienia płac i grożąc osłabieniem niskiej produktywności w kraju.

„Od dawna wiedzieliśmy, że ta fala nadchodzi i że dojdziemy do tego momentu” – powiedział Jamie Jane, główny ekonomista grupy Desjardins. W nadchodzących latach będzie tylko gorzej.

„Ryzyko, w którym się znajdujesz iw niektórych sektorach, które już obserwujesz, polega na tym, że ludzie odchodzą bez wystarczającej liczby młodych pracowników do przejęcia. A więc następuje utrata kapitału ludzkiego i wiedzy”.

Podczas pandemii liczba przechodzenia na emeryturę spadła, ponieważ wielu Kanadyjczyków decyduje się na dłuższe pozostanie w pracy. Po zniesieniu ograniczeń wiele osób spieszy się, aby nadrobić stracony czas, wybierając podróże i spędzanie więcej czasu z rodziną.

Ich odejście zmniejsza siłę roboczą, co może wpłynąć na wzrost gospodarczy w czasie, gdy bank centralny agresywnie podnosi stopy procentowe, by przeciwdziałać gwałtownej inflacji, budząc obawy, że gospodarka popadnie w recesję.

READ  Najgorszym przypadkiem dla kanadyjskich nieruchomości jest 30-procentowy spadek cen, który nadal spada do 2027 r.: RBC

Kanada – która zwiększyła imigrację, aby pomóc napędzać wzrost gospodarczy – ma największą populację w wieku produkcyjnym, jako procent całej populacji G7, ale jednocześnie jej siła robocza nigdy nie była starsza, według Statscan. Jeden na pięciu pracowników w Kanadzie ma co najmniej 55 lat. Czytaj więcej (grafika: https://tmsnrt.rs/3RTcMyJ)

Grafika Reutera

Według Statscan w sierpniu było 307 000 Kanadyjczyków, którzy porzucili pracę, aby przejść na emeryturę w zeszłym roku, o 31,8% więcej niż rok wcześniej io 12,5% więcej niż w sierpniu 2019 r., przed wybuchem pandemii.

Dodając do problemu, ponad 620 000 Kanadyjczyków weszło do grupy wiekowej 65+ podczas pandemii, co stanowi wzrost o 9,7% w tej grupie populacji. Pomimo trzech kolejnych miesięcy utraty miejsc pracy, wakaty i zatrudnienie pozostają znacznie powyżej poziomów sprzed pandemii.

Pielęgniarki i ciężarówki

Problem emerytury jest szczególnie poważny w dziedzinach wymagających umiejętności, takich jak rzemiosło i pielęgniarstwo. Od maja Kanada straciła 34 400 miejsc pracy w opiece zdrowotnej, nawet przy rekordowej liczbie pielęgniarek pracujących w nadgodzinach.

Nie chodziło o likwidację miejsc pracy, ale raczej o przejście na emeryturę, powiedziała Catherine Hoy, prezes Stowarzyszenia Pielęgniarek Ontario.

„W tej chwili jest to duży problem, ponieważ mamy wielu ludzi, którzy niespodziewanie przeszli na emeryturę” – powiedziała, powołując się na pandemię, warunki pracy i spór płacowy z największą prowincją Kanady.

Branża transportowa zmaga się również z poważnym niedoborem siły roboczej z powodu wywołanego pandemią szału zwiększania liczby towarów i starzenia się siły roboczej.

„Coraz więcej kierowców się starzeje, dlatego przechodzi na emeryturę lub rozważa inny styl życia” – powiedział Tony Ridder, właściciel Trans Canada College, szkoły zawodowej, która szkoli kierowców ciężarówek transportowych.

W tym samym czasie rośnie popyt ze strony firm przewozowych, z których wiele zabiera studentów na kursy w miejscu pracy, a następnie zatrudnia ich, gdy tylko otrzymają pełną licencję, powiedział Reeder.

READ  Koszty odsetek od kredytów hipotecznych wzrosły w ciągu ostatniego roku o prawie 70%.

„Bez ciężarówek i ludzi jeżdżących ciężarówkami… towary pozostaną w portach i magazynach, zamiast dotrzeć do miejsca przeznaczenia, w którym będą mogły być skonsumowane” – powiedział.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(Dodatkowe raporty Julie Gordon w Ottawie; Edytowanie przez Steve’a Shearera i Matthew Lewisa

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *