Oto, co myślą kanadyjscy liderzy biznesu o powrocie do biura

Minęło ponad 500 dni, odkąd miliony kanadyjskich pracowników zostały nagle zmuszone do pracy w domu z powodu COVID-19.

Chociaż pandemia jeszcze się nie skończyła, niektóre miejsca pracy zaczynają zajmować się trudnymi pytaniami, kiedy i czy wrócą ponownie do biura – i jak będzie wyglądać życie zawodowe ludzi, bez względu na to, gdzie się znajdują.

CBC News zwróciło się do dziesiątek liderów biznesu w całym kraju z ich przemyśleniami na temat powrotu do pracy.

W odpowiedziach z całej Kanady, od małych organizacji non-profit z garstką pracowników, po start-upy technologiczne, firmy energetyczne i gigantów finansowych zatrudniających dziesiątki tysięcy pracowników, raz po raz powtarzano jedno zdanie: rzeczy z pewnością nie będą dokładnie takie same . był.

„To nie będzie uniwersalne rozwiązanie” – powiedział Jay Cormier, dyrektor generalny firmy Desjardins, giganta usług finansowych z siedzibą w Montrealu.

Desjardins nie planuje przestawić przełącznika i wezwać wszystkich, którzy byli w biurze, aby do niego wracali. Zamiast tego firma planuje dopuścić wszelkiego rodzaju ustalenia. Wiele osób w zasadzie wróci do biura w pełnym wymiarze godzin, jeśli zechce i ma to sens, podczas gdy niektórzy byli mieszkańcy biura pozostaną w domu na stałe. Inni przyjmą tzw. model hybrydowy, przełączając się między nimi.

„Dostosujemy się do naszych pracowników i upewnimy się, że istnieje… równowaga między życiem zawodowym a prywatnym” – powiedział Cormier.

Podobna historia jest w dużych bankach. Zarówno TD, jak i CIBC twierdzą, że planują w przyszłości włączyć dużo pracy z domu do swoich firm.

„Większość naszego zespołu może pracować z dowolnego miejsca, być produktywna i wykonywać świetną robotę. Ale są też rzeczy, które robimy lepiej zarówno osobiście, jak i zbiorowo” – powiedział lider zespołu CIBC Sandy Sharman. „Przyszłość tego, jak i gdzie pracują, połączy to, co najlepsze z obu światów”.

READ  Pilne Blue Jays utrzymują przy życiu polowanie na playoffy, odpierając wilgi
Pandemia, która rozpoczęła się w marcu 2020 r., zmusiła miliony kanadyjskich pracowników biurowych do pracy w domu, ale prawdopodobnie nie będzie to trwać wiecznie. (Evan Mitsui/CBC)

“Oczekujemy, że koledzy nadal będą mieli większą elastyczność w pracy i życiu, w tym pracę zdalną i opcje mieszane tam, gdzie to możliwe. Uważamy jednak, że większość ról będzie wymagała pewnej obecności w biurze, aby wspierać współpracę, innowacyjność i poprawić naszą kulturę , powiedział dyrektor ds. zasobów ludzkich TD Ken Lalonde.

Cenovus Energy pójdzie drogą hybrydową, pozwalając ludziom pracować z domu do dwóch dni w tygodniu – jeśli chcą i jeśli praca realnie na to pozwala.

„Planujemy zastosować model hybrydowy, aby zapewnić elastyczność miejsca pracy — z pracownikami biurowymi, którzy będą mogli pracować z domu do dwóch dni w tygodniu, jeśli pozwala na to rola”, powiedziała w e-mailu Sarah Walters, wiceprezes wykonawczy firmy z siedzibą w Calgary. „Nowy model zostanie wdrożony we wrześniu, aby pokrywać się z większością naszych przychodów biurowych i będziemy oceniać to podejście z czasem, aby upewnić się, że jest najlepiej dopasowane do naszego miejsca pracy”.

Hybrydowy program nauczania

Firma rekrutacyjna Manpower wie lepiej niż większość, że najlepiej sprawdza się dostosowywanie ustaleń do każdego przypadku, więc to właśnie zrobi ze swoimi pracownikami. „Musimy być elastyczni, aby przyciągnąć i zatrzymać jedne z najlepszych talentów na rynku” – powiedziała Darlene Minatiel, dyrektor krajowy Manpower Canada.

Agencja marketingowa Brand Momentum będzie podobnie elastyczna, ale będzie wymagać, aby pracownicy pojawiali się w biurze w Toronto lub Montrealu co najmniej trzy dni w tygodniu, powiedział dyrektor generalny Hisham Shafei.

Tymczasem gigant ubezpieczeniowy, Sun Life, jest otwarty na wszystko, co załatwi sprawę. „Nie narzucamy żadnych minimalnych ani maksymalnych kadencji” – powiedział prezydent Jacques Jollet. „Właściwie nie mówimy o powrocie do biura – mówimy o otwarciu naszych biur do pracy”.

Firmy wszystkich pasów zmagają się z tym, jak działać w środku pandemii — i nie tylko. (Stephanie Luce/Bloomberg)

Firma Celtx zajmująca się oprogramowaniem z siedzibą w Johnie twierdzi, że planuje wprowadzić system, który najlepiej sprawdzi się dla jej pracowników — a przede wszystkim, cokolwiek zdecydują się zrobić, będzie on powoli wdrażany. „Nie zamierzamy robić niczego zaskakującego, tylko dużo doradztwa”, powiedział dyrektor generalny Mark Kennedy, dodając, że ostatecznie uszczęśliwianie pracowników jest dobre dla biznesu. „Jeśli masz szczęśliwego pracownika, zwykle masz pracownika produktywnego”.

W rzeczywistości, jeśli jest jedna lekcja, której pandemiczne zamieszanie nauczyło kanadyjskich liderów biznesu, to to, że może istnieć lepszy sposób niż oni.

zdobyta wiedza

Celtx zatrudnił dużą liczbę zdalnych pracowników jeszcze przed wybuchem COVID-19, więc firma poczyniła pewne postępy w zakresie tego, aby działała dla wszystkich. „Właściwie polegaliśmy na naszych zdalnych pracownikach, aby powiedzieć ludziom, którzy pracowali w biurze, jakich rad mogliby skorzystać” – powiedział Kennedy. „Wprowadziliśmy niektóre z tych najlepszych praktyk do wykorzystania dla wszystkich”.

Podczas gdy Brand Momentum chce, aby jego pracownicy byli w biurze przynajmniej w niepełnym wymiarze godzin, Chaffee mówi, że nie ma zamiaru zmuszać ludzi do powrotu. daleko stąd; Mówi, że praca w domu zwiększyła produktywność firmy.

Liderzy biznesu twierdzą, że mądre firmy wymyślą rozwiązania, które najlepiej pasują do sytuacji życiowych ich pracowników, aby byli szczęśliwi i produktywni. (Nathan Dennett/Kanadyjska prasa)

„Ponieważ wielu naszych pracowników jeździło przez pół godziny, godzinę w każdą stronę, aby dostać się do biura, mogą teraz wykorzystać te dwie godziny. [that] Produktywność dla rodziny na całe życie. „Dzięki temu są znacznie szczęśliwsi”, powiedział. „To była transformacja”.

W końcu żadna firma nie powinna oczekiwać, że sprawy powrócą do poprzedniego stanu – a każda firma, która to zrobi, prawdopodobnie ucierpi.

Firma marketingowa helloDarwin z siedzibą w Montrealu planuje pójść mieszaną drogą: mieć tam przestrzeń biurową dla tych, którzy tego chcą, pracować w domu dla innych oraz mieszać i dopasowywać się do wszystkich innych. System działał dobrze podczas pandemii, mówi dyrektor generalny Matthew Plant, więc nie planują go zmieniać.

I ma ostrzeżenie dla wszystkich dyrektorów korporacji, którzy chcą cofnąć się do czasów szacowania czasu: twarze w biurze ponad wszystko.

„Jeśli pracodawca nie może wchłonąć swojej siły roboczej w 2021 roku, z pewnością [they] Ludzie, którzy odejdą, zobaczą firmę”.

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top