Oppo wzmaga wysiłki za granicą, wprowadzając na rynek dwa składane telefony z droższej serii Find, stawiając na duży popyt na telefony z najwyższej półki na kurczącym się rynku smartfonów w obliczu zaostrzonej konkurencji krajowej.
Chiński producent smartfonów wprowadził na rynek w czwartek nowy składany telefon Find N3 z dużym, 7,8-calowym wyświetlaczem wewnętrznym, który może konkurować z takimi modelami jak Galaxy Fold 5 firmy Samsung Electronic i Pixel Fold firmy Google. Telefon w kształcie książki jest również wyposażony w ulepszony zawias, który według Oppo może pomieścić milion fałd.
Find N3 zawiera system aparatu klasy premium firmy OPPO, zastosowany po raz pierwszy w telefonie składanym, oferujący użytkownikom te same funkcje aparatu, co jego flagowe modele. Find N3, napędzany chipsetem Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 5G, kosztuje 2399 dolarów australijskich (1750 dolarów) i będzie dostępny w przedsprzedaży od piątku.
Oppo wypuściło także na rynki międzynarodowe model Find N3 Flip w kształcie klapki, wyposażony w system potrójnego aparatu i duży ekran zewnętrzny, który pozwala użytkownikom korzystać z ponad 80 aplikacji bez otwierania telefonu. Find N3 Flip został po raz pierwszy zaprezentowany w Chinach w sierpniu.
Oppo stawia na generatywną sztuczną inteligencję, chcąc zyskać przewagę na rynku smartfonów
Oppo stawia na generatywną sztuczną inteligencję, chcąc zyskać przewagę na rynku smartfonów
Oppo chce zaistnieć dzięki swoim składanym telefonom na rynku high-end, powiedział Elvis Chu, dyrektor ds. marketingu firmy za granicą, na konferencji prasowej po czwartkowej prezentacji w Singapurze.
„Popularyzacja telefonów składanych jest ważnym czynnikiem wzrostu dla przyszłości branży smartfonów” – powiedział Zhou. Chociaż rozmiary telefonów składanych nadal stanowią niewielką część całego rynku smartfonów, ich cena i popularność wśród konsumentów z wyższej półki czynią je wartościowymi z komercyjnego punktu widzenia, dodał Zhou.
Według danych Counterpoint Research, w skali globalnej liczba dostaw telefonów składanych wzrosła w pierwszym kwartale o 64 procent, do 2,5 miliona sztuk, w porównaniu do spadku o 14,2 procent na całym rynku smartfonów. Chiny wyrastają na największy na świecie rynek składanych smartfonów, odnotowując 117-procentowy wzrost w pierwszym kwartale 2023 r. dzięki mnóstwu nowych telefonów.
Lokalnie głównym konkurentem Oppo jest firma Huawei Technologies, która w zeszłym miesiącu zaprezentowała składany telefon Mate X5. Według danych Counterpoint Oppo zajęło drugie miejsce na chińskim rynku składanych urządzeń, za Huawei, z udziałem na poziomie 27 proc. Oppo pomogło wypuścić na rynek serię Find N2, która ukazała się pod koniec 2022 roku, a N2 Flip był najpopularniejszym modelem w kategorii typu clamshell w porównaniu do telefonu Huawei Pocket S.
Konkurencja na chińskim rynku smartfonów nasila się po powrocie Huawei wraz z niespodziewaną premierą we wrześniu serii 5G Mate 60 Pro. Z raportu Securities Daily wynika, że Huawei podniósł już docelową dostawę smartfonów o 20 procent w drugiej połowie roku.
Andy Shi, prezes Oppo Asia Pacific, powiedział, że region Azji i Pacyfiku będzie kluczowym polem bitwy dla Oppo w walce o konsumentów premium. Shi dodał, że aby dogonić konkurencję, w tym Samsunga i Apple, Oppo będzie musiało rozszerzyć swoje kanały sprzedaży w wysokiej klasy lokalizacjach i poprawić jakość obsługi w sklepach stacjonarnych.
Oppo ponownie potwierdziło swoje zaangażowanie w Europie po decyzji o wstrzymaniu sprzedaży w Niemczech w wyniku sporu patentowego z Nokią i w obliczu większej niepewności regulacyjnej.
„Będziemy nadal wprowadzać nowe produkty na rynek europejski, a nasza strategia„ wszystko jest składane ”nie pozostawi tego rynku bez uwagi” – powiedział Zhou. „Produkty składane będą kluczowym sposobem na wejście na dojrzałe rynki, takie jak Europa”.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.