Oppo stawia na składane telefony na rynkach zagranicznych, wprowadzając na rynek Find N3, który ma konkurować z takimi firmami jak Google i Samsung

Oppo stawia na składane telefony na rynkach zagranicznych, wprowadzając na rynek Find N3, który ma konkurować z takimi firmami jak Google i Samsung

Oppo wzmaga wysiłki za granicą, wprowadzając na rynek dwa składane telefony z droższej serii Find, stawiając na duży popyt na telefony z najwyższej półki na kurczącym się rynku smartfonów w obliczu zaostrzonej konkurencji krajowej.

Chiński producent smartfonów wprowadził na rynek w czwartek nowy składany telefon Find N3 z dużym, 7,8-calowym wyświetlaczem wewnętrznym, który może konkurować z takimi modelami jak Galaxy Fold 5 firmy Samsung Electronic i Pixel Fold firmy Google. Telefon w kształcie książki jest również wyposażony w ulepszony zawias, który według Oppo może pomieścić milion fałd.

Find N3 zawiera system aparatu klasy premium firmy OPPO, zastosowany po raz pierwszy w telefonie składanym, oferujący użytkownikom te same funkcje aparatu, co jego flagowe modele. Find N3, napędzany chipsetem Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 5G, kosztuje 2399 dolarów australijskich (1750 dolarów) i będzie dostępny w przedsprzedaży od piątku.

Oppo wypuściło także na rynki międzynarodowe model Find N3 Flip w kształcie klapki, wyposażony w system potrójnego aparatu i duży ekran zewnętrzny, który pozwala użytkownikom korzystać z ponad 80 aplikacji bez otwierania telefonu. Find N3 Flip został po raz pierwszy zaprezentowany w Chinach w sierpniu.

Oppo stawia na generatywną sztuczną inteligencję, chcąc zyskać przewagę na rynku smartfonów

Oppo chce zaistnieć dzięki swoim składanym telefonom na rynku high-end, powiedział Elvis Chu, dyrektor ds. marketingu firmy za granicą, na konferencji prasowej po czwartkowej prezentacji w Singapurze.

„Popularyzacja telefonów składanych jest ważnym czynnikiem wzrostu dla przyszłości branży smartfonów” – powiedział Zhou. Chociaż rozmiary telefonów składanych nadal stanowią niewielką część całego rynku smartfonów, ich cena i popularność wśród konsumentów z wyższej półki czynią je wartościowymi z komercyjnego punktu widzenia, dodał Zhou.

Według danych Counterpoint Research, w skali globalnej liczba dostaw telefonów składanych wzrosła w pierwszym kwartale o 64 procent, do 2,5 miliona sztuk, w porównaniu do spadku o 14,2 procent na całym rynku smartfonów. Chiny wyrastają na największy na świecie rynek składanych smartfonów, odnotowując 117-procentowy wzrost w pierwszym kwartale 2023 r. dzięki mnóstwu nowych telefonów.

Lokalnie głównym konkurentem Oppo jest firma Huawei Technologies, która w zeszłym miesiącu zaprezentowała składany telefon Mate X5. Według danych Counterpoint Oppo zajęło drugie miejsce na chińskim rynku składanych urządzeń, za Huawei, z udziałem na poziomie 27 proc. Oppo pomogło wypuścić na rynek serię Find N2, która ukazała się pod koniec 2022 roku, a N2 Flip był najpopularniejszym modelem w kategorii typu clamshell w porównaniu do telefonu Huawei Pocket S.

Konkurencja na chińskim rynku smartfonów nasila się po powrocie Huawei wraz z niespodziewaną premierą we wrześniu serii 5G Mate 60 Pro. Z raportu Securities Daily wynika, że ​​Huawei podniósł już docelową dostawę smartfonów o 20 procent w drugiej połowie roku.

Andy Shi, prezes Oppo Asia Pacific, powiedział, że region Azji i Pacyfiku będzie kluczowym polem bitwy dla Oppo w walce o konsumentów premium. Shi dodał, że aby dogonić konkurencję, w tym Samsunga i Apple, Oppo będzie musiało rozszerzyć swoje kanały sprzedaży w wysokiej klasy lokalizacjach i poprawić jakość obsługi w sklepach stacjonarnych.

Oppo ponownie potwierdziło swoje zaangażowanie w Europie po decyzji o wstrzymaniu sprzedaży w Niemczech w wyniku sporu patentowego z Nokią i w obliczu większej niepewności regulacyjnej.

„Będziemy nadal wprowadzać nowe produkty na rynek europejski, a nasza strategia„ wszystko jest składane ”nie pozostawi tego rynku bez uwagi” – powiedział Zhou. „Produkty składane będą kluczowym sposobem na wejście na dojrzałe rynki, takie jak Europa”.

READ  Facebook dodaje szyfrowanie end-to-end do połączeń na Messengerze

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *