Opinia: Najlepszy sposób, aby Stany Zjednoczone i inne demokracje poradziły sobie z Chinami

Zjednoczone Królestwo W zeszłym roku ogłosił, że poprosił o wycofanie całej infrastruktury Huawei z krajowych sieci 5G do 2027 r. Parlament Europejski W maju głosowała za zaprzestaniem ratyfikacji ważnej umowy inwestycyjnej między Chinami a Unią Europejską. Wiele wydarzeń ożywiło się Czterostronny dialog bezpieczeństwa („Czteroosobowy”) – Nieoficjalne spotkanie z udziałem Stanów Zjednoczonych, Australii, Indii i Japonii – w tym fatalميت Starcia graniczne Border Między Chinami a Indiami w zeszłym roku i narzuceniem Pekinu Taryfy o australijskim eksporcie jęczmienia. Cztery kraje nie tylko intensyfikują wzajemne stosunki wojskowe i dyplomatyczne, ale także poważniej myślą o tym, jak wspólnie rozwijać nowe technologie i dostarczać szczepionki do Azji Południowo-Wschodniej.
Ponadto Komunikacja Opublikowany po czerwcowym szczycie G7 przedstawia zakres, w jakim zaawansowane demokracje przemysłowe wyleczyły się z obaw dotyczących Chin, wzywając do zbadania pochodzenia koronawirusa, „w tym… w Chinach”; śluby „wyzwać”[e] polityki i praktyki nierynkowe”; wzywając Chiny do „poszanowania praw człowieka i podstawowych wolności”, zwłaszcza w Sinciangu i Hongkongu; zwracając uwagę na „znaczenie pokoju i stabilności w Cieśninie Tajwańskiej”; i wyrażając sprzeciw wobec „wszelkich jednostronnych prób zmienić status quo i zwiększyć napięcia” na Morzu Wschodnim i Południowochińskim.
Nawet gdy pozycja dyplomatyczna Chin pogorszyła się w większości krajów rozwiniętych, ich gospodarcze znaczenie gwałtownie wzrasta: rekordowe eksporty w zeszłym roku i realny PKB Oczekuje się, że w tym roku wzrośnie o 8,4%. W kontaktach z Pekinem Stany Zjednoczone i ich demokratyczni sojusznicy i partnerzy – w ramach G7, ale także poza nią (w szczególności Australia, Indie i Korea Południowa) – zawsze będą stosować inną mieszankę konkurencji, konfrontacji i współpracy. uczynienie zjednoczonego sojuszu mało prawdopodobnym. Rzeczywiście, jeśli zbyt wąsko ukierunkują swój wspólny program wokół równoważenia wpływów Chin, ryzykują wzmocnienie różnic między swoimi podejściami.

Istnieją jednak przynajmniej niektóre fronty, które prawdopodobnie będą dążyć, i słusznie, do bardziej powszechnej i zrównoważonej koordynacji w zarządzaniu emisjami Pekinu, przy czym do najważniejszych należą globalne łańcuchy dostaw i standardy technologiczne. .

READ  Wojna Rosji na Ukrainie: aktualizacje na żywo

globalne łańcuchy dostaw

Niektórzy decydenci obawiają się, że Chiny mogą wykorzystać swoje zdolności produkcyjne do wywierania przymusowego wpływu.

Pandemia Covid-19 pokazała niebezpieczeństwa wynikające z nadmiernego polegania na jakimkolwiek kraju w zakresie podstawowych dóbr. Zwłaszcza w pierwszych miesiącach pandemii wiele krajów z ograniczonymi krajowymi dostawami środków ochrony osobistej (PPE) – i minimalną zdolnością do szybkiej produkcji – może niewiele zrobić, aby pomóc pracownikom medycznym na pierwszej linii, dopóki dostawy środków ochrony osobistej nie dotrą z Chin.

Trzy razy w tygodniu reporterzy CNN na całym świecie dostarczają najświeższe informacje o rozwoju Chin, analizę tego, co to oznacza dla świata, oraz prognozy dotyczące tego, co może się wydarzyć dalej. Zapisać się do Tymczasem w chińskich wiadomościach.
W związku z tym wiele zaawansowanych demokracji przemysłowych podejmuje spóźnione kroki w celu wzmocnienia swojej indywidualnej i zbiorowej odporności. W marcu amerykańskie Energy Fuels i kanadyjskie Neo Performance Materials ogłosiły: Współpraca Wzmocnienie łańcuchów dostaw metali ziem rzadkich w Ameryce Północnej i Europie. W kwietniu Stany Zjednoczone i Japonia Zgoda do „partnerstwa we wrażliwych łańcuchach dostaw, w tym w zakresie półprzewodników”, podczas gdy uruchomiono Australia, Indie i Japonia Inicjatywa Zwiększenie odporności różnych łańcuchów dostaw w regionie Azji i Pacyfiku.

Chociaż ponowne skalibrowanie tych różnych ścieżek produkcji zajmie dekady, te wysiłki są mądrymi pierwszymi krokami.

standardy technologiczne

Zaawansowane demokracje przemysłowe przygotowują się również do odgrywania bardziej aktywnej roli w kształtowaniu standardów, które będą rządzić kluczowymi nowymi technologiami.

W styczniu Indie i Japonia podpisały umowę zgoda Wzmacnianie relacji w wielu obszarach komunikacji i technologii informacyjnej, w tym bezpieczeństwa komunikacji. W marcu Unia Europejska i Japonia podpisały Reklama Ściślej współpracować przy opracowywaniu wspólnych standardów 5G. W tym samym miesiącu Kwartet utworzył Grupa robocza ds. technologii krytycznych i wschodzących Wzmocnienie koordynacji w opracowywaniu standardów technologicznych. G7 Na czerwcowym szczycie zatwierdziła ramy współpracy w zakresie cyfrowych standardów technicznych, a wkrótce potem Waszyngton i Bruksela przedstawiły dossier. Rada Handlu i Technologii Pomoże to wzmocnić współpracę USA-UE w zakresie sztucznej inteligencji i standardów „internetu rzeczy”.
Co powinny zrobić Chiny, jeśli chcą osiągnąć ambitne cele gospodarcze do 2049 roku?

Tutaj również zajmie trochę czasu, zanim te inicjatywy przyniosą owoce. Stopniowo pojawiają się standardy technologiczne, a demokracje mają między sobą poważne spory co do tego, jakie te standardy powinny być – a nie tylko obawy dotyczące tych wydanych przez Pekin. . Powinni jednak nadal próbować kształtować standardy wokół technologii, które będą wspierać rozwój gospodarczy tego stulecia.

Gdyby Chiny podwoiły się w obecna dyplomacjaZintensyfikowałby konsensus zaawansowanych demokracji przemysłowych nie tylko w sprawie globalnych łańcuchów dostaw i standardów technologicznych, ale potencjalnie również w bardziej wrażliwych kwestiach, w tym łamaniu praw człowieka w Pekinie i ekspansjonistycznych roszczeniach morskich. Gdy Chińska Partia Komunistyczna świętuje swoje stulecie, przywódcy tego kraju powinni pomyśleć o tym, jak Pekin mógłby zresetować swoją politykę zagraniczną.
Jednak nawet jeśli demokratyczne rządy zajmą twardsze stanowisko wobec Chin, Biznes Nie możesz iść w ich ślady. W rzeczywistości siła Odzyskiwanie Pekinu Podkreśla, jak trudno jest innym krajom zmniejszyć swoją zależność gospodarczą w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Ponadto zaawansowane demokracje przemysłowe nie mogą stawić czoła chorobom epidemicznym, zmianom klimatu i innym wyzwaniom transnarodowym bez utrzymania linii bazowej współpracy z Chiny, co stanowi 16% światowej produkcji i 18% ludności.

Współpraca w Chinach jest bardziej selektywna, bardziej jak mozaika porozumień dotyczących konkretnych kwestii między różnymi grupami krajów niż spójny zestaw strategicznych polityk. . Ta współpraca powinna informować, a nie dyktować program, o który od dawna zabiegają Stany Zjednoczone oraz ich sojusznicy i partnerzy; Przede wszystkim muszą skoncentrować się na zapewnieniu, aby każdy świat wyłaniający się z pandemii był bardziej odporny i wychodził z krótkoterminowych kryzysów i długotrwałych napięć.

READ  Filipiny i Chiny oskarżają się wzajemnie o spowodowanie kolizji na Morzu Południowochińskim Wiadomości z Morza Południowochińskiego

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *