Nowa kanadyjska sieć sklepów ogólnospożywczych ma powstać z popiołów dawnych lokalizacji Bed Bath & Beyond

Nowa kanadyjska sieć sklepów ogólnospożywczych ma powstać z popiołów dawnych lokalizacji Bed Bath & Beyond

Szeregowy przedsiębiorca Doug Putman planuje rozpocząć swoje najnowsze przedsięwzięcie detaliczne, przejmując większość resztek Bed Bath & Beyond, w nowej serii o nazwie Rooms + Spaces.

Putman, który podjął podobne kroki, gdy HMV, Toys 'R’ Us i DavidsTea zbankrutowały, planuje otworzyć markę sklepów domowych w 21 byłych lokalizacjach Bed Bath & Beyond i kupić fronty BABY jeszcze tego lata.

„Zdecydowanie uważamy, że jest to obszar wzrostu, rynek jest ogromny – miliardy dolarów” – powiedział Putman w wywiadzie dla CBC News.

Putman mówi, że sieć od jakiegoś czasu przyglądała się przestrzeni do domu i dekoracji i dostrzegła okazję, gdy amerykański detalista zbankrutował, powodując zamknięcie dziesiątek lokalizacji w całej Kanadzie.

„Tak wygląda historia z większością rzeczy, które kupujemy – dobre firmy, które właśnie zgubiły drogę” – powiedział. Jest to ukłon w stronę wcześniejszych przedsięwzięć detalicznych Putmana, z których wszystkie mają podobny schemat: wchodzenie i przenoszenie się do dawnych lokalizacji nieistniejącej sieci lub w niektórych przypadkach kupowanie samej marki.

„Czuliśmy, że możemy stworzyć zespół, który mógłby służyć kanadyjskiemu rynkowi, tak jak kiedyś Bed Bath & Beyond”.

Przedsięwzięcie Putmana rozpocznie się od 21 lokalizacji w Ontario, Kolumbii Brytyjskiej, Albercie, Saskatchewan oraz Nowej Fundlandii i Labradorze. To mniej niż połowa z 50 lokalizacji, które nabyła firma Bed Bath & Beyond, a Putman mówi, że chętnie przyjąłby więcej.

„Gdziekolwiek jesteśmy, wciąż szukamy” – powiedział.

W sumie Rooms + Spaces uruchomi 800 000 stóp kwadratowych powierzchni handlowej, a także witrynę e-commerce. Firma zatrudni około 500 batsmanów, a projektem pokieruje Greg Dyer, były dyrektor generalny Bed Bath & Beyond w Kanadzie.

Putman mówi, że był gotowy do rozpoczęcia pracy w większej liczbie lokalizacji, ale właściciele mieli na myśli innych najemców.

Jeden z tych najemców został ujawniony w osobnej wiadomości w środę, jak ogłosił Canadian Tire Przejęcie 10 byłych sklepów Bed Bath & Beyond i przekształcenie ich w strony Mark’s Work Wearhouse i Pro Hockey Life.

READ  Brak siły roboczej się nie skończył – a pracodawcy zmuszeni są do obniżenia oczekiwań dotyczących zatrudnienia

Warunki finansowe transakcji Putman nie zostały ujawnione, ale cena kontraktu Canadian Tire – 1,6 miliona dolarów za 10 umów najmu – sugeruje, że właściciele chcieli znaleźć ludzi, którzy przejęliby jak najwięcej z 60 lokalizacji Bed Bath & Beyond.

ostra konkurencja

„Oni mają wielką sprawę”, mówi Lisa Amlany, konsultant ds. handlu detalicznego, ale to nie znaczy, że oba projekty są pozbawione ryzyka.

Tymczasem rynek domów i dekoracji, na który zwraca uwagę Rooms + Spaces, jest ogromny i rośnie, ale jest już pełen dużych, doświadczonych graczy.

Zauważa, że ​​jedna z lokalizacji sieci będzie w Londynie, w Ontario, w centrum handlowym, które ma już pół tuzina innych sieci sprzedających podobne towary, od Winners, Marshalls i HomeSense po Bouclair, Urban Barn i Kitchen Stuff Plus.

„Skąd mają wiedzieć, czego chce od nich klient, skoro wcześniej ich nie było?” Powiedziała. „Ten klient domowy ma więcej opcji niż kiedykolwiek wcześniej”.

Amlani powiedział, że strategia Putmana była „szalonym pomysłem, ale może zadziałać, jeśli niektóre kaczki są zdrowe”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *