Można było zapobiec śmierci w parku rozrywki na Florydzie: Mamo

Można było zapobiec śmierci w parku rozrywki na Florydzie: Mamo

św. Ludwik –

Matka 14-letniego chłopca z Missouri, który zginął podczas jazdy na 131-metrowej wieży lądowania w parku rozrywki na Florydzie, powiedziała, że ​​śmierci jej syna można było uniknąć.

Nikia Dodd, matka Sampsona, powiedziała na konferencji prasowej we wtorek w centrum St. Louis, że śmierć jej syna sprawiła, że ​​zmagała się z emocjami, od frustracji, przez smutek, po gniew.

– Weź całą jazdę – powiedział Dodd. „Pozbądź się tego wszystkiego razem. Zbyt duże ryzyko.”

W wywiadzie wyemitowanym we wtorek w programie ABC Good Morning America, Dodd powiedział, że wypadek „można było zapobiec… należało mu zapobiec. Jako operator masz zadanie sprawdzania tych lotów, wiesz. Film, który widziałeś Nie zrobiło. A jeśli zostało zrobione, to miało być zrobione więcej niż jeden raz, wiesz.”

Dodd i ojciec chłopca złożyli w poniedziałek pozew w sądzie stanowym w Orlando przeciwko właścicielowi, fabryce i właścicielowi karuzeli, twierdząc, że dopuścili się zaniedbania i nie zapewnili bezpiecznej jazdy rekreacyjnej.

Pozew twierdzi, że oskarżeni nie ostrzegli Sampsona, który miał 188 centymetrów wzrostu i ważył 380 funtów (172 kilogramy), o niebezpieczeństwach związanych z jazdą konną. Twierdzi również, że nie zapewniał odpowiedniego systemu przytrzymującego.

Michael Haggard, jeden z prawników Dodda, zdjął pas bezpieczeństwa, który, jak powiedział, kosztował 22 dolary. Podczas gdy większość przejażdżek ze swobodnym spadkiem ma pasek na ramię i pas bezpieczeństwa, przejażdżka Orlando Free Fall miała tylko pasek na ramię. W pozwie stwierdzono, że dodanie pasów bezpieczeństwa do 30 miejsc pasażerskich kosztowałoby 660 USD.

– To obrzydliwe – powiedział Dodd. „Chciałem zaoszczędzić dolara, ale pozbawiłeś mnie mojego syna”.

Ojciec Tyre’a, Yarnell Sampson, powiedział we wtorek w programie NBC „Today”, że rodzina ma do czynienia ze śmiercią chłopca „dzień po dniu, sekunda po sekundzie, minuta po minucie”. Powiedział, że ma nadzieję, że postępowanie prawne spowoduje zmianę w branży, tak aby żaden inny rodzic nie ucierpiał.

READ  Ukraina otrzymuje deklarację wsparcia dla myśliwców odrzutowych z Wielkiej Brytanii i Holandii | wiadomości o konflikcie

Adwokat Benjamin Crump, który reprezentuje rodzinę nastolatka, powiedział, że oskarżeni w tej sprawie „wykazali zaniedbanie na wiele sposobów”.

„Od producentów samochodów, siedzeń i łodzi, po właścicieli i operatorów, pozwani mieli wystarczająco dużo okazji do wprowadzenia środków zapobiegawczych, takich jak pasy bezpieczeństwa, które mogłyby zapobiec śmierci Tyre’a” – powiedział Crump.

Adwokat właściciela lotu, Orlando Slingshot, powiedział, że firma nadal współpracuje z śledczymi stanowymi w tym, co się stało. „Potwierdzamy, że przestrzegano wszystkich protokołów, procedur i środków bezpieczeństwa dostarczonych przez producenta lotu” – powiedział adwokat Trevor Arnold w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.

Rzecznik właściciela ICON Park nie skomentował od razu pozwu.

W zeszłym tygodniu wstępny raport inżynierów zaburtowych zatrudnionych przez Departament Rolnictwa Florydy powiedział, że czujniki podczas jazdy zostały ręcznie ustawione, aby podwoić rozmiar włazu w przypadku dwumiejscowych urządzeń przytrzymujących, co spowodowało, że Sampson nie zabezpieczał się prawidłowo przed zsunięciem. Upadł na śmierć.

W raporcie stwierdzono, że lot Orlando Free Fall, który jest dłuższy niż Statua Wolności, nie doświadczył żadnych awarii elektrycznych ani mechanicznych.

W raporcie stwierdzono, że było wiele innych „potencjalnych przyczyn” do wypadku i że potrzebny jest pełny przegląd projektu i operacji jazdy.

Sampson, który odwiedzał Orlando na wiosenną przerwę w okolicach St. Louis, został zabity 24 marca. Dodd powiedział, że była zdruzgotana, gdy przyjaciel z Tyru zadzwonił do niej, aby powiedzieć jej, co się stało, wiedząc, że nie może być tam dla swojego syna.

Opisała swojego syna jako skromnego, dobrze wychowanego chłopca, który kocha piłkę nożną i jest przekonany, że grałby w NFL.

„Był przełomowy” – powiedział Dodd. „I był w drodze. Miał być znany – ale nie w ten sposób.”

——


Reporter Associated Press Mike Schneider z Orlando na Florydzie przyczynił się do powstania tego raportu.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *