Google dodaje nowe etykiety „Bezpieczeństwo danych” do informacji w Sklepie Play, aby poprawić przejrzystość wykorzystania danych

Google . jest wdrażany Zaktualizowane etykiety bezpieczeństwa danych dla wszystkich aplikacji wymienionych w Sklepie Playktóre zapewnią bardziej szczegółowe informacje o tym, jak każda aplikacja zbiera i wykorzystuje Twoje informacje, zwiększając przejrzystość całego procesu.

Jak widać na tym przykładzie, nowa sekcja Bezpieczeństwo danych w sekcji Listy aplikacji Play zapewni przegląd nie tylko typów danych gromadzonych przez każdą aplikację, ale także sposobu, w jaki programista wykorzystuje informacje, które pobiera.

jak wyjaśniono Google:

„Słyszeliśmy od użytkowników i deweloperów aplikacji, że przeglądanie danych gromadzonych przez aplikację, bez dodatkowego kontekstu, nie wystarczy. Użytkownicy chcą wiedzieć, w jakim celu ich dane są gromadzone i czy deweloper udostępnia dane użytkowników stronom trzecim. Dodatkowo, użytkownicy chcą zrozumieć, w jaki sposób programiści aplikacji wykonują dane użytkownika Locks po pobraniu aplikacji.

Nowa sekcja dotycząca bezpieczeństwa danych wymaga od programistów wyraźnego określenia, jakie dane są gromadzone, oraz wskazania, w jaki sposób są one wykorzystywane.

Sekcja będzie zawierała uwagi dotyczące:

  • Czy programista zbiera dane i w jakim celu?
  • Czy deweloper udostępnia dane stronom trzecim
  • Praktyki bezpieczeństwa aplikacji, takie jak szyfrowanie danych podczas przesyłania i czy użytkownicy mogą zażądać usunięcia danych
  • Czy kwalifikująca się aplikacja jest zgodna z Zasadami Google Play dla rodzin, aby lepiej chronić dzieci w Sklepie Play
  • Czy programista zweryfikował swoje praktyki bezpieczeństwa pod kątem globalnego standardu bezpieczeństwa?

Deweloperzy będą musieli wypełnić tę sekcję dotyczącą swoich aplikacji do 20 lipca, w przeciwnym razie zostaną narażeni na kary i mogą zostać nienotowani.

Jest to najnowsze osiągnięcie przejrzystości danych na rynku, kontynuowane przez Monity dotyczące udostępniania danych ATT firmy Appleoraz wpisy w Sklepie Google Play zoptymalizowane pod kątem wykorzystania danych. Google również pracuje nad Stopniowe wycofywanie śledzących plików cookie innych firmkolejna duża zmiana na tym froncie, która spowoduje przejście na alternatywne formy kierowania reklam, oparte na Wątkico może mieć znaczący wpływ na dokładność kierowania reklam.

READ  Cztery alternatywy dla Spotify: zamiana jest łatwiejsza niż myślisz | Spotify

Decyzja Apple o zapewnieniu użytkownikom większej kontroli na tym froncie już przyniosła poważne skutki, a Meta informuje, że Apple Zmiany prywatności w iOS będą Jego koszt to około 10 miliardów dolarów w 2022 r. samotność. Inne platformy również odnotowały zmiany w swoich narzędziach reklamowych i chociaż ta aktualizacja będzie mniej uciążliwa, jest to kolejny czynnik w dążeniu do przejrzystości danych, który łącznie spowoduje znaczne zmiany dla reklamodawców w czasie.

Ale to ma sens. Dane stały się walutą interakcji online, a użytkownicy muszą to kontrolować, a przynajmniej być w stanie w pełni zrozumieć, jeśli zechcą, w jaki sposób ich dane osobowe są wykorzystywane przez reklamodawców i programistów na różne sposoby.

Właśnie to zapewnia ta aktualizacja – i ponownie, efekty tutaj nie będą znaczące dla reklamodawców, chociaż może to skłonić niektórych twórców aplikacji do ograniczenia gromadzenia danych, co może mieć wpływ na przesyłanie strumieniowe.

WLOd dzisiaj użytkownicy będą widzieć nową sekcję dotyczącą bezpieczeństwa danych w swoich aukcjach w Sklepie Google Play

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top