Fox News prosi amerykańskiego sędziego o oddalenie pozwu wyborczego o wartości 2,7 miliarda dolarów | Aktualności Biznesowe i Ekonomiczne

Firma głosująca Smartmatic Corp oskarżyła Fox News o przeprowadzenie skoordynowanej kampanii dezinformacyjnej, twierdząc, że sieć jest autorem narracji, jakoby firma spiskowała przeciwko Donaldowi Trumpowi w zeszłorocznych wyborach prezydenckich w USA.

Adwokat Fox News został przesłuchany przez sędziego w sprawie obszernych relacji sieci dotyczących fałszywych zarzutów, jakoby firma Smartmatic Corp, która głosowała przeciwko Donaldowi Trumpowi, spiskowała przeciwko Donaldowi Trumpowi w listopadowych wyborach prezydenckich, ponieważ Fox stara się oddalić pozew o zniesławienie o wartości 2,7 miliarda dolarów.

Na wtorkowym przesłuchaniu na Manhattanie sędzia David Cohen poprosił Foxa o wyjaśnienie, dlaczego były prezenter Lou Dobbs wielokrotnie twierdził na antenie w listopadzie i grudniu, że istnieją nowe „wiodące” dowody oszustwa wyborczego, nawet po tym, jak urzędnicy amerykańscy ujawnili takie zarzuty.

„To wyraźnie jego opinia” – powiedział Paul Clement, prawnik Fox News. „W tamtym czasie była to powszechnie podzielana opinia”.

Fox twierdzi, że uwagi Dobbsa, a także Marii Bartiromo i Janine Perrault, są konstytucyjnie chronioną mową. Mówi również, że uczciwie informowali o zarzutach wysuwanych na antenie przez adwokata Trumpa Rudy’ego Giulianiego i byłego adwokata kampanii Trumpa Sydneya Powella, o których również wspomniano w pozwie.

W tym czasie Giuliani i Powell twierdzili, że „zasadniczo mają stosy dowodów – dowody wychodzące z węża strażackiego” – powiedział sędziemu Clement.

Żaden z oskarżonych do tej pory nie przedstawił dowodów na potwierdzenie zarzutów. Jednak miliony Amerykanów nadal wierzą w twierdzenia Trumpa, że ​​masowe oszustwa wyborcze doprowadziły do ​​jego porażki – zarzuty, które pomogły wywołać śmiertelny atak tłumu zwolenników Trumpa na Kapitol z 6 stycznia.

Fox podjął decyzję o odrzuceniu podobnego pozwu wniesionego przez Dominion Voting Systems Inc. Jego technologia jest wykorzystywana w kilkudziesięciu stanach. Sędzia federalny zezwolił w zeszłym tygodniu na kontynuowanie procesów Dominion przeciwko Giulianiemu i Powellowi, orzekając, że nigdy nie przedstawili dowodów na poparcie teorii spiskowej.

READ  Desygnowany na premiera Libanu Saad Hariri rezygnuje z eskalacji kryzysu | wiadomości o polityce

Eric Connolly, prawnik Smartmatic, powiedział na rozprawie, że raporty Foxa nie były chronione, ponieważ fałszywe zarzuty dotyczące Smartmatic nie wynikały z legalnego dochodzenia rządowego. Powiedział, że sieć wykonała „taniec” z Giulianim i Powellem, aby przekazać swoje przesłanie.

Connolly skupił się na stwierdzeniu Foxa, że ​​Dobbs miał dodatkową ochronę, ponieważ jego program był oparty na jego opiniach, a nie na raportach opartych na faktach, argumentując, że Fox i Dobbs „przedstawiają ten program jako program informacyjny”.

„Pan Dobbs zrobił wszystko, co w jego mocy, aby promować ideę, że on i jego goście przedstawiali konkretne fakty członkom społeczeństwa, a były to fakty, o których inne sieci informacyjne im nie powiedziały lub o które rząd się nie troszczył.” powiedział Connolly.

Na początku tego roku Fox odwołał Dobbs Night Show, ale powiedział, że jest to część zmian, które już były w trakcie prac.

Sprawa to Smartmatic USA Corp. v. Fox Corp., 151136/2021, Sąd Najwyższy stanu Nowy Jork (Manhattan).

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top