Ferrari ostrzega rywali, że mają „ogromne pole do poprawy” przed GP Arabii Saudyjskiej: PlanetF1

Ferrari ostrzega rywali, że mają „ogromne pole do poprawy” przed GP Arabii Saudyjskiej: PlanetF1

Ponieważ Ferrari nie wydobyło tego, co najlepsze z SF-23 w Bahrajnie, a aktualizacje docierają do Arabii Saudyjskiej, szef zespołu Fred Vasseur ostrzega, że ​​przed nami jeszcze wiele.

Oczekiwano, że Ferrari będzie w stanie przegrupować się zimą po trudnej kampanii w 2022 roku, gdy ich wyzwanie o tytuł upadło i znów byli na torze, ponownie przekazując grę Red Bullowi.

Ale sezon zaczął się pod tym względem daleki od ideału, kiedy Red Bull zdominował akcję w Bahrajnie, Max Verstappen zajął pierwsze miejsce, a następnie pokonał swojego kolegę z drużyny Sergio Pereza.

Carlos Sainz zdobył P4 dla Ferrari, podczas gdy Leclerc spojrzał na podium, zanim elektronika sterująca w jego jednostce napędowej Ferrari odpaliła, co skutkowało DNF i 10-punktową karą za Grand Prix Arabii Saudyjskiej.

Jednak Ferrari w żadnym wypadku nie jest pesymistyczną babcią, wręcz przeciwnie.

Vasseur ostrzegł, że Scuderia wciąż ma wiele możliwości do odblokowania u swojego konkurenta, ponieważ nie mogła osiągnąć równowagi SF-23 w Bahrajnie i ma nadzieję, że ulepszenia wprowadzone do Jeddah sprawią, że SF-23 będzie jeszcze mocniejszy. .

„Trochę walczyliśmy z balansem w weekend, co oznacza, że ​​mamy ogromne pole do ulepszeń na tym torze z naszą grupą” – powiedział Vasseur. Motorsport.com.

„Z tym, co mieliśmy w Bahrajnie, myślę, że mamy dużo miejsca na poprawę umiejętności jazdy.

„Najważniejszą rzeczą jest skupienie się na obecnej sytuacji, aby spróbować jak najlepiej wykorzystać to, co mamy dzisiaj. Nawet jeśli wprowadzimy aktualizacje, poprawimy status i konkurencyjność stada.

„Pamiętaj, że Bahrajn nie zawsze jest bardzo reprezentatywny. Po drugie, wciąż jesteśmy na wczesnym etapie samochodu.

„Oznacza to, że mieliśmy trzy dni testów i ścigania się w Bahrajnie, tylko na jednym torze, i musimy lepiej zrozumieć sam samochód, aby spróbować wydobyć to, co najlepsze z pakietu, który mamy.

READ  Toto Wolff prosi obraźliwych fanów, aby trzymali się z dala od Formuły 1 i „wypierdalaj”

„Z pewnością nie możemy popadać w samozadowolenie z sytuacji i chcę pójść o krok dalej. Charakterystyka Jeddah bardzo różni się od ich poprzedników z Bahrajnu pod względem przyczepności, pod względem szorstkości, pod względem projektu toru, więc to to zupełnie inna historia.

„Już teraz trochę bardziej pasuje do tego, co mamy dzisiaj. A potem wprowadzimy kilka aktualizacji do Jeddah i miejmy nadzieję, że uda nam się pójść o krok dalej.

Mieliśmy jasną analizę tego, co zrobiliśmy w Bahrajnie. Zdecydowanie mamy długą listę rzeczy, które musimy poprawić.

„Mam nadzieję, że już w Dżuddzie uda nam się uzyskać pierwszą reakcję”.

Zarządzanie oponami wydawało się być szczególnym problemem Ferrari w Bahrajnie, a to oznacza kontynuację trendu, który mocno ich dotknął w zeszłym sezonie.

Jednak Vasseur zasugerował, że potrzeba zrobienia więcej, aby dotrzymać im tempa w Bahrajnie, a także wymagający charakter Bahrain International Circuit, a nie konkretna kwestia, mogą w dużym stopniu wyjaśnić to.

„Część wyjaśnienia pochodzi z Bahrajnu, ponieważ są bardzo agresywni i być może to podnosi wszystkie standardy” – powiedział Vasseur.

Prawdą jest również, że jeśli brakuje ci szybkości, musisz pracować ciężej, aby utrzymać swoją maksymalną prędkość, i niszczysz więcej wszystkiego.

„Oznacza to, że skupię się bardziej na czystej wydajności i czystym potencjale niż na czymkolwiek innym”.

PlanetF1.com poleca

Więcej bólu dla Charlesa Leclerca jako kara za 10 miejsc na starcie została potwierdzona dla GP Arabii Saudyjskiej
Fernando Alonso nazywa „wielkim zwycięzcą” F1 „śmiesznym sezonem” z akcją Aston Martin
Mercedes prowadzi „otwarte i szczere dyskusje” po zawstydzeniu Bahrajnu

Ferrari chce zmienić narrację w Arabii Saudyjskiej

Biorąc pod uwagę, jak dominujący jest Red Bull w Bahrajnie, Verstappen jest prawie 40 sekund od flagi w szachownicę Fernando Alonso, najwyżej ocenianego spoza Red Bulla, zrozumiałe jest, że powtórka porażki Red Bulla w 2022 roku może być w drodze.

READ  Ducks GM Murray, trener Eakens powraca po ponurym sezonie

Kierowca Mercedesa, George Russell, przewidział nawet, że Red Bull wygra wszystkie 23 Grand Prix w tym sezonie.

Oczywiście przed Arabią Saudyjską takie prognozy można było łatwo uznać za przedwczesne, ale powtórka z tego, co widzieliśmy w Bahrajnie, nagle utrudniłaby takie prognozy.

Ferrari ma wtedy szansę udowodnić, jak wiele ma do zaoferowania i że może podjąć wyzwanie Red Bulla w F1 2023.

Oczywiście nie byliby jedynymi, którzy oglądali Red Bulls na torze Jeddah Corniche, gdzie Alonso był w szczytowej formie po imponującym starcie i Astonie Martinie w kampanii. Czy uda im się ponownie wciągnąć w pościg? Nie możemy się doczekać, aby się tego dowiedzieć!

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *