„Dobra wiadomość dla kanadyjskich pracowników”: Relief z zadowoleniem przyjmuje ważną umowę dotyczącą samochodów elektrycznych w USA

Kanadyjski sektor motoryzacyjny odetchnął z ulgą po amerykańskim porozumieniu o zlikwidowaniu klauzul „kupuj amerykańskie” w planie ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych i rozszerzeniu go na wszystkie pojazdy wyprodukowane w Ameryce Północnej.

Rządy federalne i Ontario też były zwalczać protekcjonizm Od ponad roku od administracji prezydenta Joe Bidena ostrzega, że ​​zagraża istnieniu krajowych producentów i dostawców samochodów w Kanadzie, zagraża dziesiątkom tysięcy miejsc pracy i zaszkodzi również producentom części w Stanach Zjednoczonych. .

„Nowy język jest dokładnie tym, na co mocno naciskamy” – powiedział w czwartek prezes Auto Parts Manufacturers Association, Flavio Volpi, po wiadomościach o włamaniu w Waszyngtonie.

„Jeżeli samochód sam w sobie kosztuje mniej, ponieważ jest produkowany w Stanach Zjednoczonych, nikt nie produkowałby go w kanadyjskich fabrykach” – dodał, odnosząc się do proponowanych subsydiów w wysokości do 2500 dolarów (USA) na samochód elektryczny dla amerykańskich konsumentów.

Dramatyczna zmiana nastąpiła w środę wieczorem, kiedy przywódca większości w Senacie Chuck Schumer z Nowego Jorku i senator Joe Manchin z Zachodniej Wirginii — obaj Demokraci — Zgodził się zaproponować poprawkę do Biden Climate and Health Act, aby rozszerzyć ulgi podatkowe na produkcję pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej.

Manchin był pedantem na punkcie zmiany, która prawdopodobnie spotka się ze zdecydowanym sprzeciwem republikanów, którzy będą nieufni wobec zapewnienia Demokratom zwycięstwa ustawodawczego w jesiennych wyborach w połowie kadencji.

Jednak federalna minister handlu Mary Ng powiedziała w oświadczeniu, że jest to „dobra wiadomość dla kanadyjskich pracowników, miejsc pracy i naszego przemysłu wytwórczego”.

„Od pierwszego spotkania premiera z prezydentem Bidenem w zeszłym roku, bez wytchnienia pracowaliśmy nad podkreśleniem, że pierwotna propozycja byłaby szkodliwa zarówno dla Kanady, jak i Stanów Zjednoczonych, więc cieszymy się, że została ona uwzględniona w nowej wersji ustawy. ”

Premier Ontario Doug Ford, który również zaalarmował pierwotną propozycją i sam pojechał do Waszyngtonu, aby lobbować amerykańskich polityków, pochwalił porozumienie na Twitterze.

READ  Recenzja Aston Martin V12 Speedster

Napisał: „Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w partii”. „Kontynuujmy budowanie partnerstwa w Ameryce Północnej, które działa dla wszystkich”.

„Stawka była wysoka”, powiedział minister rozwoju gospodarczego Ontario, Vic Fedele. „To kolejny krok w kierunku zamknięcia… daje nam wyraźny sygnał do dalszego prowadzenia działalności w zakresie części samochodowych”.

Oceniając transakcję również jako „dobrą”, Brian Kingston, prezes Kanadyjskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów – które reprezentuje General Motors i firmę macierzystą Stylantis wobec Forda i Chryslera – powiedział, że dotacje amerykańskie dla kupujących samochody elektryczne znacznie przekraczają oferowane 5000 dolarów. W ostatnim budżecie rządu Trudeau.

„Musimy się dopasować”, dodał, zauważając, że trzy firmy z Detroit inwestują miliardy w produkcję pojazdów elektrycznych w Kanadzie, w tym 5 miliardów dolarów fabryka akumulatorów EV firmy Stellantis i LG w Windsorktóra będzie zaopatrywana w ważne minerały z kopalń Północnego Ontario.

„Możemy odegrać ogromną rolę w tym łańcuchu dostaw baterii”.

Dołącz do rozmowy

Rozmowy są opiniami naszych czytelników i podlegają zasady behawioralne. Gwiazda nie popiera tych poglądów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top