CRA prosi Shopify o Canadian Business Records: CEO

CRA prosi Shopify o Canadian Business Records: CEO

Dyrektor generalny Shopify, Tobias Lutke, jest gotowy do „walki” o to, co określa jako „nadużycie” ze strony Kanadyjskiej Agencji Podatkowej (CRA).

W tweecie Lutke powiedział, że firma e-commerce z siedzibą w Ottawie była zobowiązana do przekazania dokumentacji podatkowej dla ponad 121 000 kanadyjskich sklepów w ciągu ostatnich sześciu lat.

„Nieszczególnie chcę wdawać się w walkę z CRA – ale poproszono nas o przekazanie im danych z 6 lat dla wszystkich naszych kanadyjskich sklepów Shopify” Lutke napisał na Twitterze w piątek.

„Dla mnie to brzmi jak zwykłe wykroczenie. Będziemy z tym walczyć”.

CTVNews.ca skontaktował się z Shopify, ale nie otrzymał komentarza na czas, aby opublikować go w sobotę.

W oświadczeniu wydanym w niedzielę rzecznik CRA powiedział, że musi uzyskać zgodę sądu, zanim poprosi stronę trzecią o przekazanie informacji o jednej lub kilku „niezidentyfikowanych osobach”.

„Agencja Podatkowa Kanady wykorzystuje informacje uzyskane dzięki wymogom dotyczącym osób nienazwanych (UPR) w celu identyfikacji podatników, którzy mogli dopuścić się niezgodności, oraz weryfikuje, czy odpowiednio zgłosili oni swoje dochody i wypełnili swoje obowiązki rejestracyjne wynikające z przepisów administrowanych przez CRA” – czytamy w oświadczeniu.

„Agencja ratingowa bardzo poważnie traktuje bezpieczeństwo i prywatność wszystkich informacji podatników. Gromadzimy informacje tam, gdzie jest to zgodne z prawem i bezpośrednio związane z naszymi działaniami w zakresie zgodności. Informacje gromadzone w ramach procesu UPR są zarządzane i chronione zgodnie ze standardowymi praktykami agencji ratingowej dotyczącymi ochrony prywatność osób posiadających informacje Przepisy dotyczące poufności uniemożliwiają w przepisach, którymi administrujemy Agencję Regulacji Łączności, komentowanie lub ujawnianie informacji podatnika.”

Chociaż nie ma jeszcze żadnych szczegółów na temat tego, dlaczego CRA bada dane Shopify, nie jest zaskakujące, że agencja będzie ścigać platformy e-commerce w związku z uchylaniem się od płacenia podatków, tak jak to miało miejsce w przypadku Paypal. eBay był również przedmiotem zapytania dotyczącego sprzedawców o wysokich dochodach na swojej stronie internetowej, które wymagało zgłoszenia tych zarobków agencji.

READ  Air Canada cofa świadczenia pracownicze po skardze córki

Akta sądu federalnego pokazują, że Sekretarz Skarbu Państwa złożył w kwietniu powiadomienie dotyczące Shopify, powołując się na sekcje Prawo podatku dochodowego I Selektywne prawo podatkowe które dotyczą uzyskania pozwolenia na uzyskanie dokumentów lub informacji.

Obie ustawy wymagają zgody sędziego sądu federalnego w celu uzyskania tych dokumentów za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przypadku Shopify.

„Jest całkiem jasne, że TRA lub Minister Skarbu Państwa faktycznie spełnią ten wymóg” – powiedział Mohamed Hassan, certyfikowany zawodowy księgowy i partner w firmie księgowej Tax Heroes z siedzibą w Toronto, w rozmowie telefonicznej z CTVNews.ca w niedzielę.

Sędzia musi być przekonany, że dana kombinacja jest „weryfikowalna” lub możliwa do zidentyfikowania przez TRA, co oznacza, że ​​nie jest to tylko przypadkowa prośba, mówi Hassan, i że jest również powiązana z przestrzeganiem przepisów podatkowych.

Oprócz przykładów PayPal i eBay, Hassan zauważył, że agencja ratingowa wcześniej zażądała danych od kanadyjskiej giełdy kryptowalut Plac Królowej. Obie strony osiągnęły porozumienie marzec 2021 r.

Zwraca również uwagę, że chociaż generalnie istnieje trzyletni okres przedawnienia, jeśli chodzi o audyt kogoś, agencja ratingowa może cofnąć się w czasie, jeśli istnieją dowody na wprowadzenie w błąd lub rażące zaniedbanie.

Hassan dodał, że oświadczenie Lutke mogło mieć na celu reputację, aby pokazać, że broni sprzedawców Shopify.

„Prawdopodobnie sąd wyda to zarządzenie i (TRA) będzie w stanie to uzyskać” – powiedział.

ZWOLNIENIA W SKLEPACH

Ta wiadomość pojawia się, gdy Shopify poinformowało, że zmniejszy siłę roboczą 20 procent Po zwolnieniu 1000 pracowników zeszłego lata. Raport o wynikach firmy za pierwszy kwartał, opublikowany 4 maja, mówi również, że firma sprzeda swoje narzędzie handlowe, Shopify Logistics, firmie zarządzającej łańcuchem dostaw Flexaport.

Raport ujawnił, że Shopify zarobił 68 milionów dolarów amerykańskich W pierwszym kwartale roku kończącego się 31 marca 2023 r. Przychody również wzrosły o 25% do 1,5 mld USD w porównaniu z rokiem poprzednim.

READ  Skoro prowincje ograniczają testy PCR, czy Kanadyjczycy powinni mieć możliwość zgłaszania szybkich wyników testów?

Co to oznacza dla traderów?

Hassan mówi, że ta prośba TRA może być krokiem w kierunku potencjalnej kontroli niektórych kupców.

„Nie mieliby informacji o dochodach wielu sprzedawców w sklepie, a gdy uzyskają te informacje z Shopify, mogą następnie użyć tych informacji do sprawdzenia swoich danych, a następnie mogą kontrolować ludzi na podstawie tych informacji i robić różne rodzaje wycen”.

Sprzedawcy, którzy już przestrzegają swoich podatków, nie muszą się martwić. Ale może to być niepokojące dla kogoś, kto nie zgłosił wszystkich swoich zarobków lub nie naliczył GST lub HST tam, gdzie powinien, mówi Hasan.

Podatnicy, którzy próbują naprawić błędy lub emisje w swoich zeznaniach podatkowych, mogą próbować uzyskać pewne korzyści lub kary Program Dobrowolnych Ujawnień.

Chociaż korzyści i kary nie zostałyby zniesione, gdyby dodatkowe informacje podatkowe zostały dostarczone w drodze zarządzenia wykonawczego, Hassan mówi, że prawdopodobnie i tak warto je zastosować.


Z plikami z The Canadian Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *