Związek anulował 72-godzinny termin strajku w porcie, który zaplanowano na sobotę

Związek anulował 72-godzinny termin strajku w porcie, który zaplanowano na sobotę

VANCOUVER — Spór pracowniczy w portach Kolumbii Brytyjskiej otrzymał federalną odpowiedź stosowaną wcześniej w takich wydarzeniach, jak początek pandemii COVID-19, blokada związana z Flotyllą Wolności i krótkotrwałe powstanie w Rosji w zeszłym miesiącu.

Premier Justin Trudeau wezwał w środę rządową grupę reagowania na incydenty, aby omówić konflikt między International Longshore, Warehouse Union Canada i BC Maritime Employers Association, gdy związek zagroził ponownym strajkiem.

Grupa reagowania, złożona z ministrów i wyższych urzędników, została opisana jako spotykająca się tylko w czasach „kryzysu narodowego” lub w celu omówienia wydarzeń mających poważne implikacje dla Kanady.

Środki te były częścią chaotycznego 24-godzinnego okresu w porcie, z rosnącymi pikietami związkowymi, radą pracowniczą zepchniętą na dół, a następnie ponownie zagrożonymi środkami pracowniczymi w sobotę, które zostały odwołane przez związek zawodowy późną środę.

Związek poinformował w krótkiej notatce skierowanej do lokalnych mieszkańców, że zawiadomienie o strajku, zaplanowane na 22 lipca o godzinie 9:00 „zostało już usunięte”.

Po odwołaniu 72-godzinnego okresu wypowiedzenia związek nie może wznowić strajku, chyba że wyda kolejne zawiadomienie, zgodnie z decyzją Rady ds. Stosunków Przemysłowych Kanady wydaną w środę przeciwko związkowi.

W oświadczeniu Kancelarii Premiera stwierdzono, że grupa reagowania omawiała wpływ sytuacji, która powoduje poważne zakłócenia w największej kanadyjskiej bramie eksportowej i importowej.

Stwierdzono, że strajk na początku tego miesiąca doprowadził do zamrożenia i wywozu towarów o wartości miliardów dolarów.

„Premier podkreślił kluczowe znaczenie wznowienia operacji w naszych portach tak szybko, jak to możliwe. Pracownicy i pracodawcy w całej Kanadzie – i wszyscy Kanadyjczycy – nie mogą stawić czoła większym zakłóceniom” – czytamy w oświadczeniu.

Trudeau poprosił grupę o wykorzystanie wszystkich dostępnych opcji, aby zapewnić stabilność łańcucha dostaw i chronić kanadyjskie miejsca pracy i gospodarkę.

Spotkanie ma miejsce, gdy rząd federalny stoi w obliczu rosnącej presji, aby ponownie wprowadzić ustawodawstwo dotyczące powrotu do pracy, a grupy branżowe ostrzegają przed trwałymi skutkami dla gospodarki, jeśli strajk zostanie wznowiony.

READ  Little Falls Foods w Okanagan Falls oficjalnie zamyka swoje podwoje tej jesieni po ciężkim starciu podczas pandemii Nowości

Związek powiedział we wcześniejszym oświadczeniu, że „żałuje” ekonomicznych skutków swojego zatrudnienia i chce, aby Ottawa „zezwoliła na swobodne rokowania zbiorowe”.

Przewodniczący związku Rob Ashton powiedział w oświadczeniu, że klub związku „nie był usatysfakcjonowany, że umowa pośrednika spełniła cele członkostwa i polecił komitetowi negocjacyjnemu szukać wynegocjowanej umowy”.

Związek stwierdził, że czteroletni okres obowiązywania umowy zaproponowany przez mediatora był „zbyt długi” i że „pracodawcy nie zajęli się kwestiami kosztów utrzymania”, z którymi borykali się pracownicy w ciągu ostatnich kilku lat.

Około 7400 pracowników w ponad 30 terminalach portowych BC i innych miejscach strajkowało w Dniu Kanady i wróciło do pracy w ubiegły czwartek po sporządzeniu wstępnego porozumienia przez federalnego mediatora.

Zarówno Kanadyjska Izba Handlowa, jak i Kanadyjska Konfederacja Niezależnego Biznesu wezwały do ​​wprowadzenia przepisów przywracających pracę po tym, jak pierwotny strajk uniemożliwił przepływ towarów wartych miliardy dolarów przez porty.

„13-dniowy strajk już spowodował ogromne szkody dla małych firm w całym kraju i międzynarodową reputację Kanady jako wiarygodnego partnera handlowego” – powiedziała w oświadczeniu Corinne Pullman, wiceprzewodnicząca wykonawcza związku.

„Pozwolenie na pójście do przodu jest zaniedbaniem i zwiększy zakłócenia w łańcuchu dostaw”.

Dalsze opóźnienia spowodują większe szkody dla kanadyjskiej gospodarki, powiedział Robin Gay, wiceprezes i wiceprezes ds. stosunków rządowych w Kanadyjskiej Izbie Handlowej.

„Wzywamy rząd i wszystkie partie, aby zgodziły się na ponowne zwołanie parlamentu i uchwalenie ustawy, aby natychmiast wrócić do pracy” – powiedział Gay.

Nutrien Ltd. powiedział: Z powodu strajku ograniczyła produkcję w swoich kopalniach potażu w Currie i Rockanville w Saskatchewan.

Producenci wieprzowiny z Manitoby i Keystone Agricultural Company twierdzą, że powrót do zdrowia po pierwszych 13 dniach strajku trwałby co najmniej do połowy października.

„Już teraz widzimy negatywne konsekwencje dla naszej reputacji jako wiarygodnego dostawcy. Kosztuje to rolników i naszych przetwórców z wartością dodaną. Wpłynie to na miejsca pracy w każdym regionie Manitoby” – powiedziała w oświadczeniu dyrektor generalny KAP, Brenna Mahoney.

READ  Aramco płaci prawie 100 miliardów dolarów dywidendy w związku ze spadkiem zysków | Aramco

Lider Partii Konserwatywnej Pierre Poilievre powiedział w środę, że Trudeau powinien natychmiast zakończyć strajk ze względu na ogromne koszty dla pracowników, konsumentów i przedsiębiorstw.

„Wzywamy go do przedstawienia planu zakończenia tego strajku w ciągu najbliższych 24 godzin” – powiedział Poiliver.

Jednak krytyk transportu NDP, Taylor Bachrach, powiedział, że możliwość odmowy jakiejkolwiek umowy jest częścią praw rokowań związkowych.

„Wiemy, że ich zespół jest gotowy do natychmiastowego powrotu do stołu i zachęcania innych stron do zrobienia tego samego” – powiedział Patrasch.

„Ponawiamy również nasze wezwanie do rządu federalnego, aby wspierał proces rokowań zbiorowych, zamiast uciekać się do ustawodawstwa dotyczącego powrotu do pracy, które tak często narzucały liberalne i konserwatywne rządy”.

Premier Kolumbii Brytyjskiej David Ibe powiedział, że poleganie na Ottawie w sprawie uchwalenia ustawy o powrocie do pracy nie byłoby szybkim rozwiązaniem dla parlamentu mniejszościowego.

„Obie strony muszą zaakceptować odpowiedzialność po obu stronach, aby w dobrej wierze usiąść do stołu i szybko rozwiązać ten problem dla Kanadyjczyków”.

Federalny minister pracy Seamus O’Regan i minister transportu Omar Al-Ghabra wydali we wtorek oświadczenie, w którym stwierdzili, że pracownicy i pracodawcy w całej Kanadzie nie mogą stawić czoła większym zakłóceniom i rozważają wszystkie opcje.

Ministrowie powiedzieli, że są cierpliwi i szanują proces rokowań zbiorowych, ale muszą uruchomić porty.

„Porozumienie, które zostało przedstawione obu stronom, było wynikiem konstruktywnego i obiektywnego procesu rokowań zbiorowych” – napisali ministrowie w swoim oświadczeniu.

„Reprezentował uczciwy i wyważony układ. Został oparty na tygodniach rokowań zbiorowych i opracowany przez zewnętrznych mediatorów w interesie zarówno związku, jak i pracodawcy”.

Podczas gdy przedstawiciele poszczególnych krajów mieli coś do powiedzenia w pobliżu samych portów, książę Rupert, burmistrz Herb Bond, powiedział, że jest rozczarowujący, że strajk się nie skończył, po „zbiorowym westchnieniu ulgi”, gdy nadeszły wieści o potencjalnej umowie.

READ  Kontrakty terminowe na akcje są płaskie, ponieważ inwestorzy czekają na zyski z dużych banków

Bond powiedział, że lokalne firmy z pewnością odczuwają wpływ, gdy rodziny obserwują swoje wydatki, tak jak wielu pracowników strajkujących.

„Istnieją dwie główne arterie, które zasilają gospodarkę Kanady z Zachodu, a to Prince Rupert i Vancouver, a kiedy je udusisz, ludzie nie będą długo odczuwać tego wpływu”.

— z plikami autorstwa Chucka Chianga i Craiga Wonga

Ten raport autorstwa The Canadian Press został opublikowany po raz pierwszy 19 lipca 2023 r.

prasa kanadyjska

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *