Co ludzie w Kanadzie myślą o sztucznej inteligencji?

Co ludzie w Kanadzie myślą o sztucznej inteligencji?

Nowe technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI), takie jak ChatGPT i Google Bard, dominują w rozmowach i nagłówkach w całej Kanadzie.

Ale co Kanadyjczycy naprawdę myślą o sztucznej inteligencji i ilu z nich korzystało z tej technologii?

Nowa ankieta wg Leisure, opublikowane 23 lutegonurkować w Co Kanadyjczycy i Amerykanie myślą o technologii sztucznej inteligencji i ich wiedzy o jego zastosowaniach.

Do badania wybrano losowo próbę 1539 Kanadyjczyków i 1000 Amerykanów w wieku powyżej 18 lat. Kwestionariusz zawierał 25 pytań i był zbierany między 10 a 12 lutego.

Badanie wykazało, że większość kanadyjskich respondentów (65 procent) nie korzystała z narzędzia AI, a 19 procent twierdzi, że używało go tylko w „kontekście osobistym”. Około 9% stwierdziło, że korzysta z AI w pracy lub szkole.

Według wieku około 44 procent osób, które twierdziły, że korzystały z narzędzi AI, było w wieku od 18 do 34 lat.

Według danych, Alberta miała największą liczbę osób (30 procent), które korzystały wcześniej z AI, następnie 26 procent respondentów w Ontario i 24 procent w Manitobie i Saskatchewan.

Ogólnie rzecz biorąc, 25 procent Kanadyjczyków twierdzi, że korzystało wcześniej z AI, w porównaniu z 21 procentami Amerykanów.

Czy ufasz narzędziom AI?

Wielu Kanadyjczyków jest głęboko nieufnych wobec zaangażowania sztucznej inteligencji w ich codzienne życie osobiste.

Na pytanie, czy ufają sztucznej inteligencji w nauczaniu dzieci, około 48 procent odpowiedziało „wcale”. Podobnie 43 procent stwierdziło, że nie zaufałoby sztucznej inteligencji, aby przewieźć ich z jednego miejsca do drugiego bez kierowcy.

Około 41 procent Kanadyjczyków stwierdziło, że nie ufa sztucznej inteligencji w znalezieniu partnera życiowego.

Jednak jeśli chodzi o wykonywanie zadań w domu lub odpowiadanie na pytania dotyczące produktu online, Kanadyjczycy częściej ufają sztucznej inteligencji. Około 46 procent stwierdziło, że ufa technologii w zakresie wyłączania muzyki lub regulacji termostatu w ich domu.

READ  Ropa spada po największym wzroście dostaw w USA od trzech tygodni

Prawie 41 procent stwierdziło, że „w pewnym stopniu” zaufałoby sztucznej inteligencji, jeśli chodzi o odpowiadanie na pytania za pośrednictwem czatu w witrynie.

Według ankietyMłodsi Kanadyjczycy mają większe zaufanie do sztucznej inteligencji niż starsi Kanadyjczycy w wielu zadaniach.

Powód, dla którego Kanadyjczycy nie ufają sztucznej inteligencji, można powiązać z ludźmi, którzy uważają, że „brakuje im emocji/empatii wymaganych do podejmowania dobrych decyzji”. Około 37 procent zdecydowanie zgodziło się, że sztuczna inteligencja nie może podejmować dobrych decyzji z powodu braku ludzkich emocji.

Kanadyjczycy powiedzieli również, że uważają, że sztuczna inteligencja jest podatna na oszustwa lub hakowanie.

„Jak dobrze znasz narzędzia sztucznej inteligencji?”

Sztuczna inteligencja może przybierać różne formy, takie jak funkcje inteligentnego domu lub technologia rozpoznawania twarzy. Większość Kanadyjczyków (41 proc.) Ankieta mówi „dość znajomy”używając domowych narzędzi sztucznej inteligencji, takich jak zrobotyzowane odkurzacze.

Kanadyjczycy byli drugim najbardziej zaznajomionym z narzędziami sztucznej inteligencji oprogramowania do wykrywania twarzy, a 38 procent stwierdziło, że są one nieco znajome.

Narzędzia takie jak ChatGPT i Synthesia, które generują treści, takie jak tekst, obrazy i dźwięki, są najbardziej niezwykłe dla Kanadyjczyków, Według ankiety. Około 43 procent respondentów stwierdziło, że „w ogóle nie są świadomi” narzędzi AI.

Młodsi Kanadyjczycy w wieku od 18 do 34 lat byli bardziej zaznajomieni z narzędziami sztucznej inteligencji niż starsi Kanadyjczycy powyżej 35 roku życia.

Kanadyjczycy w wieku 18-34 lat byli najbardziej zaznajomieni (65 procent) z domowymi narzędziami AI, a najmniej (43 procent) z tworzeniem treści AI, takimi jak ChatGPT. Starsi Kanadyjczycy rzadziej byli zaznajomieni z którymkolwiek z narzędzi sztucznej inteligencji.

Pomiędzy Kanadą a Stanami Zjednoczonymi Amerykanie są bardziej zaznajomieni ze wszystkimi narzędziami sztucznej inteligencji, choć nie tak często używanymi przez Kanadyjczyków.

READ  Mama TikToka dzieli się „najłatwiejszym” przepisem na jajka sadzone, jaki kiedykolwiek zrobiła w kuchence mikrofalowej

Badanie wykazało, że większość kanadyjskich respondentów (65 procent) nie korzystała z narzędzia AI, a 19 procent twierdzi, że używało go tylko w „kontekście osobistym”. (wykres autorstwa Natashy O’Neill z danymi z Leisure)

„Czy uważasz, że sztuczna inteligencja jest dobra dla społeczeństwa?”

Przy pewnym zrozumieniu, jak działa sztuczna inteligencja i do czego jest używana, około 36 procent Kanadyjczyków uważa, że ​​technologia ta jest korzystna dla społeczeństwa. Pozytywna opinia wzrosła do 52 proc. wśród młodych ludzi Kanadyjczycy i osoby powyżej 55 roku życia spadły do ​​25 procent, Pojawi się ankieta.

Mieszkańcy Manitoby i Saskatchewan najczęściej (39 procent) uważali, że sztuczna inteligencja jest zła dla społeczeństwa, w porównaniu z drugą co do wielkości odpowiedzią negatywną (31 procent) respondentów z Kolumbii Brytyjskiej.

W porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi Kanadyjczycy mieli lepsze pozytywne nastawienie do sztucznej inteligencji niż Amerykanie, przy czym 36 procent respondentów z Kanady stwierdziło, że technologia jest korzystna dla społeczeństwa w porównaniu do 32 procent respondentów ze Stanów Zjednoczonych.

————-

Margines błędu nie może być powiązany z próbą nieprobabilistyczną w badaniu opinii publicznej. Dla celów porównawczych próba prawdopodobieństwa tej wielkości miałaby margines błędu ± 2,50%, 19 razy na 20 dla próby kanadyjskiej i ± 3,09%, 19 razy na 20 dla próbki amerykańskiej. Wyniki przedstawione w tym badaniu są zgodne ze standardami badania opinii publicznej i wymogami ujawniania CRIC (Canadian Council for Research and Insights) oraz globalnej sieci ESOMAR.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *