Ceny supertankowców spadają o 75% po tym, jak OPEC+ odcina dostawy ropy na rynki

Ceny supertankowców spadają o 75% po tym, jak OPEC+ odcina dostawy ropy na rynki

Stawki frachtowe dla VLCC spadły o 75% w ciągu miesiąca, odkąd kilku głównych producentów OPEC+ ogłosiło nową rundę cięć wydobycia ropy naftowej, która doprowadzi do zmniejszenia wolumenu wysyłek między majem a grudniem tego roku.

Dzienne ceny na trasie z Bliskiego Wschodu do Chin dla bardzo dużych przewoźników ropy naftowej (VLCC) zdolnych do transportu do 2 milionów baryłek ropy spadły z około 100 000 USD za dzień czarteru w marcu do zaledwie 24 000 USD dziennie w ostatni weekend, według danych z Giełda Papierów Wartościowych Baltic notowana Bloomberg.

Głównym powodem załamania jest niedawna nagła obniżka OPEC+, która zmniejszy globalne dostawy ropy naftowej drogą morską.

Na początku ubiegłego miesiąca, w posunięciu, które zszokowało rynki i spotkało się z krytyką ze strony Stanów Zjednoczonych, kilku głównych producentów OPEC+ ogłosiło dodatkowe cięcia produkcji. 2 kwietnia, dzień przed planowanym posiedzeniem komitetu OPEC+, największy producent OPEC na Bliskim Wschodzie oraz kilku innych członków paktu OPEC+ ogłosiło łącznie 1,16 mln baryłek dziennie (bpd) nowych cięć produkcji. Liderzy OPEC, Arabia Saudyjska, Irak, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Kuwejt, a także kraje spoza OPEC, Algieria i Gabon, Oman i Kazachstan, ogłosiły cięcia o 1,16 mln baryłek dziennie. Jest to dodatek do istniejącej obniżki w Rosji wynoszącej 500 000 baryłek dziennie, która została przedłużona do końca roku.

Arabia Saudyjska również tnie 500 000 baryłek dziennie Powiedział Posunięcie to było „środkiem zapobiegawczym mającym na celu wspieranie stabilności rynku ropy”.

Przed ostatnimi cięciami OPEC+ ceny supertankowców rosły do ​​100 000 USD dziennie w związku z rosnącym popytem w Chinach i zakazem importu rosyjskiej ropy do Unii Europejskiej, co spowodowało poważną zmianę w światowym handlu ropą. Wielu tankowców musi teraz pokonywać znacznie dłuższe trasy z rosyjskich terminali eksportowych nad Morzem Bałtyckim i Morzem Czarnym do Azji, zamiast tylko kilkudniowej podróży do Europy.

READ  Elon Musk chce wprowadzić „Payless Video” na Twitterze

Charles Kennedy dla Oilprice.com

Więcej najlepszych odczytów z Oilprice.com:

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *