CP Rail: Zamknięcie rozpoczyna się w trakcie negocjacji

CP Rail: Zamknięcie rozpoczyna się w trakcie negocjacji

Calgary – Firma i związek wskazują na siebie palcami za zamknięcie operacji Canadian Pacific Rail, które rozpoczęły się w niedzielę, podczas gdy obie strony pozostają przy stole negocjacyjnym.

Konferencja Canada Rail Timmasters Conference, która reprezentuje około 3000 inżynierów, konduktorów, pracowników stoczni i innych pracowników kolejowych, wydała oświadczenie tuż przed północą, mówiąc, że kierownictwo rozpoczęło zamykanie linii kolejowych w Calgary.

Ale kilka godzin później firma wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że ​​podczas gdy firma nadal była zaangażowana w rozmowy kontraktowe prowadzone przez federalnych brokerów, TCRC „wycofało swoje usługi i wydało komunikat prasowy, który fałszywie przedstawił stan rozmów”. Dodała, że ​​CP współpracuje ze swoimi klientami w celu zakończenia działalności w Kanadzie.

Związek następnie wydał oświadczenie później, mówiąc, że oprócz zamknięcia, członkowie Konferencji Kierowców Kanadyjskich Kolei zastrajkowali w CP w całym kraju, a strajk trwał w kilku kanadyjskich lokalizacjach na Pacyfiku.

Gdy rozpoczęły się przerwy w pracy, biuro federalnego sekretarza pracy Seamusa Origena oświadczyło w oświadczeniu, że obie strony wciąż są przy stole negocjacyjnym z mediatorami i spodziewają się, że „strony będą kontynuować pracę, dopóki nie osiągną porozumienia”. Ponad dwa tuziny nierozstrzygniętych spraw w sporze dotyczą wynagrodzeń, świadczeń i emerytur.

W zeszłym tygodniu około 45 grup branżowych ostrzegło, że jakiekolwiek zakłócenia w usługach kolejowych zmniejszą zdolność przewozową Kanady i zaszkodzą całej gospodarce, ponieważ zmagają się one z inflacją, niedoborami produktów, rosnącymi kosztami paliwa i rosyjską inwazją na Ukrainę.

CP Rail wystosował 72-godzinne powiadomienie do TCRC o swoim planie wdrożenia zamknięcia w niedzielę, jeśli związek i spółka nie osiągną wynegocjowanego porozumienia lub nie zgodzą się na wiążący arbitraż.

W swoim oświadczeniu związek powiedział, że chce kontynuować negocjacje, ale „niestety pracodawca postanowił narazić kanadyjski łańcuch dostaw i dziesiątki tysięcy miejsc pracy”.

Rzecznik TCRC Dave Fulton nazwał obrót wydarzeń „rozczarowującymi”, mówiąc, że kolej powinna „wziąć odpowiedzialność” za decyzję.

READ  Kanadyjczycy przyłączają się do protestów po tym, jak krytycy łączą reklamy giganta modowego z wojną między Izraelem a Hamasem

Powiedział, że związek jest gotowy do przedyskutowania decyzji arbitra, ale nie był w stanie dojść do porozumienia z pracodawcą.

„Wyznaczyli datę zamknięcia na dzisiejszy wieczór, kiedy byliśmy gotowi do kontynuowania negocjacji” – powiedział. „Co więcej, następnie przesunęli pozycję celu, gdy przyszedł czas na omówienie warunków ostatecznego i wiążącego arbitrażu”.

Ze swojej strony CP obwiniał związek o zamknięcie.

„Jest to wyraźnie porażka odpowiedzialności komitetu negocjacyjnego INC za negocjowanie w dobrej wierze” – powiedziała w swoim oświadczeniu.

Ten raport został po raz pierwszy opublikowany przez The Canadian Press 19 marca 2022 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *