Która butelka wina w restauracji ma największą marżę? Odpowiedź może Cię zaskoczyć

Gdy tego lata goście stawiają pierwsze ostrożne kroki w restauracjach, miliony Kanadyjczyków wkrótce staną przed znanym przed pandemią problemem: zamówieniem butelki wina.

Oprócz preferencji smakowych i obaw związanych z parowaniem żywności, cena jest jednym z największych czynników decydujących o decyzji. Wiele osób wybiera albo wino domowe, albo najtańsze z menu. Tymczasem Oenophile mają tendencję do sięgania po coś droższego, ale większość jadłodajni wybiera coś pośrodku – nie mając pojęcia, gdzie jest najlepszy szum.

za Ostatnie badanie przeprowadzone przez brytyjskich naukowców w London School of Economics i University of Sussex, aby odpowiedzieć na to odwieczne pytanie – a liczby wskazują na pewne nielogiczne wnioski.

Naukowcy przebadali 249 restauracji w Londynie z listami win zamieszczonymi w Internecie. W sumie badane restauracje posiadały 6335 różnych butelek wina wymienionych w Internecie – dużą bazę danych, którą badacze byli w stanie porównać z cenami detalicznymi tych samych butelek.

W odkryciu, które nie byłoby zaskoczeniem dla nikogo, kto zamówił butelkę wina do obiadu, wino w restauracji było średnio o 300 procent droższe na poziomie detalicznym. I chociaż etykiety różnią się w zależności od restauracji i rodzaju wina, istnieją pewne ogólne trendy dotyczące liczby osób pijących, które mogą chcieć jeść.

„Czy drugi jest tańszy jest szczególnie zły?”

Popularna miejska legenda głosi, że najpopularniejsze wino na liście win restauracyjnych jest często drugim najtańszym, ponieważ większości ludzi podoba się pomysł kupowania taniego, ale niekoniecznie najtańszego. „Opiera się na założeniu, że ludzie nie lubią wyglądać tanio, gdy siedzą w restauracji” – powiedział Vikram Bathania, profesor ekonomii na Uniwersytecie Sussex, współautor raportu.

Powiedział w wywiadzie: „Nie chcesz iść po najtańsze, no cóż, twój partner w jadalni lub kelner gapi się na ciebie… więc studiujesz listę win naprawdę ciężko i długo – a potem i tak przejdź do drugiego. ” Z wiadomościami CBC.

READ  Możliwości pracy w Stanach Zjednoczonych gwałtownie spadają, a rynek pracy zaczął spadać

Kierując się tym tokiem rozumowania, konspiratorzy od dawna podejrzewali, że restauracje są świadome tego impulsu i dlatego dostosują swoją listę win tak, aby najtańsze wino, które otrzymają, było wyceniane na drugim miejscu, aby zmusić ich do zakupu, aby zmaksymalizować ich zyski .

„Argument polega na tym, że ludzie, którzy prowadzą restauracje, wiedzą o tym i w rzeczywistości mogą pobierać wygórowane opłaty za drugą cenę, wykorzystując piętno proszenia o najniższe ceny” – powiedział Batania.

Ale zgodnie z jego badaniami teoria nie jest słuszna — druga najtańsza butelka wina na liście ma w rzeczywistości dobrą wartość, z marżą tylko o 25 procent wyższą niż cena, jaką można zapłacić za najtańszą butelkę wina na liście . menu żywności.

„Szczerze mówiąc, zostaniesz okradziony, jeśli kupisz butelki wina w restauracji”, powiedział Patania. „Ale pytanie brzmi: czy druga najtańsza cena jest szczególnie zła?”

Naukowcy odkryli, że narzuty na winie zwykle osiągają szczyt w środku listy win, podczas gdy wina znajdujące się na dole i na szczycie skali cenowej często oferują najlepszą wartość. (CBC)

Dane sugerują, że klienci naprawdę dostają korek, gdy zamawiają w menu wina o numerach od trzech do sześciu. Wtedy wyniki mogą być średnio o 50 procent wyższe niż najlepsza oferta na liście.

Dane pokazują, że nominacje w wartościach bezwzględnych są wyższe w przypadku droższych butelek, ale w ujęciu procentowym wina wyższej jakości mają często lepszą wartość niż tańsze oferty.

Jeszcze lepszą wiadomością dla oszczędnych smakoszy jest to, że tańsze wina faktycznie mają lepszą wartość. „Najtańszy jest w rzeczywistości stosunkowo niską ceną, potem drugi najtańszy jest trochę wyższy. Trzeci jest wyższy. To rodzaj szczytów pośrodku, a następnie w kierunku szczytu, wyniki zaczynają znowu spadać” – wyjaśniła Bathania. .

Różne zasady w Kanadzie

Restauratorka z Toronto Susan Barr prowadzi kuchnie i restauracje na całym świecie, w tym więcej niż jedną w Kanadzie, i mówi, że chociaż prawdą jest, że sprzedaż alkoholu może być niezawodnym źródłem pieniędzy dla restauracji, jest to mniej dojna krowa. sposób, w jaki prowincja reguluje alkohol poprzez LCBO.

READ  Partia Narodowo-Demokratyczna wzywa do zwrotu federalnych pieniędzy na wsparcie płac, ale krytycy kwestionują jego użyteczność

W przeciwieństwie do wielu innych jurysdykcji, w których restauracje płacą ceny hurtowe, każda firma sprzedająca alkohol w Ontario często płaci tę samą cenę, co osoby pijące alkohol. „Czego wielu ludzi nie rozumie, to ten kieliszek wina, który sprzedajemy za 15 dolarów i może robimy, nie wiem, 3 lub 4 dolary”, powiedziała w wywiadzie.

Bar twierdzi, że większość restauratorów tworzy listę win w taki sam sposób, jak menu, aby mieć pewność, że jest ona zgodna z tematem i pasuje do ogólnej atmosfery miejsca. Ale wyraźnie rozumieją, że z jednych butelek można zarobić na innych.

„To jak posiadanie pliku [go-to] „Wyprodukowanie nie będzie nas dużo kosztować, ale wiemy, że zamierzamy sprzedać całą tonę tych naczyń” – powiedziała.

Barr mówi, że wraz z powrotem restauracji w restauracji, podejrzewa, że ​​klienci będą musieli wydać więcej niż przed pandemią COVID-19 i kupić tę drogą butelkę, aby się zafundować sobie po tak długim jedzeniu w domu. „Bo może kiedy pójdę do LCBO lub Wine Rack, dostanę Yellowtaila, ponieważ naprawdę na to mnie stać”.

Oglądaj | Susan Barr mówi, że pandemia sprawiła, że ​​klienci mają ochotę się zafundować sobie:

Restauratorka z Toronto Susan Barr mówi, że spodziewa się, że ludzie będą chętniej niż zwykle wydawać duże sumy podczas posiłków na mieście po tym, jak przez ponad rok przebywali w domu podczas pandemii. 0:48

Tylko czas pokaże, co robią klienci, gdy w wielu częściach Kanady po raz pierwszy od ponad roku wrócą do restauracji, ale badania Pathanii oferują kilka pomocnych rad dla milionów osób, które zamierzają sobie pozwolić.

„Mam ogólną zasadę: jeśli płacisz za rachunek i uważasz, że najtańsze nadaje się do picia, idź po najtańsze” – powiedział.

READ  System mediów społecznościowych prowadzi do opłaty

Ale biorąc pod uwagę, że dobre wina są często mniej oznaczone procentowo niż tańsze, „Jeśli jest wino, które naprawdę lubisz i znasz swoje wino, idź na nie”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *