CP Rail: Zamknięcie rozpoczyna się w trakcie negocjacji

CP Rail: Zamknięcie rozpoczyna się w trakcie negocjacji

Calgary – Firma i związek wskazują na siebie palcami za zamknięcie operacji Canadian Pacific Rail, które rozpoczęły się w niedzielę, podczas gdy obie strony pozostają przy stole negocjacyjnym.

Konferencja Canada Rail Timmasters Conference, która reprezentuje około 3000 inżynierów, konduktorów, pracowników stoczni i innych pracowników kolejowych, wydała oświadczenie tuż przed północą, mówiąc, że kierownictwo rozpoczęło zamykanie linii kolejowych w Calgary.

Ale kilka godzin później firma wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że ​​podczas gdy firma nadal była zaangażowana w rozmowy kontraktowe prowadzone przez federalnych brokerów, TCRC „wycofało swoje usługi i wydało komunikat prasowy, który fałszywie przedstawił stan rozmów”. Dodała, że ​​CP współpracuje ze swoimi klientami w celu zakończenia działalności w Kanadzie.

Związek następnie wydał oświadczenie później, mówiąc, że oprócz zamknięcia, członkowie Konferencji Kierowców Kanadyjskich Kolei zastrajkowali w CP w całym kraju, a strajk trwał w kilku kanadyjskich lokalizacjach na Pacyfiku.

Gdy rozpoczęły się przerwy w pracy, biuro federalnego sekretarza pracy Seamusa Origena oświadczyło w oświadczeniu, że obie strony wciąż są przy stole negocjacyjnym z mediatorami i spodziewają się, że „strony będą kontynuować pracę, dopóki nie osiągną porozumienia”. Ponad dwa tuziny nierozstrzygniętych spraw w sporze dotyczą wynagrodzeń, świadczeń i emerytur.

W zeszłym tygodniu około 45 grup branżowych ostrzegło, że jakiekolwiek zakłócenia w usługach kolejowych zmniejszą zdolność przewozową Kanady i zaszkodzą całej gospodarce, ponieważ zmagają się one z inflacją, niedoborami produktów, rosnącymi kosztami paliwa i rosyjską inwazją na Ukrainę.

CP Rail wystosował 72-godzinne powiadomienie do TCRC o swoim planie wdrożenia zamknięcia w niedzielę, jeśli związek i spółka nie osiągną wynegocjowanego porozumienia lub nie zgodzą się na wiążący arbitraż.

W swoim oświadczeniu związek powiedział, że chce kontynuować negocjacje, ale „niestety pracodawca postanowił narazić kanadyjski łańcuch dostaw i dziesiątki tysięcy miejsc pracy”.

Rzecznik TCRC Dave Fulton nazwał obrót wydarzeń „rozczarowującymi”, mówiąc, że kolej powinna „wziąć odpowiedzialność” za decyzję.

READ  Operatorzy ponownie ostrzegają przed potencjalnymi zakłóceniami związanymi z wprowadzeniem 5G

Powiedział, że związek jest gotowy do przedyskutowania decyzji arbitra, ale nie był w stanie dojść do porozumienia z pracodawcą.

„Wyznaczyli datę zamknięcia na dzisiejszy wieczór, kiedy byliśmy gotowi do kontynuowania negocjacji” – powiedział. „Co więcej, następnie przesunęli pozycję celu, gdy przyszedł czas na omówienie warunków ostatecznego i wiążącego arbitrażu”.

Ze swojej strony CP obwiniał związek o zamknięcie.

„Jest to wyraźnie porażka odpowiedzialności komitetu negocjacyjnego INC za negocjowanie w dobrej wierze” – powiedziała w swoim oświadczeniu.

Ten raport został po raz pierwszy opublikowany przez The Canadian Press 19 marca 2022 r.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *