Operatorzy ponownie ostrzegają przed potencjalnymi zakłóceniami związanymi z wprowadzeniem 5G

Branża lotnicza podnosi stawkę w konflikcie z AT&T i Verizon w związku z planami uruchomienia nowej usługi bezprzewodowej 5G w tym tygodniu, ostrzegając, że tysiące lotów może być opóźnionych lub opóźnionych, jeśli wdrożenie odbędzie się w pobliżu głównych lotnisk.

Dyrektorzy naczelni największych krajowych linii lotniczych twierdzą, że zakłócenia ze strony usług bezprzewodowych na kluczowym instrumencie pokładowym są gorsze, niż początkowo sądzili.

Dyrektorzy naczelni powiedzieli w poniedziałkowym liście do urzędników federalnych, w tym sekretarza ds. transportu Pete’a Buttigiega, który wcześniej stanął po stronie linii lotniczych w tej sprawie.

AT&T i Verizon planują aktywować nową usługę bezprzewodową 5G w środę po dwóch wcześniejszych opóźnieniach w stosunku do pierwotnego planu uruchomienia usługi na początku grudnia.

Nowa, szybka usługa 5G wykorzystuje część widma radiowego zbliżoną do wysokościomierzy, urządzeń mierzących wysokość samolotu nad ziemią.

AT&T i Verizon twierdzą, że ich urządzenia nie będą zakłócać elektroniki samolotu i że technologia ta jest bezpiecznie używana w wielu innych krajach.

Jednak prezesi 10 linii pasażerskich i towarowych, w tym American, Delta, United i Southwest, twierdzą, że 5G będzie bardziej uciążliwe, niż początkowo sądzili, ponieważ dziesiątki dużych lotnisk miały mieć strefy buforowe, aby zapobiec zakłóceniom 5G. podlega ograniczeniom lotu ogłoszonym przez Federalną Administrację Lotnictwa w zeszłym tygodniu. Dodają, że te ograniczenia nie ograniczą się do czasów, gdy widoczność jest słaba.

„O ile nasze huby nie będą mogły latać, zdecydowana większość pasażerów i ładunków będzie zasadniczo uziemiona. Oznacza to, że w dzień taki jak wczoraj ponad 1100 lotów i 100 000 pasażerów doświadczy odwołań, objazdów lub opóźnień” – powiedzieli prezesi.

Dyrektorzy naczelni linii lotniczych poprosili o zakazanie nowej 5G w promieniu dwóch mil od pasów startowych lotniska.

AT&T i Verizon odmówiły komentarza. Grupa handlowa dla branży komunikacyjnej, CTIA, nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.

READ  FTC bada inwestycje Microsoft, Amazon i Google w OpenAI i Anthropic

Konflikt między dwiema branżami a ich rywalizującymi organami regulacyjnymi – Federalną Administracją Lotnictwa i Federalną Komisją Łączności, która nadzoruje widmo radiowe – grozi teraz dalszym zakłóceniem branży lotniczej, która była nękana przez pandemię od prawie dwóch lat.

To był kryzys, który narastał od lat.

Branża lotnicza i Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) twierdzą, że próbowały ostrzegać przed potencjalnymi zakłóceniami z pasma C 5G, ale zostały zignorowane przez FCC.

Przewoźnicy, Federalna Komisja Łączności i ich zwolennicy twierdzą, że wysokościomierze w paśmie C i samoloty działają w wystarczającej odległości w widmie radiowym, aby uniknąć zakłóceń. Mówią również, że branża lotnicza od kilku lat jest świadoma technologii pasma C, ale nie zrobiła nic, aby się na to przygotować – linie lotnicze zdecydowały się nie modernizować wysokościomierzy, które mogą być przedmiotem zakłóceń, a FAA nie rozpoczęło skanowania sprzętu w samolotach aż do ostatniego Raz. kilka tygodni.

AT&T i Verizon wydały miliardy dolarów na pasmo C na aukcji rządowej prowadzonej przez FCC, a następnie wydały miliardy na budowę nowych sieci. W odpowiedzi na obawy linii lotniczych, zgodzili się na opóźnienie uruchomienia usługi od początku grudnia do początku stycznia.

Późnym wieczorem Buttigieg i administrator FAA Stephen Dixon poprosili firmy o kolejne opóźnienie, ostrzegając przed „niedopuszczalnymi zakłóceniami” w usługach lotniczych.

Dyrektor generalny AT&T John Stanke i dyrektor generalny Verizon Hans Vestberg odrzucili prośbę w liście, który miał naganę, a nawet sarkastyczny ton. Ale po interwencji, która dotarła do Białego Domu, mieli wątpliwości. Zgodzili się na drugie, krótsze opóźnienie, ale dawali do zrozumienia, że ​​nie będzie więcej ustępstw.

Następnie doszło do porozumienia, w którym firmy telekomunikacyjne zgodziły się na ograniczenie przepustowości swoich sieci w pobliżu 50 lotnisk na okres sześciu miesięcy. W zamian Federalna Administracja Lotnictwa i Departament Transportu obiecały nie sprzeciwiać się wprowadzeniu 5G C-Band.

READ  Właściciele pojazdów elektrycznych zobaczą dziś ogromne zmiany w przepisach dotyczących ładowania

Prezydent Joe Biden pochwalił umowę, ale linie lotnicze były niezadowolone z umowy, widząc w niej zwycięstwo komunikacji, która nie rozwiała w odpowiedni sposób ich obaw związanych z próbami lądowania samolotów na lotniskach, gdzie nowa usługa miałaby być aktywna.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *