Hyundai przedstawia koncepcję „siódemki” SUV-a i ujawnia docelowy zakres

Hyundai Zaprezentowany na Los Angeles Auto Show w 2021 roku, całkowicie nowy, całkowicie elektryczny koncept – Siedem koncepcji To wyprzedza przyszłe elektryczne SUV-y Hyundaia (SUEV).

Podobnie jak Hyundai 45 Concept w 2019 roku, który zapoczątkował Hyundai Ioniq 5I koncepcja proroctwa w 2020 roku, która zwiastuje przyszłość Hyundai Ioniq 6, pojęcie siedmiu daje nam przebłyski Hyundai Ioniq 7 Samochody z napędem na cztery koła.

Hyundai Seven Concept

Trzeba przyznać, że nowy koncept prezentuje się bardzo ciekawie – jego design jest wyjątkowy i futurystyczny, ale da się lubić. Hyundai wyjaśnia, że ​​starał się przedstawić wizję przyszłej mobilności, którą może zaoferować „Doświadczenie klienta nowej generacji bezproblemowo integrujące najnowszą technologię z codziennymi ustawieniami”.

Koncepcja Hyundai Seven, oparta na globalnym modułowym układzie elektrycznym (E-GMP), On jest „Redefinicja SUV-a z czystym, opływowym wyglądem zewnętrznym i silną prezencją”.

Od razu możemy zauważyć aerodynamiczną sylwetkę, długi rozstaw osi (3,2 m) i proste, czyste linie, które są dość proste. Coś wyjątkowego to koła ze zintegrowanymi, aktywnymi klapami powietrza, które – według Hyundaia – wysuwają się lub chowają w zależności od chłodzenia hamulców lub zmniejszonych wymagań dotyczących przyczepności.

„SEVEN ma czystą, aerodynamiczną sylwetkę, instynktownie różniącą się od typowego SUV-a. Niska, przednia krawędź maski silnika, opływowa pojedyncza linia dachu i długi rozstaw osi odzwierciedlają wyraźną przerwę w stosunku do tradycyjnych SUV-ów spalinowych. Czysta objętość prostych kształtów SEVEN na The kontrast silnej pozycji i silnej, bezwzględnej obecności”.

Oczywiście z przodu iz tyłu znajdują się charakterystyczne dla Ioniqa reflektory Parametric Pixel. Producent opracował powitalną sekwencję świateł podczas uruchamiania.

„Parametryczne piksele zapewniają wspólne kontinuum projektowe, łącząc wzorce cyfrowe i analogowe oraz przypominają, że ich projektanci rozważyli każdy aspekt projektu SEVEN, aż do pojedynczego piksela”.

Hyundai Seven Concept
Hyundai Seven Concept

„Bezkolumnowe drzwi autokaru” zapraszają pasażerów do przyłączenia się do ekskluzywnego wystroju salonu. Dzięki platformie E-GMP podłoga jest generalnie płaska, a przedział pasażerski bardzo przestronny.

READ  Niedobory energii elektrycznej w Chinach uderzają w domy i fabryki, budząc obawy o globalną podaż | Chiny

Koncepcja daje również możliwość elastycznego dostosowania przestrzeni do potrzeb.

„Płaska podłoga pozwala Hyundai Motor odkryć alternatywę dla tradycyjnych układów siedzeń opartych na rzędach, tworząc bardziej płynne wnętrze. Drzwi autobusu kolumnowego zapewniają szerokie wejście, odsłaniając przyjazną kabinę z zupełnie nowym wymiarem przestrzeni. Linia dachu, długi rozstaw osi, i płaska podłoga rozciąga się nawet Trzeci rząd otwiera nowe możliwości umeblowania wnętrza, takiego jak luksusowy salon.

Hyundai Seven Concept

Koncepcja jest również wyobrażana jako w pełni autonomiczny pojazd, z chowanym sterowaniem… drążkiem. W tym momencie wydaje się, że producenci rozważają pomysł odejścia od tradycyjnej okrągłej kierownicy, aby całkowicie ją dokręcić, przykleić lub usunąć.

„SEVEN ucieleśnia także wizję przyszłości Hyundaia w zakresie autonomicznej mobilności. Fotel kierowcy jest wyposażony w wysuwany joystick, który znika, gdy nie jest używany. Bez konieczności stosowania zwykłego wyposażenia kierowcy, ultrasmukły kokpit i zintegrowane ekrany tworzą wrażenie jak w salonie. Układ siedzeń różni się od konwencjonalnego SUV-a dzięki obrotowym szezlongom i odchylanemu siedzeniu, które można dostosować w zależności od trybu jazdy kontrolowanego przez kierowcę lub jazdy autonomicznej.

Hyundai Seven Concept
Hyundai Seven Concept

„SEVEN ma konsolę Universal Island, specjalnie zaprojektowane urządzenia gospodarstwa domowego i wielofunkcyjny GUI Smart Hub. Kiedy Smart Hub i przednie ławki są połączone z tylnymi siedzeniami, SEVEN staje się środowiskiem, w którym klienci mogą cieszyć się przyjemnym czasem w pojedynkę lub razem w blasku światła otaczającego boczne drzwi. Podczas transportu kompaktowa minilodówka SEVEN zapewnia zimne przekąski w podróży, a przegródki na buty odświeżają obuwie pasażerów.

Sufit wizyjny koncepcyjny wyposażony jest w panoramiczny ekran OLED, który nie tylko wyświetla różne treści w zależności od upodobań pasażerów, ale także zmienia ogólną atmosferę wnętrza, aby zapewnić maksymalny relaks i przyjemność podczas lotu.

Hyundai Seven Concept

Hyundai wyposażył koncepcję w przyjazne dla środowiska materiały i dwa specjalne systemy: higieniczny przepływ powietrza (zainspirowany wyrafinowanym zarządzaniem przepływem powietrza w samolotach pasażerskich) i sterylizację UV (aktywowaną po opróżnieniu pojazdu z pasażerów), ale wydaje się, że jest to również krok daleko za samochód produkcyjny do rozważenia.

READ  Bank Kanady z pewnością podniesie oprocentowanie kredytów w tym tygodniu – a kolejne podwyżki w przyszłości

Zgodnie z komunikatem prasowym, Seven Concept ma na celu wykorzystanie pełnego potencjału platformy E-GMP, w tym zasięg docelowy ponad 300 mil (483 km) na jednym ładowaniu.

Ponadto oczekuje się, że będzie w stanie naładować od 10% do 80% stanu naładowania (SOC) w zaledwie około 20 minut na ładowarkach 350 kW.

Jose Muñoz, prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor North America powiedział:

Koncepcja SEVEN pokazuje innowacyjną wizję Hyundaia i zaawansowany rozwój technologiczny dla przyszłości mobilności elektrycznej. Jego innowacyjna przestrzeń wewnętrzna, przyjazny dla środowiska układ napędowy oraz najnowocześniejsze technologie w zakresie bezpieczeństwa i komfortu ukazują ekscytującą przyszłość dla klientów SUV-ów Hyundai”.

Firma prezentuje również na targach ciężarówkę XCIENT z ogniwami paliwowymi do dużych obciążeń oraz ciężarówkę Hyundai Ioniq 5, która wkrótce zostanie wprowadzona na rynek (w USA).

Specyfikacje docelowe Hyundai Seven Concept:

  • Ponad 300 mil (483 km) zasięgu
  • Szybkie ładowanie DC: od 10% do 80% stanu naładowania (SOC) w około 20 minut na ładowarkach 350 kW (800 V)

https://www.youtube.com/watch?v=b6ZiGk3KW0I

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *