2 Zasoby wzrostu, które należy utrzymać przez następne 15 lat

2 Zasoby wzrostu, które należy utrzymać przez następne 15 lat

Odpowiednie akcje wzrostowe mogą zapewnić niesamowite zyski inwestorom, którzy są na tyle cierpliwi, aby utrzymać je przez wiele lat. Jednak na każdego takiego długoterminowego zwycięzcę przypada wiele inwestycji, które nie spełniają wysokich oczekiwań, jakie pokładają w nich akcjonariusze.

Niestety, nie ma niezawodnego sposobu, aby mieć pod ręką akcje wzrostowe dostosowane do konkretnego portfela. Możesz jednak zwiększyć swoje szanse na sukces, koncentrując się na firmach wysokiej jakości i z dobrą historią. Rozsądne jest posiadanie kombinacji tych inwestycji, aby zmaksymalizować ekspozycję na potencjalnych zwycięzców.

Mając ten cel na uwadze, przyjrzyjmy się kilku spółkom, które w ostatnich latach odnotowały gwałtowny wzrost. Choć znajdują się one na różnych etapach ekspansji, Lululemon Athletic (Lulu 0,31%) I McDonalda (Mcd -2,29%) Mają pewne wspólne cechy, które mogą oznaczać bardziej imponujące zyski na rynku w ciągu najbliższych 15 lat.

1. Lululemon

Ostrożne trendy w wydatkach utrudniły w 2023 r. środowisko handlu detalicznego dla większości firm mających kontakt z konsumentami, ale Lululemon wciąż szuka sposobów na rozwój. Sprzedaż wzrosła w ostatnim kwartale o zaskakująco wysokie 20%, a marża brutto wzrosła do 59% przychodów w porównaniu z 57% rok temu. Sportowy gigant jest także bardzo rentowny, zamieniając ponad 20% swojej sprzedaży w zyski operacyjne. Wskaźnik ten jest znacznie wyższy niż stawki konkurentów takich jak Nike.

Marża zysku brutto Lulu Dane wg YCharts

W tym biznesie nie brakuje także atrakcyjnych, długoterminowych możliwości wzrostu. Na przykład sprzedaż międzynarodowa wzrosła w tym kwartale o 52%, a kierownictwo widzi możliwości znacznego rozszerzenia oddziału międzynarodowego do roku fiskalnego 2026.

Lululemon wkracza także w dodatkowe kategorie produktów, takie jak obuwie i odzież wierzchnia, mimo że kieruje swoją ofertę do nowych grup demograficznych. Ryzyko posiadania tej firmy obejmuje możliwość wystąpienia szkodliwych dla marki problemów z kontrolą jakości, takich jak te, które inwestorzy zaobserwowali w 2013 r. Jednak dopóki Lululemon będzie w stanie utrzymać swoją pozytywną dynamikę, akcjonariusze mają szansę na doskonałe zyski w dłuższej perspektywie.

READ  Ten, który przeżył śmiertelną katastrofę, „obrzydził” Sask. Linia lotnicza wystartowała z lodem w samolocie

2. McDonald’s

McDonald’s ma już ugruntowaną pozycję światowego potentata w branży fast food, ale ten sukces nie ogranicza jego możliwości rozwoju. W zeszłym kwartale sprzedaż wzrosła dwucyfrowo w każdym z trzech głównych działów geograficznych, co odzwierciedla wzrost udziału w rynku dzięki intensywnej konkurencji. „Marka McDonald’s nigdy nie była silniejsza” – powiedział inwestorom pod koniec lipca dyrektor generalny Chris Kempzeski.

Siła ta jest widoczna w marży zysku operacyjnego, która przekracza 40% sprzedaży. Widać to także po silnych przepływach pieniężnych sieci, które sprzyjają stale rosnącej wypłacie dywidendy.

McDonald’s widzi przestrzeń do zwiększenia swojego udziału w rynku poprzez inicjatywy rozwojowe, takie jak zamawianie i dostawa online, przeprojektowanie sklepu i dalsza poprawa zadowolenia klientów. Ma sprawdzoną zdolność przyciągania fanów fast foodów poprzez połączenie ograniczonych czasowo dodatków do menu i merchandisingu podstawowych produktów, takich jak Big Mac, który w 2018 roku obchodził swoje 50-lecie.

Sieć działa w wysoce konkurencyjnej branży, która podlega szybkim zmianom preferencji konsumentów. Marże zysku większości konkurentów są bardzo niskie i trudne do utrzymania w czasie. Ale McDonald’s udowodnił, że w razie potrzeby może ciągle wymyślać siebie na nowo. Firma generuje również imponujące zyski ekonomiczne dzięki modelowi sprzedaży franczyzowej oraz stałemu napływowi opłat i tantiem z tytułu nieruchomości.

Nie wiadomo, jak będzie wyglądać branża fast foodów za 15 lat, ale wydaje się prawdopodobne, że McDonald’s nadal będzie dominującym graczem w tej kategorii. W tym przypadku inwestorzy inwestujący w akcje wzrostowe mogą spodziewać się znacznych zysków, jeśli po prostu trzymają w swoich portfelach te wysokiej jakości spółki.

Dimitri Kalogeropoulos pracuje w McDonald’s i Nike. Motley Fool zajmuje stanowiska w Lululemon Athletica i Nike i je poleca. The Motley Fool zaleca następujące opcje: Długie połączenia za 47,50 USD w styczniu 2025 r. z Nike. Motley Fool ma politykę ujawniania informacji.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *