Tesla Cybertruck to projekt próżności i styl Elona Muska: ekspert

Tesla Cybertruck to projekt próżności i styl Elona Muska: ekspert

Zamiast konkurować z tradycyjnymi ciężarówkami, Cybertruck jest przeznaczony dla fanów i osób poszukujących uwagi, stwierdził jeden z ekspertów.

Cybertruck Tesli

Algorytmy prawdopodobnie w ciągu ostatnich 24 godzin bombardowały Cię aktualizacjami Tesli Cybertruck w mediach społecznościowych. Teraz, gdy burzliwe wydarzenie związane z przekazaniem firmy dobiegło końca, a burza internetowa nieco ucichła, mamy miejsce, aby odpowiedzieć na kilka wciąż pojawiających się pytań. Czym Cybertruck wypada na tle tradycyjnych ciężarówek? Czy warto zwrócić na to uwagę największych nabywców samochodów ciężarowych? Czy zgromadzi wolumen za granicą? Wewnątrz pojazdów elektrycznych Rozmawiałem z dwoma weteranami branży, aby uzyskać spostrzeżenia.

Ed Kim, prezes i główny analityk w firmie Auto Pacific zajmującej się badaniami motoryzacyjnymi i doradztwem produktowym, powiedział, że Tesla podczas dostawy podkreśliła utylitarne aspekty Cybertrucka, ale może on mieć ograniczenia w tym obszarze. „W małych ciężarówkach, nawet tych kupowanych przez klientów czysto rekreacyjnych, którzy nie wykorzystują ich do celów ciężarówek, najważniejsza jest funkcjonalność”. Kim uważa, że ​​praktyczność Cybertrucka jest na drugim miejscu po wyglądzie i szumie wokół niego. „O atrakcyjności pickupa decyduje jego użyteczność. Cybertruck to przede wszystkim styl i wyraz wizerunku.

Wysokie poręcze łóżka utrudniają dostęp do łóżka. Kąt przedniej szyby utrudni profesjonalnym użytkownikom z pełnym zestawem sprzętu łatwe wsiadanie i wysiadanie z Cybertrucka.

Dyrektor generalny Elon Musk oszacował wcześniej, że Tesla będzie produkować od 250 000 do 500 000 tureckich cyberciężarówek rocznie, gdy fabryka będzie działać na pełnych obrotach. Jest mało prawdopodobne, że stanie się to w najbliższym czasie. „Jego niszowy design i wysoka cena oznaczają, że nie jest to produkt masowy, przynajmniej na razie” – powiedziała Jessica Caldwell, dyrektor ds. analiz w Edmunds. Może przyciągnąć jedynie niewielką część rynku, która ją lubi, i ekskluzywną bazę klientów, których na to stać. „Ciężarówki zazwyczaj kosztują 60 000 dolarów, a ta wersja będzie dostępna dopiero w 2025 r.” – dodał Caldwell. „To, co pokazały, prawdopodobnie jest bliższe GMC Hummer EV niż cokolwiek innego głównego nurtu”.

READ  Karta Apple Card kosztowała Goldman Sachs ponad 1 miliard dolarów

Kim czuł to samo. Mimo że szacunkowo dokonano na niego 2 milionów rezerwacji, Cybertruck może mieć ograniczoną liczbę odbiorców – dodał. Gdy fani i „poszukiwacze uwagi” dostaną go w swoje ręce, jego popularność może osłabnąć. Może to stanowić przeciwieństwo Modelu 3 i Modelu Y, które nadal sprzedają się na całym świecie jak świeże bułeczki. Ostatni może nastąpić w 2023 roku Najlepiej sprzedający się samochód we wszystkich kategoriach w tym roku, być może pierwszy samochód elektryczny, który zdobył ten ceniony tytuł — ale to tylko szacunki, dopóki nie poznamy ostatecznych wyników sprzedaży. „Kiedy ta publiczność otrzyma Cybertrucks, czy za nimi ustawi się większa publiczność głównego nurtu? Przeczucie mówi mi, że nie, ponieważ jego priorytety projektowe nie skupiają się na tym, jak klienci ciężarówek korzystają ze swoich ciężarówek” – powiedział Kim.

Cybertruck bardziej przypomina niepoważny projekt Elona Muska niż strategiczny produkt opracowany w celu kontynuacji stratosferycznego wzrostu Tesli w ostatnich latach. Jest to szczególnie problematyczne, ponieważ Cybertruck będzie miał ograniczoną publiczność poza Ameryką Północną, w przeciwieństwie do innych produktów tej marki, które mają duże znaczenie na całym świecie.

Jeśli chodzi o ceny, Tesla podała w 2019 roku, że cena Cybertrucka będzie zaczynać się od 39 000 dolarów i osiągać nieco poniżej 70 000 dolarów. Ale od tego czasu wiele się zmieniło: pandemia, wojny wpływające na globalne łańcuchy dostaw i rosnąca inflacja to jedne z wielu innych filarów osłabiających światową gospodarkę. Obecnie podstawowa cena Cybertrucka z napędem na tylne koła (planowana na rok 2025) zaczyna się od 60 990 dolarów, wersja z napędem na wszystkie koła – od 79 990 dolarów, a Cyberbeast od około 100 000 dolarów bez opcji. „ [initial] „Punkt cenowy wydawał się podejrzany jeszcze przed erą załamania podaży wywołanego pandemią” – powiedział Kim. „Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę kosztowną i niekonwencjonalną konstrukcję ze stali nierdzewnej”.

READ  Buffett i Bury czekają na krach na giełdzie: Kiyosaki

Ale nie musisz kupować tej najlepszej maszyny do robienia szumu. Za tę samą kwotę dostępnych jest kilka świetnych opcji elektrycznych, hybrydowych i gazowych – modeli, które nie wymagają pięcioletniego okresu oczekiwania i takich, które faktycznie możesz kupić, zanim Twoje włosy siwieją. . Może przyciągnie mniej głów na ulicach i może nie być w stanie pokonać Porsche 911 w wyścigu dragsterów, ale prawdopodobnie wykona swoje zadanie.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *