Wypadek autonomicznej Tesli powoduje, że mieszkaniec Montrealu zostaje obciążony wysokimi rachunkami

Wypadek autonomicznej Tesli powoduje, że mieszkaniec Montrealu zostaje obciążony wysokimi rachunkami

George Ghazoul ostrzegł innych kierowców przed nową funkcją Smart Summon Tesli po tym, jak jego autonomiczny samochód zderzył się z innym na parkingu.

Kiedy Ghazoul kupił Teslę dwa lata temu, przyznał, że kierował nim nie tylko styl samochodu; To była jego miłość do technologii.

„Właściwie dla mnie zaletą jest to, że otrzymujesz aktualizacje oprogramowania i zawsze otrzymujesz nowe funkcje w samochodzie” – powiedział.

Jedną z najnowszych funkcji do pobrania jest Smart Summon.

Podobnie jak usługa parkowania samochodu, umożliwia przybycie samochodu do Ciebie, korzystając z GPS w telefonie jako celu docelowego.

Ghazoul postanowił spróbować tego 10 kwietnia, gdy był na parkingu centrum handlowego Fairview.

Użyj tej funkcji, aby przywołać zaparkowany samochód, aby go odebrać.

„Byłem w zasięgu, kiedy go aktywowałem” – powiedział. „Na początku widziałem, jak się porusza, ale potem skręcił ostro w prawo, zamiast wyjechać z miejsca jako pierwszy”. Próbował dezaktywować tę funkcję, ale samochód nie zatrzymał się na czas, więc skończyło się na skanowaniu samochodu zaparkowanego obok.

Szacunkowe straty w obu samochodach opiewają na kilka tysięcy dolarów. Ghazoul skontaktował się z Teslą w sprawie incydentu.

Powiedział, że skoro to ich funkcja się zepsuła, powinni wziąć na siebie odpowiedzialność, ale powiedział mu, żeby zamiast tego zadzwonił do swojej firmy ubezpieczeniowej i że to nie ich problem, skoro aktywował tę funkcję.

Tymczasem jego ubezpieczyciel stwierdził, że bierze na siebie pełną odpowiedzialność za wypadek.

Najgorsze dla Ghazoula jest to, że odkrył, że korzystanie z tej funkcji bez kierowcy w miejscach publicznych w Quebecu jest nielegalne.

„Zasady zostały napisane, zanim pojawiła się technologia” – mówi George Ene, dyrektor Stowarzyszenia Ochrony Samochodów.

Powiedział, że to kierowcy muszą znać przepisy ruchu drogowego, w tym znać fakt, że parkingi są uważane za miejsca publiczne i dlatego nie należy uruchamiać tej technologii.

READ  Taktyczna ekspozycja TD Securities zwraca się po krachu na rynku złota

Stwierdził jednak, że informowanie o tym klientów również należy do producentów.

„Istnieje również kwestia moralnego i etycznego kompasu firmy sprzedającej Ci funkcję, która nie jest na Twoją korzyść, gdzie samochód zostanie zarejestrowany, a firma nie chce Ci powiedzieć, żebyś z niej nie korzystał”. – powiedziała Eni.

Dodał, że producenci nie mogą udostępniać takich funkcji na rynkach, na których nie są one dozwolone.

Tesla nie odpowiedziała na prośbę CTV o rozmowę.

Ghazoul powiedział, że choć odetchnął z ulgą, że nikomu nic się nie stało, teraz musi sam zapłacić odszkodowanie, aby jego składki ubezpieczeniowe nie wzrosły. Mówi, że jest rozczarowany Teslą.

„Nie ma informacji o tym, gdzie jest on stosowany, a gdzie nie” – dodał.

Chce ostrzec innych kierowców Tesli, aby nie popełniali tego samego błędu co on i aby najpierw sprawdzili, zanim skorzystają z nowych funkcji na jeździe próbnej.


Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *