W Polsce z Abrahamem Storerem

W Polsce z Abrahamem Storerem
Sklep Abrahama. (fot. Sklep Agata)

Abraham Storr stoi na cmentarzu w Kliwiczu jesienią 2020 roku. Nie był tam, żeby opłakiwać, ale żeby malować – stacjonował na wysadzanej drzewami alei ze sztalugami, płótnem i paletą. Jego obiektem był łuk, za którym świeciło słońce, a na ziemi gromadziły się ogniste liście.

Krzywa to motyw na obrazach Storera: może wyglądać jawnie lub subtelnie. wierzba płacząca, Delikatne gałęzie drzewa opadają symetrycznie w dół. Zawsze jednak kadruje obraz od wewnątrz, kierując wzrok widza najpierw w stronę środka obrazu, a następnie wznosząc się ku jego brzegom. Kiedy nasze oczy się przybliżają, zauważamy, jak jeden element kompozycji odnosi się do drugiego. W ten sposób obrazy Storera – w większości pejzaże – zachęcają do dostrzeżenia skomplikowanych sposobów, w jakie układa się przed nami świat.

Storr twierdzi, że gdy malował na cmentarzu, podeszła do niego kobieta — większość nagrobków na pochówkach żołnierzy radzieckich nie ma imion i dominuje stalowy charakter architektury socrealizmu. „Powiedziała coś o tym, jak malowałem w tej przestrzeni pamięci o śmierci, ale patrzyłem na światło” – mówi Storr. „Powiedziała, że ​​malarstwo jest jak podróż przez życie”.

Wierzba płacząca Autor: Abraham Storer.

Obraz nosi tytuł krzywa, Surowość sceny, którą przedstawia, łagodzą pomarańcze i zielenie Storer użyte w soczystych, żywych i zwiewnych kolorach. Lekki dotyk Storera ma silny efekt. krzywa Prezentowany w tym miesiącu w ramach indywidualnej wystawy artysty „Polish Paintings” w Wellfleet Adult Community Centre (715 Old Kings Hwy.). Obrazy na wystawie, której kuratorem jest Robert Rindler, są mniej więcej ułożone według pory roku, w której zostały namalowane, od wiosny do zimy, i komplikują nasze powiązanie z niektórymi porami życia, a innymi ze śmiercią.

krzywa Autor: Abraham Storer. (Wszystkie zdjęcia obrazów dzięki uprzejmości Abrahama Storera)

W Brązowe pole Widzi rozległą łąkę, całą płonącą słońcem i upałem. Zaprasza Cię do położenia się i poddania się letargowi mokrego dnia. Patrząc na nie, można poczuć urok lata, które cenione jest za swoje utrzymanie. Wisi blisko zima, Wszystko jest białe i różowe, kolory tak ostre i żywe jak rześki styczniowy wiatr. Zima Namalowany na tym samym grobie krzywa, A przedstawiony na nim biały grobowiec pomaga nie tylko określić, gdzie leżą zmarli, ale także uchwycić ciepłe kolory zachodu słońca. Ziemia i niebo, światło i cień, życie i śmierć spotykają się. Trudno powiedzieć, gdzie zaczyna się jedno, a kończy drugie.

READ  Izrael i Polska kłócą się dyplomatycznie o ustawę o własności Holokaustu | Izrael Wiadomości
składowy Brązowe pole.

Wszystkie obrazy prezentowane na bieżącej wystawie powstały w latach 2019–2021. niezależny, Mieszkał w Polsce z żoną Agatą i dwójką dzieci. Kiedy tam byli, świat ogarnęła zaraza.

Zima Autor: Abraham Storer.

„To był czas wysiedlenia i rozpaczy, oczekiwania i straty” – mówi Storr. „Niewiele jest miejsc, które tak szybko dotykają człowieka. Ale Polska nie jest dla mnie jednym z takich miejsc. Dopóki nie poznałam Agaty, która pochodzi z Polski, nie miałam żadnego związku z tym krajem, więc czułam się jak czysta karta. Odnalezienie się w krajobrazach Polski było wyzwaniem.

Dostrojenie Storera do krajobrazów — jego umiejętność dostrzegania w nich drobnych szczegółów, które inni mogliby przeoczyć — wynika z jego wychowania na Cape Cod. Urodził się w Wellfleet i tam spędził dzieciństwo, grając w tenisa, zawsze obserwując otoczenie.

„Wcześnie zidentyfikowałem się ze społecznością twórczą Wellfleet” – mówi. Zaczął malować i rysować w Dennis-Yarmouth Regional High School na zajęciach z Amy Kandal, która obecnie uczy w Nauset High. Storer studiował później na Brandeis University i uzyskał tytuł magistra na Uniwersytecie Bostońskim w 2008 roku. Od tego czasu często się przemieszczał i twierdzi, że jest to nawyk koczowniczy, którego ciężko mu zerwać.

Po uzyskaniu tytułu magistra przez rok uczył w Indianie. W 2011 roku na stypendium Fulbrighta wyjechał do Izraela, gdzie poznał Agadę. Przez następną dekadę para krążyła między Izraelem, Nowym Jorkiem i Polską, aż do lata 2021 roku, kiedy wrócili do domu ojca Storera w Wellfleet.

Pochodzący z Wellfleet Abraham Storr mieszkał w Polsce w latach 2019–2021, co jest tematem jego aktualnej wystawy w Wellfleet Adult Community Centre. (fot. Sklep Agata)

Obrazy na wystawie, choć zróżnicowane pod względem kolorystycznym i kompozycyjnym, przedstawiają niektóre z tych samych miejsc, które połączyły pory roku Storera w Polsce: cmentarz, pole w pobliżu jego domu, pobliski staw, widok na krzaki przez kuchenne okno. . „Te miejsca są moim azylem w Polsce” – mówi. „Malowanie ich to sposób na zakotwiczenie mnie i odnalezienie czegoś osobistego”. Wszystkie obrazy są zabarwione dziwną kombinacją tęsknoty i samotności, którą często odczuwają obcokrajowcy. Można w nich zobaczyć proces odnajdywania przez Storera przebłysków rozpoznania u nieznajomych.

READ  Wczesna wiosenna migracja bocianów do Polski wskazuje, że pogoda może opóźnić przybycie

Dwa obrazy tego samego miejsca – cmentarza jesienią lub zimą, pola w oddali czy rosnącego na nim drzewa – bardziej różnią się niż łączą, ujawniając, że nawet to samo nie jest statyczne.

„Te obrazy opowiadają o nietrwałości” – mówi Storr. „Dlatego mają tak dużo drzew. Każdy obraz przedstawia drzewo w innej pozycji. Maluję drzewa tak, jak malują inni artyści. Są jak postacie ludzkie, zawsze się zmieniają, poruszają i mają różne osobowości. Krajobrazy są takie same.

Od kilku lat Storer maluje pejzaże w Wellfleet. „Moje obrazy są próbą zestawienia wspomnień z dzieciństwa związanych z tym miejscem z rzeczywistością, której tu teraz doświadczam” – mówi. „W Przylądku Zewnętrznym jest dużo piękna, ale wiele jest przyziemnych. Fascynuje mnie ten kontrast: piękno tego, co codzienne. Staram się uchwycić ten kontrast w mojej twórczości, zestawiając sacrum z profanum. Tutaj, na Przylądku Zewnętrznym nasze wrażenie, że ten krajobraz jest całkowicie naturalny, wynika w dużej mierze z Narodowego Wybrzeża. Zbudowany i upiększony. Chcę pokazać tę podwójną rzeczywistość. To bardzo piękne miejsce i to uprawiane.

Wiosenne oczekiwanie Autor: Abraham Storer.

Na wystawie obok siebie wiszą trzy obrazy. Każdy z nich przedstawia krajobraz widziany przez okno – podobnie jak łuk, szyby okienne obramowują fotografię od wewnątrz. Podobnie jak życie i śmierć na cmentarzu, granica między wnętrzem a zewnętrzem w tych domowych systemach jest nierówna.

Zza szafki wyłaniają się gałęzie krzaczastej wierzby, ale łączą się one z krzakami i delikatnym wiosennym słońcem. Kwiat amarylisa komponuje się z parapetem i może balansować na wewnętrznym parapecie lub wyłaniać się z ziemi. Tak czy inaczej, działa jak dźwignia z jednego miejsca do drugiego.

„Podobnie jak okna i łuki” – mówi Storr – „dobry obraz jest bramą do innej rzeczywistości”.

Imigrant

Wydarzenie: Wystawa indywidualna Abrahama Storera „Malarstwo Polskie”
Czas: Do 29 lutego; Uroczyste otwarcie niedziela, luty, godz. 11, od 15:00 do 17:00
Lokalizacja: Centrum społeczności dla dorosłych Wellfleet, 715 Old Kings Hwy.
koszt: Bezpłatny

READ  Gdy Ukraina pozyskuje wsparcie Azji, Seul wysyła broń do Polski

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *