Sonic Boom: Samolot rozbija się po panice odrzutowca nad DC

Sonic Boom: Samolot rozbija się po panice odrzutowca nad DC

Waszyngton –

Trzej amerykańscy urzędnicy powiedzieli w poniedziałek, że pilot biznesowego odrzutowca, który przeleciał nad Waszyngtonem i rozbił się w odległej części Wirginii, wydawał się cofać i nie reagować, powtarzając uwagi pilotów myśliwców, którzy przechwycili lot uderzeniowy.

Rewelacja pojawiła się, gdy śledczy federalni przeszli przez nierówny teren, aby dotrzeć do miejsca, w którym samolot rozbił się w górę w niedzielę, zabijając cztery osoby. Urzędnicy, którzy powiedzieli, że piloci bojowi widzieli, jak pilot cywilny upadł na ziemię, zostali poinformowani i rozmawiali pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ nie byli upoważnieni do omawiania szczegółów operacji wojskowej.

Właściciel samolotu powiedział mediom, że na pokładzie była jego dwuletnia córka i wnuczka.

W niedzielę samolot lecący do Nowego Jorku obrał nieregularny tor lotu – w niewytłumaczalny sposób zawracając wokół Long Island, by przelecieć bezpośrednio nad stolicą kraju – co skłoniło wojsko do wezwania myśliwców. To spowodowało boom dźwiękowy w Waszyngtonie, Maryland i Wirginii.

Odległy teren wokół miejsca katastrofy stanowił poważne wyzwanie dla dochodzenia. Kilka godzin zajęło śledczym wejście na obszar wiejski w pobliżu społeczności Montebello, około 60 mil (97 km) na południowy zachód od Charlottesville, powiedział Eric Weiss, rzecznik NTSB. Spodziewają się, że będą na miejscu przez co najmniej trzy do czterech dni.

Przemawiając na odprawie w poniedziałek rano, śledczy NTSB Adam Gerhardt powiedział, że wrak jest „niezwykle rozdrobniony”, a śledczy zbadają najdokładniejsze dowody na miejscu, po czym wrak zostanie przetransportowany, prawdopodobnie helikopterem, do Delaware, gdzie może być . Dalsze badanie. Gerhardt powiedział, że samolot nie musi mieć rejestratora lotu, ale inne wyposażenie awioniki prawdopodobnie będzie miało dane, które można sprawdzić.

Policja stanowa Wirginii wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że ​​ze względu na powagę wypadku ludzkie szczątki zostaną przewiezione do stanowego biura medycyny sądowej w celu przeprowadzenia sekcji zwłok i identyfikacji. FAA poinformowała, że ​​wśród ofiar był pilot i trzech pasażerów, ale nie ujawniła ich nazwisk. Nie było ocalałych.

READ  Trump mówi, że pracownicy sądu „płakali”, kiedy został aresztowany

Gerhard powiedział, że śledczy przyjrzą się, kiedy pilot przestał reagować i dlaczego samolot leciał taką trasą, jaką leciał. Powiedział, że przyjrzą się kilku czynnikom, które są rutynowo sprawdzane podczas takich dochodzeń, w tym samolotowi, jego silnikom, warunkom pogodowym, kwalifikacjom pilota i zapisom z obsługi technicznej. Wstępny raport zostanie wydany w ciągu 10 dni.

Według harmonogramu opublikowanego w późny poniedziałek przez rzeczniczkę NTSB Jennifer Gabris, samolot wystartował z lotniska miejskiego Elizabethton w Tennessee o godzinie 13:13 w niedzielę, kierując się na lotnisko MacArthur na Long Island. Kontrola ruchu lotniczego została utracona w Nowym Jorku. wsiadł. .

Ze wstępnych informacji wynika, że ​​ostatnia próba skontaktowania się z kontrolą ruchu lotniczego miała miejsce około godziny 13:28, kiedy samolot znajdował się na wysokości 31 000 stóp (9449 m). Samolot wzniósł się na wysokość 34 000 stóp (10 363 km), gdzie pozostał przez resztę lotu do 15:23, kiedy zaczął opadać i rozbił się około dziewięć minut później. Według NTSB samolot leciał na wysokości 34 000 stóp (10 363 kilometrów), kiedy przeleciał nad lotniskiem MacArthur o 14:33.

Biały Dom złożył w poniedziałek „najgłębsze kondolencje” rodzinom osób na pokładzie.

„Musimy trzymać ich z przodu iw centrum” – powiedział rzecznik Rady Bezpieczeństwa Narodowego John Kirby.

Kirby odłożył pytania dotyczące raportu uzupełniającego w sprawie reakcji bezpieczeństwa nad przestrzenią powietrzną Waszyngtonu do Pentagonu i wywiadu USA. Ale powiedział: „To, co zobaczyłem, było po prostu klasyczną odpowiedzią na scenariusz”.

Kirby powiedział, że Biały Dom był na bieżąco informowany, gdy samoloty wojskowe próbowały skontaktować się z pilotem cywilnym i monitorowały ścieżkę małego samolotu z przestrzeni powietrznej Waszyngtonu do wiejskiej Wirginii.

Zgodnie z nagraniami na LiveATC.net, dźwięk kontroli ruchu lotniczego z pół godziny przed katastrofą przechwytuje głosy identyfikujące się jako piloci wojskowi próbujący komunikować się z pilotem prywatnego odrzutowca.

READ  Najstarszy mężczyzna świata twierdzi, że sekret tkwi w szczęściu i rybie z frytkami

„Jeśli usłyszysz tę transmisję, zadzwoń do nas” – powiedział jeden z pilotów, który przedstawił się jako pracownik Air National Guard.

Po kilku minutach pilot wojskowy powiedział: „Zostaliście przechwyceni. Zadzwońcie do mnie”.

Samolot przeleciał bezpośrednio nad stolicą kraju. Według Pentagonu sześć myśliwców F-16 zostało natychmiast wysłanych w celu przechwycenia samolotu. Dwa samoloty ze 113. Skrzydła Myśliwskiego z Joint Base Andrews w Maryland jako pierwsze przybyły do ​​Cessna Citation, aby rozpocząć próby nawiązania kontaktu z pilotem. Odpowiedziały również dwa F-16 z New Jersey i dwa z Południowej Karoliny.

Witryny śledzące loty pokazały, że samolot gwałtownie opadał po spirali, opadając w pewnym momencie z prędkością ponad 30 000 stóp (9144 metrów) na minutę, zanim rozbił się na pustyni St. Mary’s.

W Fairfax w Wirginii Travis Thornton siedzi zwinięty na kanapie obok swojej żony Hannah i właśnie zaczął nagrywać siebie grającego na gitarze i harmonijce ustnej, kiedy zaskoczył ich głośnym dudnieniem, które można usłyszeć na filmie. Para wskoczyła do śledztwa. Thornton napisał na Twitterze, że zameldowali się z dziećmi na górze, a następnie wyszli na zewnątrz, aby sprawdzić dom i porozmawiać z sąsiadami.

Samolot, który się rozbił, był zarejestrowany na firmę Encore Motors of Melbourne Inc z siedzibą na Florydzie. John Rampell, pilot prowadzący firmę, powiedział, że jego rodzina wraca do domu w East Hampton na Long Island, po wizycie w jego domu w Północnej Karolinie.

Rampell powiedział New York Times, że nie ma zbyt wielu informacji od władz, ale zasugerował, że samolot mógł stracić ciśnienie.

„Spadłem z prędkością 20 000 stóp na minutę i nikt nie przeżył tak szybkiej katastrofy” – powiedział Rumpel gazecie.

W wywiadach dla The Times i Newsday Rumble zidentyfikował swoją córkę Adinę Azaryan i swoją dwuletnią wnuczkę Arię jako dwie ofiary.

READ  USA zawieszają 44 chińskie loty po ruchu Chin

Azarian, lat 49, była dobrze znana w kręgach nieruchomości zarówno w Nowym Jorku, jak i na Long Island, a przyjaciele i krewni opisywali ją jako zaciekłą konkurencyjną przedsiębiorczynię, która rozpoczęła karierę maklerską i wychowała córkę jako samotna matka.

„Bycie mamą jest dla niej wszystkim” – powiedziała Tara Brevik-Luber, bliska przyjaciółka, która dorastała z Azarianem na Upper East Side. „Dla nich bycie razem (ostatecznie) jest dobrym rozwiązaniem”.

Przyjaciele mówią, że Azarian przeniósł się na pełny etat do East Hampton, aby wychowywać Arię z pomocą niani. Ale w ostatnich miesiącach często jeździła do domu, zabierając Arię i nianię na spotkania z dalszą rodziną.

„Wydawała się tam taka szczęśliwa” – wspomina jej kuzyn Andrew Azarian. „Życie obojga jeszcze się nawet nie zaczęło”.

„Jak to mogło się stać?” Ukończył. „Nikt nie potrafi tego wyjaśnić”.


——


Raporty Brumfielda z Silver Spring w stanie Maryland. Reporter Associated Press Jake Offenhartz, badaczka Rhonda Schaffner z Nowego Jorku i korespondent Białego Domu Zeke Miller przyczynili się do powstania tego raportu.

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *