Ottawa wstrzymuje reklamy na Facebooku i Instagramie z powodu impasu Billa C-18

Ottawa wstrzymuje reklamy na Facebooku i Instagramie z powodu impasu Billa C-18
Otwórz ten obraz w galerii:

Uczestnicy odwiedzają stoisko Meta na Game Developers Conference 2023 w San Francisco, 22 marcaJeff Chew/Associated Press

Rząd federalny zawiesza wszelkie reklamy na platformach Meta – w tym na Facebooku i Instagramie – ze względu na plany firmy dotyczące blokowania kanadyjskich wiadomości na swoich platformach w odpowiedzi na ustawę Ottawa o wiadomościach online.

Decyzja została ogłoszona wkrótce po tym, jak Quebecor ogłosił, że przestał reklamować się w Meta z tego samego powodu.

Kanadyjski minister dziedzictwa Pablo Rodriguez ogłosił decyzję w środę na konferencji prasowej w Ottawie z krytykiem dziedzictwa NDP Peterem Julienem i krytykiem dziedzictwa Bloc Quebec Martinem Champaux.

Parlament zatwierdził ustawę, znaną jako Bill C18, w zeszłym miesiącu, a środki mają wejść w życie w ciągu sześciu miesięcy po opracowaniu szczegółów regulacyjnych. Ustawodawstwo ustanawia ramy, w których duże platformy – w szczególności Google i Facebook – są zobowiązane do zawierania umów kompensacyjnych z wydawcami w zamian za korzystanie z wiadomości na ich stronach.

Obie firmy stwierdziły, że zatwierdzona faktura nie ma zastosowania. Google ogłosił 29 czerwca, że ​​zamierza zablokować kanadyjskie wiadomości na swojej platformie, ale nadal uczestniczy w procesie regulacyjnym.

Meta wcześniej powiedziała, że ​​zablokuje dostęp do kanadyjskich wiadomości, a minister powiedział, że firma nie wykazała zainteresowania znalezieniem rozwiązania poprzez przepisy.

Wyjaśnienie: Co warto wiedzieć o ustawie C-18, nowym prawie, które wpłynie na sposób otrzymywania wiadomości w Kanadzie

Pan Rodriguez powiedział, że rząd federalny wydaje obecnie około 10 milionów dolarów rocznie na reklamę na platformach Meta.

Podczas gdy pan Rodriguez pozytywnie wypowiadał się na temat decyzji Quebecu o zaprzestaniu reklamowania się również w Meta, odmówił powiedzenia, czy Partia Liberalna podąży za posunięciem rządu.

Reklamy na Facebooku są podstawą nowoczesnych kampanii politycznych, po części dlatego, że partie mogą kierować wiadomości do określonych grup demograficznych.

READ  Ugoda zbiorowa w Ontario zmienia klasyfikację wolontariuszy jako pracowników, ustanawiając nowy precedens

Parker Lund, rzecznik Partii Liberalnej, powiedział The Globe Wednesday, że partia nie zmienia swojej polityki.

„Będziemy nadal reklamować się na platformach Meta” – powiedział.

Nadchodzi więcej

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *