Klienci Rogers zgłosili krótkie przerwy w dostępie do Internetu i telewizji

Otwórz ten obraz w galerii:

Budynek Rogers, zielony kampus kanadyjskiej grupy medialnej Rogers Communications, w centrum Toronto, Ontario, 14 lipca 2022 r.Chrisa Hellgrena/Reutersa

Tysiące klientów Rogers Communications Inc. zgłosiło… Jak wynika ze strony internetowej śledzącej awarie, w Ontario krótko zgłoszono problemy z dostępem do Internetu i telewizji w czwartek wieczorem. Downdetector.ca.

Firma Downdetector, która gromadzi dane z wielu źródeł, w tym z mediów społecznościowych i informacji przesyłanych przez użytkowników bezpośrednio na swoją platformę, o godzinie 19:37 czasu wschodniego pokazała ponad 48 000 raportów o awariach.

Rzecznik Rogers powiedział, że sporadyczne przestoje spowodowane problemami technicznymi zostały rozwiązane.

„Szczerze przepraszamy naszych dotkniętych klientów za przerwę w świadczeniu usług” – napisał Cam Gordon w e-mailu.

Gordon powiedział, że problem dotyczy klientów w niektórych częściach obszaru Greater Toronto Area.

Według Downdetector awaria dotknęła użytkowników w różnych częściach prowincji, w tym w Toronto, Hamilton, Guelph, Kitchener, Londynie, Barrie, Collingwood i Orillia.

W lipcu 2022 r. w firmie Rogers doszło do ogólnokrajowej awarii spowodowanej błędem w kodowaniu, w wyniku której miliony Kanadyjczyków pozostały bez telefonu komórkowego, Internetu ani usługi telefonii domowej przez co najmniej jeden dzień.

Awaria skłoniła federalnego ministra przemysłu François-Philippe Champagne do wdrożenia nowych przepisów nakładających na kanadyjskie firmy telekomunikacyjne obowiązek wzajemnej pomocy podczas awarii sieci, zapewniania klientom awaryjnego roamingu w ich sieciach i przestrzegania protokołu komunikacyjnego, aby zapewnić, że konsumenci nie będą trzymani w niewiedzy.

W kwietniu 2021 r. w firmie Rogers doszło do ogólnokrajowej awarii sieci bezprzewodowej trwającej około 16 godzin spowodowanej aktualizacją oprogramowania przeprowadzonego przez jej partnera sieciowego, firmę Ericsson.

W zeszłym roku CRTC zaczęła wymagać od kanadyjskich firm telekomunikacyjnych zgłaszania organowi regulacyjnemu poważnych awarii usług w ciągu dwóch godzin od uzyskania informacji o nich. Wymóg ten, który wszedł w życie 8 marca 2023 r., obowiązuje tymczasowo do czasu zakończenia trwających działań regulacyjnych w tej kwestii.

READ  Błąd pustego ekranu powoduje pierwsze wycofanie Vinfast VF8 - Ars Technica

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *