Japoński producent samochodów Honda rozważa utworzenie w Kanadzie wartej wiele miliardów dolarów fabryki pojazdów elektrycznych: raport

Minister przemysłu Kanady pochwalił doniesienia, że ​​japoński producent samochodów Honda rozważa budowę tutaj fabryki pojazdów elektrycznych.

W wydanym w niedzielę oświadczeniu ministra innowacji, nauki i przemysłu François-Philippe Champagne stwierdzono, że fakt, że ten kraj zasługuje na uwagę, „jest świadectwem rosnącej reputacji Kanady jako ekologicznego dostawcy i światowego lidera w dziedzinie pojazdów elektrycznych”.

Japońska grupa informacyjna Nikkei poinformowała w niedzielę, że Honda rozważa utworzenie w Kanadzie fabryki pojazdów elektrycznych, która mogłaby również produkować akumulatory elektryczne. Media podały, że całkowite wydatki na projekt mogą sięgnąć 18,5 miliarda dolarów. Powiedziała, że ​​będzie to jedna z największych inwestycji Hondy w wyścigu o dogonienie amerykańskich i europejskich konkurentów w produkcji samochodów elektrycznych.

W niedzielę Honda Canada nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.

Jak podaje Nikkei, Honda rozgląda się za kilkoma potencjalnymi lokalizacjami, w tym obok istniejącej fabryki samochodów w Ontario. Japoński outlet podał, że producent samochodów spodziewa się podjąć decyzję do końca 2024 r., a nowy zakład zacznie działać już w 2028 r. Zakład produkcyjny Hondy znajduje się w Alliston w Ontario.

Honda ujawniła już plany budowy pojazdów elektrycznych i akumulatorowych w Ohio.

Kraje, w tym Kanada, pragną zostać liderami we wszystkich elementach rynku pojazdów elektrycznych.

Ottawa ma duże ambicje w zakresie czystych technologii, a premier Justin Trudeau chce, aby Kanada stała się „światowym liderem” w zakresie kluczowych minerałów i baterii zasilających ten sektor.

Nie jest jasne, czy rządy Kanady lub Ontario przekażą dotacje producentowi pojazdów elektrycznych Hondy.

Jednak zarówno Ottawa, jak i prowincja mają doświadczenie w udzielaniu pomocy finansowej sektorowi pojazdów elektrycznych.

Ottawa i Ontario przekazały już miliardy dolarów na pomoc producentom akumulatorów z prowincji, w tym 13,2 miliarda dolarów w ramach federalnych dotacji na produkcję w kwietniu 2023 r. na nową fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych, która ma zostać zbudowana przez VWAGY Volkswagena w St. Thomas. ,Ont. Następnie w lipcu 2023 roku Ottawa i Ontario ogłosiły wsparcie dla fabryki akumulatorów Stellantis-LG Energy Solutions EV STLA-N w Windsorze o wartości do 15 miliardów dolarów.

READ  Tesla Model 3 kończy 28-letnią passę Toyoty Camry jako najlepiej sprzedającego się sedana średniej wielkości w Australii

Pan Champagne stwierdził, że jego zdaniem istnieją inne czynniki przyciągające ekologiczne inwestycje.

„Doniesienia o tym, że Honda planuje dokonać dużych inwestycji w Kanadzie, wskazują na jakość naszej siły roboczej i siłę naszej branży” – powiedział. „Będziemy nadal niestrudzenie pracować nad pozycją kanadyjskiego sektora motoryzacyjnego na miarę gospodarki XXI wieku”.

Liberalny rząd mniejszościowy Trudeau ogłosił w grudniu plan, który ma na celu zakończenie sprzedaży samochodów osobowych, SUV-ów, crossoverów i lekkich pickupów w Kanadzie do 2035 roku (z wyłączeniem pojazdów ratowniczych i strażackich).

„Nikkei” podaje, że na Amerykę Północną przypada prawie 40 procent światowej sprzedaży Hondy. Oczekuje, że w bieżącym roku finansowym kończącym się 31 marca sprzeda tam około 1,6 miliona samochodów, ale większość z nich będzie napędzana benzyną, podają japońskie media. Ponieważ Honda dąży do tego, aby pojazdy elektryczne stanowiły 40 procent sprzedaży w Ameryce Północnej w 2030 r. i 80 procent w 2035 r., nowa fabryka z pewnością stanie się głównym węzłem produkcyjnym.

W październiku ubiegłego roku rządy federalne i rządy Ontario ogłosiły, że wspólnie inwestują prawie 1 miliard dolarów w fabrykę podzespołów akumulatorów do pojazdów elektrycznych we wschodnim Ontario. Zakład w Loyalist Township, należący do Umicore z belgijską siedzibą, będzie wytwarzał aktywne materiały katodowe i aktywne surowce katodowe.

„Kanada jest światowym liderem, jeśli chodzi o przyciąganie rewolucyjnych zielonych inwestycji w sektorze motoryzacyjnym” – powiedział w niedzielę pan Champagne.

– Z plikami z The Canadian Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *