Jak ataki na Morzu Czerwonym przeprowadzone przez bojowników Houthi w Jemenie wpłynęły na firmy? | Wiadomości o izraelskiej wojnie w Gazie

Jak ataki na Morzu Czerwonym przeprowadzone przez bojowników Houthi w Jemenie wpłynęły na firmy?  |  Wiadomości o izraelskiej wojnie w Gazie

Ataki jemeńskich rebeliantów Houthi na statki na Morzu Czerwonym zakłóciły handel międzynarodowy na najkrótszym szlaku żeglugowym między Europą a Azją.

Strajki, które miały miejsce w ramach solidarności z Palestyńczykami stojącymi w obliczu izraelskich bombardowań w Gazie, są wymierzone w trasę stanowiącą około 15 procent światowego ruchu żeglugowego, zmuszając wiele przedsiębiorstw żeglugowych do zmiany kursu swoich statków.

Ataki Houthi zmusiły wiele statków handlowych przepływających przez Kanał Sueski i Cieśninę Bab el-Mandab do obrania alternatywnej, znacznie dłuższej trasy wokół Przylądka Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki, powodując znaczne zmiany i opóźnienia.

Oto spojrzenie na wpływ nalotów Houthi na główne firmy:

Samochody

  • galareta: Drugi co do wielkości chiński producent samochodów pod względem sprzedaży oświadczył 22 grudnia, że ​​opóźnienia w dostawach prawdopodobnie będą miały wpływ na sprzedaż jego pojazdów elektrycznych.
  • Michelina: Cztery hiszpańskie fabryki należące do francuskiego producenta opon wstrzymały produkcję od 20 do 21 stycznia ze względu na opóźnienia w dostawach surowców.
  • Suzuki: Zakład produkcyjny firmy na Węgrzech wznowił produkcję 22 stycznia zgodnie z planem po jej wstrzymaniu w poprzednim tygodniu z powodu opóźnień w dostawie silników produkcji japońskiej. Powiedziała, że ​​trasy żeglugi zostały zmienione tak, aby omijały Afrykę, co może mieć wpływ na ceny.
  • Tesli: Amerykański producent samochodów elektrycznych zawiesi produkcję większości pojazdów w swojej fabryce pod Berlinem od 29 stycznia do 11 lutego ze względu na niedobory komponentów spowodowane zmianami tras transportu.
  • Volvo: Szwedzki producent samochodów poinformował 12 stycznia, że ​​z powodu opóźnienia wstrzyma produkcję w swojej belgijskiej fabryce na trzy dni.

energia

  • ciśnienie krwi: Major naftowy powiedział 18 grudnia, że ​​tymczasowo zawiesił wszystkie operacje tranzytowe przez Morze Czerwone.
  • umiar: 18 grudnia kompania poinformowała, że ​​zmieniła kurs statków zmierzających w stronę Morza Czerwonego.
  • Edisona: Prezes grupy energetycznej poinformował 25 stycznia, że ​​zaczęło się w niej wyhamowywanie dostaw LNG z Kataru.
  • Katar Energia: Drugi co do wielkości na świecie eksporter skroplonego gazu ziemnego zaprzestał wysyłania tankowców przez Morze Czerwone pomimo kontynuowania produkcji, poinformowało 15 stycznia agencji informacyjnej Reuters starsze źródło zaznajomione z tą sprawą.
  • zbieg okoliczności: 16 stycznia dziennik „Wall Street Journal” podał, że brytyjski koncern naftowy zawiesił na czas nieokreślony wszystkie dostawy przez Morze Czerwone.
  • Energia Valero: Amerykański koncern rafineryjny poinformował 25 stycznia, że ​​ataki na Morzu Czerwonym doprowadziły do ​​wzrostu cen transportu ropy naftowej.
READ  Stany Zjednoczone i Tajwan odbędą w przyszłym tygodniu drugą rundę dialogu gospodarczego

Usługi logistyczne

  • DHL: Niemiecka firma logistyczna, która nie obsługuje statków, ale wykorzystuje je do transportu kontenerów, 8 stycznia poradziła klientom, aby przyjrzeli się bliżej sposobowi zarządzania zapasami.
  • fedex: Amerykański gigant dostaw paczek oświadczył 14 stycznia, że ​​nie zaobserwował większego przejścia na transport lotniczy ze względu na niepokoje na Morzu Czerwonym.

Sprzedawcy detaliczni

  • Firma Adidasa: Dyrektor generalny Björn Gölden powiedział 1 lutego, że zakłócenia w żegludze na Morzu Czerwonym mają negatywny wpływ na marżę brutto, dodając, że „wybuchowe” stawki za wysyłkę spowodowały wzrost kosztów, a opóźnienia w dostawach spowodowały pewne problemy z dostawami.
  • Danone: Francuska grupa spożywcza podała w grudniu, że większość jej dostaw została przekierowana, co wydłużyło czas tranzytu. Rzecznik firmy powiedział, że jeśli sytuacja będzie się utrzymywać dłużej niż dwa-trzy miesiące, Danone uruchomi plany łagodzące, w tym z wykorzystaniem metod alternatywnych.
  • IKEA: Sprzedawca mebli jest zaangażowany w planowane obniżki cen pomimo zwiększonych kosztów i posiada wystarczające zapasy, aby zamortyzować wszelkie wstrząsy w łańcuchu dostaw, powiedział 15 stycznia sprzedawca mebli.
  • Marks & Spencer: Dyrektor generalny brytyjskiego sprzedawcy detalicznego powiedział 11 stycznia, że ​​firma spodziewa się niewielkich opóźnień w dostawach odzieży i domów ze względu na przerwę w wysyłce.
  • Następny: Dyrektor generalny brytyjskiego sprzedawcy odzieży powiedział 4 stycznia, że ​​wzrost sprzedaży prawdopodobnie osłabnie, jeśli zamieszanie utrzyma się w 2024 r.
  • Bibco: Właściciel Poundland ostrzegł 18 stycznia, że ​​jeśli niepokoje będą się utrzymywać, w nadchodzących miesiącach może to mieć wpływ na jego dostawy.
  • Primark: Primark radzi sobie z zakłóceniami, dostosowując harmonogramy i przepływ zapasów, powiedział 23 stycznia dyrektor finansowy Associated British Foods.

Interactive_Red_Sea_Houthi_attacks

  • Sainsbury's: „Upewniamy się, że planujemy serializację produktów z regionu Azji i Pacyfiku, aby otrzymać produkty we właściwej kolejności” – powiedział dyrektor generalny firmy, dodając, że długoterminowe umowy ze spedytorami „w jak największym stopniu łagodzą wpływ kosztów” .” .
  • Bramka: Amerykański sprzedawca detaliczny boryka się z pewnymi zakłóceniami w dostawach z Indii i Pakistanu – podało 12 stycznia źródło zaznajomione z tą sprawą, określając ogólnie wpływ jako „niewielki”.
  • Zasilanie ciągnika: Główny operator łańcucha dostaw firmy powiedział 12 stycznia, że ​​dostawy do amerykańskich sklepów detalicznych zostały opóźnione od dwóch do ponad 20 dni.
  • Williams Sonoma: Właściciel Pottery Barn przekierowuje dostawy i pracuje nad planami awaryjnymi, powiedział dyrektor generalny CNBC 24 stycznia.
READ  Rosjanie ustawiają się w kolejce, by pożegnać byłego sowieckiego przywódcę Gorbaczowa

Inni

  • Grupa PHP: Australijski gigant wydobywczy powiedział 25 stycznia, że ​​zakłócenia zmusiły niektórych dostawców usług żeglugowych do wyboru alternatywnych tras, takich jak Przylądek Dobrej Nadziei w Afryce.
  • Elektrolux: Szwedzki producent sprzętu AGD powołał grupę zadaniową, która ma znaleźć alternatywne trasy lub ustalić priorytety dostaw, aby uniknąć zakłóceń. 2 lutego dyrektor generalny spółki stwierdził, że koszty związane z rozwojem sytuacji na Morzu Czerwonym są do opanowania. Dodał: „Jeśli sytuacja będzie się przedłużać, bardziej niepokoją mnie rosnące koszty niż ryzyko konieczności tymczasowego wstrzymania produkcji”.
  • esencja: Producent marek takich jak Libresse i TENA oświadczył, że pozostaje w kontakcie z dostawcami, których to dotyczy, aby zapewnić ciągły przepływ towarów. 25 stycznia dyrektor generalny firmy stwierdził, że widzi negatywny wpływ na koszty wysyłki, ale nie był w stanie określić ilościowo tego wpływu.
  • Ewonik: Producent chemikaliów specjalistycznych stwierdził, że doświadczył „zmian tras i opóźnień w krótkim czasie” i stara się złagodzić skutki, składając zamówienia wcześniej i tam, gdzie to możliwe, przechodząc na transport lotniczy.
  • Gechem GmbH & Co KG: Niemiecki producent środków chemicznych podał, że w wyniku opóźnienia ograniczył produkcję zmywarek i muszli klozetowych.
  • Connie: Fiński producent wind stwierdził, że sytuacja może w niektórych przypadkach doprowadzić do opóźnień w dostawach, jednak większość dostaw do klientów powinna przebiegać zgodnie z harmonogramem. Cooney powiedziała, że ​​przygotowała się na zakłócenia, szukając alternatywnych tras i metod dostawy.
  • Levi Strauss & Co.: Producent dżinsów boryka się z opóźnieniami w transporcie wynoszącymi od 10 do 14 dni w wyniku ciągłych zakłóceń w transporcie na Morzu Czerwonym. Przewiózł część amerykańskiego ładunku na zachodnie wybrzeże, omijając Morze Czerwone i Kanał Sueski.
  • Logitecha: Prezes producenta akcesoriów komputerowych powiedział 23 stycznia, że ​​na marże zysku będą miały wpływ wyższe koszty transportu w związku z kryzysem na Morzu Czerwonym.
READ  Organ nadzoru budżetowego mówi, że Kanada jest wciąż daleka od osiągnięcia celu wydatków obronnych NATO

Ned Windrow

"Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *