Alfa Romeo Milano kosztowałaby o 10 000 euro więcej, gdyby była produkowana we Włoszech, a nie w Polsce

Alfa Romeo Milano kosztowałaby o 10 000 euro więcej, gdyby była produkowana we Włoszech, a nie w Polsce
43 fotografie

Zdjęcie: Alfa Romeo / red

Wielki kahuna Stellandis Carlos Tavares broni decyzji producenta samochodów o budowie zupełnie nowego Milano w Polsce. Według dyrektora generalnego Colossus, skupiającego Fiat Chrysler i PSA, crossover sygnowany marką Alfa Romeo będzie kosztował w Republice Włoskiej 10 000 euro (około 10 700 dolarów).

Ile dzisiaj wynosi 10 000 euro? Na początek płaca minimalna w Polsce wynosi 4250 zł, czyli niecałe 1000 euro. Dla porównania, w Republice Włoskiej nie ma płacy minimalnej, ponieważ we Włoszech nie obowiązują żadne przepisy dotyczące tej płacy. Ustawa o płacy minimalnej z 2019 r. – która jeszcze nie została uchwalona – mogłaby ustalić krajową płacę minimalną na poziomie 9 euro za godzinę, czyli 1440 euro miesięcznie.

Brak ustawy o płacy minimalnej w Republice Włoskiej jest przyczyną jednego z najwyższych w Unii Europejskiej odsetka tzw. pracujących biednych, we Włoszech. Ile będzie kosztować Alfa Romeo Milano 2024? Cena wywoławcza zarówno wersji miękkiej hybrydy Ibrida, jak i wersji w pełni elektrycznej Elletrica wynosi 29 900 euro, a cena 10 000 euro to 39 990 euro, czyli około 42 870 dolarów.

Całkiem niekonkurencyjny w tym idiomie subkompaktowych crossoverów, prawda? Zamiast ograniczać potencjał Milano na rynku, Carlos Tavares i zespół postąpili słusznie, decydując się na zakład w Tychach dla nowicjusza. Pomimo sporów z włoskimi związkami zawodowymi i rządem w sprawie poziomów produkcji i dotacji na pojazdy elektryczne, Tavares ma w tej kwestii rację.

W rozmowie z Automotive News Stellandis, który kieruje przepisami w takich firmach jak Fiat Chrysler i PSA, zgodził się dalej. Alfa Romeo odmówiła sprzedaży oraz trzy francuskie marki, a mianowicie Citroen, Peugeot i fanowski kuzyn Citroena DS. Jeśli chodzi o Alfa Romeo, grupa zdecydowała się nie sprzedawać włoskiej marki z jednego prostego powodu.

Zysk operacyjny w wysokości 500 mln euro w 2023 r., czyli 546 mln dolarów przy bieżących kursach wymiany. Przypomnijmy, że Alfa Romeo aż do debiutu Milano była producentem trzech modeli samochodów. Przechylone do tyłu Giulia i Stelvio to świetne maszyny, szczególnie z punktu widzenia dynamiki jazdy, ale widać ich wiek w kilku obszarach, w tym w systemie informacyjno-rozrywkowym bez ekranu dotykowego.

Z drugiej strony Donale to mieszanka mieszana. Choć piękny i przestronny, nie da się ukryć, że Stellandis wykorzystał do tego bardzo stare miejsce. Należy pamiętać, że Alfa Romeo Donnell jest połączona z Dodgem Hornetem, który jest tańszy w USA, ponieważ Donnell jest dostępny wyłącznie. PHEV W tej części świata.

Zysk operacyjny na poziomie 500 milionów euro to dobra wiadomość dla Alfy Romeo dla marki o stosunkowo niskim wolumenie sprzedaży na świecie, dla której w 2023 roku oczekuje się sprzedaży 70 500 pojazdów. To około 7100 euro za pojazd, co jest kwotą nie do pomyślenia w porównaniu z okresami świetności Fiata Chryslera. Prowadzi program.

Niestety – lub na szczęście, jeśli nie jesteś fanem dziwnie wyglądającego przodu – Milano nie będzie sprzedawany w USA. Będzie dostępny w Meksyku, a Alfa Romeo dodatkowo potwierdziła jego dostępność na rynku australijskim.

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *