Dream Team od dewelopera Canary District wygrał przetarg na przebudowę Quayside

Ekscytujący, oparty na technologii plan przebudowy części głównej posiadłości nad jeziorem został oficjalnie zastąpiony propozycją, która według polityków z Toronto stworzy „bardziej znośną, przystępną i zrównoważoną społeczność” na nabrzeżu.

Waterfront Toronto ogłosiło we wtorek, że rozpocznie negocjacje z zespołem o nazwie Quayside Impact Limited Partnership w sprawie zagospodarowania 12-akrowego terenu Quayside wzdłuż Queens Quay E. w pobliżu Parlamentu.

Zasoby mieszkaniowe wyniosą około 4300 lokali zlokalizowanych w pięciu wysokich budynkach i jednym 12-piętrowym niskim budynku drewnianym. Oczekuje się, że komercyjny projekt mieszkaniowy zostanie ukończony około 2029 roku.

Zespół składający się ze znanych deweloperów i międzynarodowych architektów wygrał konkurencyjne zapytanie ofertowe Waterfront Toronto na przebudowę Quayside. Zwycięski zespół, który pokonał trzy inne, składał się z głównych lokalnych budowniczych Dream Unlimited Corp. a Great Gulf współpracują z głównymi architektami Adjaye Associates i Alison Brooks Architects, a także z Dutch Henning Larsen.

Zastąpią Sidewalk Labs, amerykańską firmę, która planowała zbudować na Quayside „inteligentną dzielnicę” zorientowaną na technologię, zanim dwa lata temu porzuciła ten projekt i opuściła miasto.

Najważniejsze cechy propozycji nowego zespołu to:

  • Budynek o nazwie Overstory, inspirowany powieścią o tej samej nazwie, uhonorowaną nagrodą Pulitzera. Budynek honoruje ludzką relację z drzewami. Projektantem jest słynny duński architekt Henning Larsen.
  • Masywny 12-piętrowy drewniany budynek został zaprojektowany przez wielokrotnie nagradzanego ghańsko-brytyjskiego architekta Davida Adjaye, który zaprojektował Smithsonian National Museum of African American History and Culture w Waszyngtonie.

  • Ponad 800 niedrogich mieszkań.
  • Zielona przestrzeń wypełniona lasami.
  • Centrum kultury, które będzie służyć jako wielofunkcyjne miejsce dla sztuki.
  • W przyszłości budynki będą docelowo zapewniać ładowanie całej społeczności samochodów elektrycznych.
  • System ogrzewania i chłodzenia budynków.
  • Termiczna ekstrakcja ścieków.

Oczekuje się, że negocjacje między Waterfront Toronto i Quayside Impact zakończą się jesienią przyszłego roku. Następnie obie strony sfinalizują plany zagospodarowania nabrzeża, a także po zatwierdzeniu przez gminę i innych niezbędnych koncesjach.

READ  Akcje walczą o powstrzymanie wzrostu, obawy cenowe: rynki się wypaczają

„To ważny krok naprzód w przyszłości naszego nabrzeża i krytyczny krok w ożywieniu gospodarczym Toronto” – powiedział burmistrz Toronto John Tory w oświadczeniu po wtorkowym oświadczeniu.

„To jest reset na lepsze. Transformacja z inteligentnej dzielnicy do przyjaznej, niedrogiej i zrównoważonej dzielnicy. Mam nadzieję, że ustanowi to nowy model budowania miasta w Toronto” – powiedział Joe Creese, członek rady okręgowej i członek zarządu Waterfront Toronto, w wywiadzie po ogłoszeniu Zwycięska drużyna.

Cressi dodał, że niedrogie jednostki będą własnością miasta Toronto i pozostaną dostępne na zawsze, a jednostki zostaną zintegrowane ze wszystkimi budynkami.

„Jakość tanich mieszkań jest tutaj realna” – powiedział.

Postawiliśmy sobie za cel uczynienie z Quayside społeczności, która celowo poprawia życie swoich mieszkańców, sąsiadów i gości. George Zigarac, prezes i dyrektor generalny Waterfront Toronto, powiedział, że propozycja Dream i Great Gulf naprawdę zmieni życie tych, którzy mieszkają w pobliżu nabrzeża lub przyjeżdżają z wizytą.

Odnosząc się do ogłoszenia, Shauna Braille, profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania i Innowacji na Uniwersytecie Toronto, Mississauga, powiedziała, że ​​pandemia znacząco wpłynęła na ekonomię rozwoju nabrzeża Toronto.

„Prawdopodobnie doświadczenie pandemii wpłynęło na trend przebudowy ze zwiększonym naciskiem na niedrogie mieszkania, wysokiej jakości i dostępne przestrzenie publiczne, ciągłe wysiłki skoncentrowane na innowacjach w celu przeciwdziałania zmianom klimatu oraz korzyści dla społeczności, które zostały wyróżnione jako punkty Zauważalna w proponowanym planie, powiedziała.

Sidewalk Labs, firma zajmująca się planowaniem urbanistycznym i infrastrukturą z siedzibą na Manhattanie oraz siostrzana firma Google, wraz z Waterfront Toronto planowały przekształcenie Quayside w obszar z autonomicznymi samochodami i czujnikami zbierającymi dane, które monitorują wszystko, od pogody po ruch pieszych. .

Celem było usprawnienie życia w mieście, ale po ostrych reakcjach wewnętrznych, które przyciągnęły międzynarodową uwagę – głównie z powodu obaw, że technologia naruszy prywatność jednostki – Sidewalk Labs porzuciło swoje plany na Quayside w maju 2020 roku.

READ  Zbiorniki magazynowe GameStop przenoszą się do emisji zapasów, kwartalny spadek sprzedaży

Firma, która jest siostrzaną firmą Google, która została wchłonięta przez tę ostatnią, podała niepewność gospodarczą spowodowaną przez COVID-19 jako powód do rezygnacji z Quayside.

Dołącz do rozmowy

Rozmowy są opiniami naszych czytelników i podlegają kodeks postępowania. Gwiazda nie popiera tych poglądów.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *