Wardzilla Solutions została wybrana na pierwsze w Polsce statki Robox zasilane LNG

Nowe polskie statki RoPax będą zasilane paliwem LNG z silnikami dwupaliwowymi Wärtsilä 31DF. © Bolstream

Opublikowano 15 lutego 2022 o 17:41

Administrator Morski





[By: Wärtsilä]


Grupa technologiczna Wärtsilä zleciła dostawę maszyn, systemów magazynowania i dystrybucji paliwa dla trzech nowych statków RoPax w stoczni Remontowa w Polsce, pierwszych statków RoPax na LNG zbudowanych dla polskiego sektora morskiego. Statki będą obsługiwane przez firmy promowe Unity Line i Polferis. Umowa z Wärtsilä została podpisana w styczniu 2022 roku.


Każdy ze statków będzie napędzany czterema dwusilnikowymi silnikami Wärtsilä 31DF o dużej pojemności. Silniki zasilane paliwem LNG mogą jeszcze bardziej zmniejszyć swój ślad węglowy, wykorzystując bio-LNG samodzielnie lub w połączeniu z konwencjonalnym LNG. Do 2025 roku operatorzy zamierzają eksploatować statki wyłącznie na bio-LNG.


Osiągi silnika Wärtsilä 31DF były kluczowym czynnikiem przy przyznawaniu tego kontraktu. Wersja diesla tego silnika została uznana w Księdze Rekordów Guinnessa za najlepszy 4-suwowy silnik wysokoprężny na świecie. Wärtsilä dostarczy również system magazynowania, dystrybucji i kontroli paliwa LNGPac.


„W dzisiejszym środowisku operacyjnym, zwłaszcza na Morzu Bałtyckim, kontrola emisji ma kluczowe znaczenie dla wysokiej wydajności i stabilności. Silnik Wärtsilä 31 reprezentuje najnowszą technologię silników i w połączeniu z bogatym doświadczeniem Wärtsilä w zakresie rozwiązań LNG sprawił, że wybór był dla nas łatwy” – powiedział Grzegorz Wardzy? Ski, dyrektor techniczny Polsteam, spółki macierzystej Unity Line.


„Dikarbonizacja jest głównym i centralnym zagadnieniem w sektorze morskim i odzwierciedla skupienie się na doborze silników Wartsley do tych łodzi, które są niezbędne do maksymalizacji osiągów silnika, efektywności paliwowej i redukcji emisji.” – mówi Matthias Becker, dyrektor generalny ds. sprzedaży w firmie Wärtsilä Marine Power.


Wärtsilä jest liderem w opracowywaniu technologii potrzebnych do dekorbonizacji operacji żeglugowych. Firma postrzega LNG jako ważne pośrednie paliwo okrętowe, które wypełni lukę między konwencjonalnymi olejami napędowymi a przyszłymi bezemisyjnymi alternatywami.


Statki będą miały łączną długość 195 metrów i ładowność 400 pasażerów oraz 4100 mb dla pojazdów. Będą operować między Świnoujściem w Polsce a szwedzkimi portami Ystad i Trelleborg.



Produkty i usługi opisane w niniejszym komunikacie prasowym nie są autoryzowane przez Zarządcę Morskiego.



READ  Western Canada Valley pokonało w półfinale klasy D Stockbridge Valley nr 1, w finale zmierzy się z Polską

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *