Większość kanadyjskich kierowców raczej nie kupi pojazdu elektrycznego

Większość kanadyjskich kierowców raczej nie kupi pojazdu elektrycznego

Nowe badanie wykazało, że wielu Kanadyjczyków nadal niechętnie podchodzi do „ekologicznego” zakupu samochodu elektrycznego.

Podczas gdy pojazdy elektryczne znacznie się poprawiły w ciągu ostatniej dekady, Badanie rozważań nad pojazdami elektrycznymi firmy JD Power Znaleziony, jeśli chodzi o zakup, wielu Kanadyjczyków nie jest gotowych do zaangażowania.

„Interesującym odkryciem jest to, że zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Stanach Zjednoczonych rośnie, podczas gdy w tym kraju spada” – powiedział JD Ney, dyrektor kanadyjskiej praktyki motoryzacyjnej w JD Power.

Kanadyjskie badanie wykazało, że 66 procent respondentów stwierdziło, że jest „bardzo mało prawdopodobne” lub „nieco nieprawdopodobne”, aby rozważyli zakup pojazdu elektrycznego (EV) następnym razem.

Jest to drugie coroczne badanie dotyczące kwestii elektrycznych przeprowadzone przez JD Power iw porównaniu z ubiegłym rokiem firma stwierdziła, że ​​zainteresowanie zakupami pojazdów elektrycznych spadło o 13 procent.

Niektóre z największych obaw kanadyjskich respondentów związanych z przejściem na całkowicie elektryczne obejmują ograniczoną odległość jazdy na jednym ładowaniu (63 procent), cenę zakupu pojazdów elektrycznych (59 procent) oraz brak dostępnych stacji ładowania (55 procent).

„Kanadyjczycy pozostają nieco sceptyczni lub niechętni do wskakiwania na pojazdy elektryczne w oparciu o ich postrzegany zasięg, szczególnie w tym kraju, w którym zwykle jest zimno” – powiedział Nye.

Kara Klerman, dyrektor generalna Plug’n Drive, organizacji non-profit promującej samochody elektryczne, powiedziała CTV News Toronto, że chociaż wielu kanadyjskich kierowców cierpi z powodu lęku przed zasięgiem, większość z nich odbywa od jednej do trzech podróży. powinien więcej biegać. dla nich czasu.

„Osiemdziesiąt procent Kanadyjczyków przejeżdża dziennie 50 kilometrów lub mniej, więc dla większości z nas ta długa jazda nie jest problemem” – powiedział Kellerman.

Chociaż rabaty mogą pomóc obniżyć początkowy koszt pojazdu elektrycznego, rząd Ontario wyeliminował rabat w wysokości 14 000 USD około cztery lata temu.

READ  Ceny domów i sprzedaż domów w Kanadzie osiągnęły rekordowy poziom w marcu – ale od tamtego czasu spadały z każdym miesiącem

Nawet bez zniżki, Klerman powiedział, że właściciele pojazdów elektrycznych z czasem zaoszczędzą pieniądze na konserwacji i benzynie.

„Jeśli wydaję 1,5 dolara na benzynę za litr, wydaję równowartość 30 centów za litr na mój samochód elektryczny, więc możesz zaoszczędzić tysiące dolarów rocznie na samym paliwie” – powiedziała.

Ponieważ powstaje coraz więcej stacji ładowania i zwiększa się zasięg pojazdów elektrycznych, więcej Kanadyjczyków może rozważyć przejście na elektryczność, ale na razie większość nadal planuje siedzieć z boku.

Zwolennicy pojazdów elektrycznych twierdzą, że więcej ludzi kupiłoby je, gdyby je wypróbowali. Ponad połowa Kanadyjczyków nigdy nie siedziała w samochodzie elektrycznym, a badania wykazały, że kierowcy, którzy wypożyczyli, wypożyczyli lub przetestowali samochód elektryczny, częściej go kupują.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *