W ogarniętej kryzysem Europie pojawiają się wąskie gardła związane z LNG

W ogarniętej kryzysem Europie pojawiają się wąskie gardła związane z LNG

Kraje europejskie chwaliły się, że ich magazyny gazu zapełniły się powyżej normalnego poziomu przed nadejściem zimy. Jednak coraz więcej ładunków LNG przybywa do Europy w tempie korków portowych. A stawki frachtowe są powyżej pułapu, podnosząc i tak już rekordowe ceny LNG. Na początku tego tygodnia media wspomniany Ponad 30 tankowców LNG jest zaparkowanych u wybrzeży Hiszpanii, czekając na rozładunek w zakładzie regazyfikacji gazu na gaz. Oczywiście terminale te nie wystarczyły do ​​zwiększenia importu LNG do kraju, do którego należy większość terminali importowych LNG w Europie, łącznie sześć terminali.

Jednak Hiszpania nie jest sama w „wyjątkowej sytuacji operacyjnej”, jak nazwał to rząd w Madrycie. Dziesiątki tankowców LNG czekają na rozładunek lub służą jako pływający magazyn również w pobliżu innych portów europejskich. A wraz z dalszym napływem LNG do Europy, pojawia się poważny niedobór tankowców LNG.

Omar Nokta, kierownik badań nad transportem w Jefferies Powiedzieć Dziennik Wall Street. „Istnieje bardzo ograniczona pojemność, a jej uzyskanie jest bardzo drogie”.

To najstarsza ustawa dotycząca podaży i popytu w działaniu, ale ta sama ustawa podnosi również stawki frachtowe dla przewoźników LNG, zwiększając i tak już wysokie rachunki za import LNG w Europie i Azji.

Według danych Baltic Exchange cytowanych w raporcie Wall Street Journal, ceny tankowców LNG na rynku spot wzrosły sześciokrotnie od początku roku, osiągając w tym tygodniu 450 000 USD dziennie.

Brokerzy spodziewają się, że kwota ta wzrośnie ponownie do pół miliona dolarów dziennie, ponieważ popyt pozostaje silny przed zimą. A to może nie być limit, ponieważ jeden z brokerów w Wielkiej Brytanii przewidział, że stawki frachtowe wzrosną do 1 miliona dolarów dziennie przed końcem roku.

Powiązane: Biden zapewnia bezpieczeństwo energetyczne USA na Ziemi

READ  Gdybyś dzisiaj zarobił 5000 dolarów, jak byś je wydał? - głosować

Dodatkowym czynnikiem, który sprawia, że ​​wysyłka LNG jest droższa, jest to, że duża część dostępnej floty LNG jest obecnie wykorzystywana jako pływający magazyn, ponieważ handlowcy czekają na wzrost cen towarów wraz z nadejściem zimy. Raport Reutersa na temat wąskich gardeł dla tankowców LNG wskazuje, że ceny LNG z dostawą w listopadzie i grudniu są o 2 miliony brytyjskich jednostek cieplnych (BTU) wyższe od obecnych cen.

Wąskie gardła przekierowują również niektóre tankowce czekające na rozładunek, przynajmniej tymczasowo, do pływających magazynów, czemu sprzyja spadek popytu spowodowany cieplejszą niż zwykle pogodą w Hiszpanii i niższym zapotrzebowaniem przemysłu na gaz w całej Europie z powodu spowolnienia gospodarczego. Co z kolei było spowodowane niedoborem gazu, który zaczął się w zeszłym roku.

Na horyzoncie są też droższe wiadomości. Ponowne uruchomienie Freeport LNG, które zostało zamknięte po pożarze w czerwcu, może zostać opóźnione, co negatywnie wpłynie na przystępność i dostępność nowego uzależnienia od LNG w Europie.

Rystad Energy, norweska firma doradztwa energetycznego, Prognoza klimatu Niedawno Freeport LNG może wrócić do normalnej pracy pod koniec przyszłego miesiąca, ale dodał, że nadal istnieje możliwość opóźnienia. Rystad wskazał, że opóźnienie to może spowodować wzrost cen gazu w Stanach Zjednoczonych. Rosnące ceny gazu w USA automatycznie podniosą również ceny LNG na rynku międzynarodowym.

Dzieje się to w czasie, gdy Unia Europejska stara się stawić opór i twierdzi, że ograniczy ceny LNG. Propozycja w tym zakresie została przedstawiona w tym tygodniu przez Komisję i omówiona przez przywódców europejskich na spotkaniu w czwartek.

Jeszcze przed spotkaniem porozumienie było mało prawdopodobne, ponieważ państwa członkowskie są podzielone w tej sprawie, ale presja na okiełznanie cen gazu, a tym samym inflacja, jest silna i może się okazać, że zgodzisz się na jakąś formę kontroli cen, aby zmniejszyć ból cenowy.

READ  Nieruchomości: Ceny domów wzrosły o 21,4 procent od zeszłego roku

Jest pozytywna strona pomimo wszystkich złych wiadomości cenowych. Chiński import skroplonego gazu ziemnego jest oczekiwany Do gwałtownego spadku spowodowanego słabym popytem i wyższymi cenami na rynku spot, które zapewnią więcej przesyłek do Europy. Szkoda, że ​​nie może zbudować więcej terminali importowych LNG w ciągu kilku tygodni.

Irina Slough dla Oilprice.com

Więcej najlepszych czytań z Oilprice.com:

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *