Elektryczny pick-up? Nie spiesz się, aby być sarkastycznym

Elektryczny pick-up?  Nie spiesz się, aby być sarkastycznym

Ponieważ rząd federalny obiecał przejście na pojazdy wyłącznie elektryczne do 2035 r., elektryczne pickupy stają się opłacalną alternatywą.

Około półtora roku temu Michael LaRoche wymienił swojego pickupa Forda F-150 na jego elektrycznego bliźniaka, F-150 Lightning.

Laroche, mieszkaniec Sherbrooke w Que, który zarabia na życie instalacją ładowarek do pojazdów elektrycznych, twierdzi, że pokonuje od 300 do 400 kilometrów dziennie, trzy do czterech razy w tygodniu. Mówi, że po wymianie pickupa napędzanego silnikiem spalinowym na elektryczny odpowiednik koszty jego działalności dramatycznie spadły.

„Ładuję ciężarówkę przez noc, co zajmuje 14–15 godzin, aby ją w pełni naładować i jestem gotowy do pracy” – powiedział LaRoche w wywiadzie.

Powiedział, że jego miesięczny rachunek za prąd, który obejmuje zużycie energii w gospodarstwie domowym i ładowanie samochodu, wynosi obecnie średnio 350 dolarów w ciągu ostatnich 15 miesięcy. Rachunek może być wysoki, ale jest lepszą alternatywą w porównaniu z cotygodniowym rachunkiem za gaz LaRoche’a w wysokości 450 dolarów, dzięki czemu pozwala mu zaoszczędzić 1400 dolarów miesięcznie na kosztach paliwa.

Rząd federalny wyznaczył cele sprzedażowe w zakresie sprzedaży nowych samochodów, przechodząc na pojazdy wyłącznie elektryczne do 2035 r. – w tym pickupy.

Kanadyjczycy nie mają jeszcze do wyboru wielu elektrycznych ciężarówek, a jedynie pickupy F-150 Lightning i Rivian R1T. Oczekuje się, że GM i Ram dołączą do grupy w 2024 roku.

Podobnie jak pojazdy napędzane gazem, elektryczne pickupy są zaprojektowane tak, aby efektywnie przewozić duże ciężary podczas holowania lub ciągnięcia przyczepy. Utrzymuje się także stereotyp pochłaniający paliwo: elektryczne pickupy potrzebują dużego ładunku elektrycznego.

„Twój zasięg spadnie, ponieważ ciężarówka pracuje ciężej” – powiedziała Louise Levesque, dyrektor ds. polityki w Electric Mobility Canada.

„Jeśli holujesz coś (na swoim pickupie), spalisz więcej paliwa na kilometr (i) zbiornik nie dowiezie Cię tak daleko, jak normalnie. To samo (jest prawdą) w przypadku pojazdu elektrycznego wersję” – dodała.

READ  Akumulator EV nie spowodował pożaru północnej furgonetki Tesli, Transport Canada Rules - BC News

Mark Marmer, założyciel firmy zajmującej się elektryką Signature Electric, powiedział, że oczekuje się wzrostu zużycia baterii w elektrycznych pickupach. Powiedział, że ciężarówki są przeznaczone do podnoszenia ciężkich ładunków, czym różni się od elektrycznych samochodów osobowych.

Marmer przyznał jednak, że kierowcy może być trudno zatrzymać się więcej niż raz.

„Musisz być świadomy ładunków (i) myśleć: «Czy dasz mi wystarczająco dużo czasu, czy wiem, do którego spedytora się udam, jeśli tego potrzebuję, czy dowiezie mnie to do mojego dom? Miejsce docelowe, prawda?

LaRoche zgodził się, że jego pickup zużywa ładunek szybciej, gdy do jego pojazdu jest dołączona przyczepa.

„Kiedy jadę bez przyczepy, mogę podróżować tam i z powrotem z Montrealu bez ładowania” – powiedział. Z Sherbrooke ta podróż w obie strony zajmuje około 300 km. „Ale kiedy korzystam z przyczepy, muszę ładować ciężarówkę za pomocą szybkiej ładowarki przez 20–25 minut”.

Marmer stwierdził, że pojemność akumulatora ciężarówki jest większa niż w mniejszych pojazdach elektrycznych, ale zasięg pozostaje taki sam. „Ma to związek z rozmiarem samochodu – większą ładownością i wszystkim innym. Nie zapewnia więc większego zasięgu, ale potrzebuje większego akumulatora”.

Najnowsze elektryczne pickupy mogą być zbyt drogie dla tych, którzy chcą zastąpić swoje odpowiedniki napędzane gazem, częściowo ze względu na ich wysokiej klasy wykończenia i nowszą konstrukcję.

Marmer stwierdził, że elektryczne pickupy, choć drogie w użytku komercyjnym, są niezwykle niezawodne.

Powiedział, że w porównaniu z pojazdami zasilanymi gazem czy olejem napędowym ogólnie rzecz biorąc, pojazdy elektryczne działają w oparciu o prosty mechanizm.

„Tą prostotą jest sam samochód, a minimalna dbałość, jakiej wymaga przy jego obsłudze, tak naprawdę sprawi, że przetrwa”.

Prasa kanadyjska

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *