Akumulator EV nie spowodował pożaru północnej furgonetki Tesli, Transport Canada Rules – BC News

Akumulator EV nie spowodował pożaru północnej furgonetki Tesli, Transport Canada Rules – BC News

śledztwo w sprawie akt Pożar samochodu elektrycznego Samochód Tesli zapalił się podczas jazdy w północnym Vancouver Transport Canada wykluczyło, że przyczyną pożaru był akumulator samochodu.

W maju Jamil Gutha został zatrzymany na skrzyżowaniu Mountain Highway i Hunter Street w North Vancouver, kiedy jego samochód nagle poczuł się tak, jakby stracił całą moc.

Guetta powiedział North Shore News wkrótce po pożarze, że próbował włączyć światła awaryjne, ale bezskutecznie. Wtedy zauważył dym wchodzący do samochodu przez otwór wentylacyjny po stronie kierowcy, powiedział Jota.

Guetta powiedział, że próbował otworzyć drzwi za pomocą elektronicznego przycisku i opuścić szyby, ale to też nie zadziałało.

Gdy dym zaczął wypełniać samochód, wpadł w panikę i kopnął szybę po stronie kierowcy.

Guetta powiedział, że gdy tylko wysiadł z samochodu, natychmiast zadzwonił pod numer 911. Powiedział, że w ciągu dwóch lub trzech minut cały samochód stanął w ogniu. „Wszystko się zapaliło”.

Władze stwierdziły, że bateria elektryczna zasilająca Teslę nie była przyczyną pożaru.

Po pożarze płonący pojazd był dwukrotnie kontrolowany – 8 czerwca i 19 sierpnia 2022 r. przez kanadyjskich inspektorów transportu wraz z urzędnikami ICBC i konsultantami inżynieryjnymi reprezentującymi przedstawicieli ICBC i Tesli. W jednej z kontroli uczestniczył również śledczy z North Vancouver.

„Potwierdzono, że pożar nie ma nic wspólnego z akumulatorem wysokiego napięcia w pojeździe” – powiedział Cao Cao Liu, rzecznik Transport Canada.

Śledczy ustalili, że pożar samochodu zaczął się w lewej połowie deski rozdzielczej, w pobliżu „lewego modułu sterującego nadwozia”.

Podczas drugiej inspekcji spod deski rozdzielczej wyjęto kilka elementów — w tym lewy moduł sterujący nadwozia, zespół kolumny kierownicy i komputer pokładowy — w celu dokładniejszej kontroli. Liu powiedział, że zatrzymano również komputer samochodu, ponieważ mógł mieć zapisane dane, które mogą być przydatne.

READ  Pozew zbiorowy LifeLabs wymaga terminu w tym tygodniu

Powiedziała, że ​​szczegółowe badanie tych elementów i informacji z komputera samochodu jest w toku.

Liu powiedział, że Transport Canada nie jest świadomy żadnych innych podobnych przypadków zapalenia się Tesli podczas jazdy.

Po wypadku Guetta powiedział, że chce, aby inni kierowcy Tesli byli świadomi awaryjnego otwierania drzwi w samochodach elektrycznych.

Pomimo posiadania mechanicznego obejścia do otwierania drzwi kierowcy w Tesli, Guetta powiedział North Shore News po pożarze, że nigdy nie musiał korzystać z drzwi awaryjnych – zatrzasku, który kierowca może pociągnąć, który znajduje się pod panelem drzwi zawierającym sterowanie szybami — w ciągu ośmiu miesięcy, w których był właścicielem samochodu — Tesli Model Y z 2021 r. — i nie wiedział, gdzie go znaleźć.

Większość innych właścicieli Tesli, z którymi rozmawiał po pożarze, nie miała pojęcia, gdzie jest mechaniczna dźwignia, powiedział Guetta, dodając, że chciał, aby inni właściciele Tesli zapoznali się z systemem.

„A co, jeśli jestem starszą osobą i nie mogę wykopać okna?” Powiedział. „To było przerażające”.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *